سریعترین نوبت پت اسکن

پت اسکن یا اسکن توموگرافی گسیل پوزیترون (PET) یک نوع اسکن تصویربرداری پزشکی به روش پزشکی هسته ای است که به پزشک اجازه می دهد تا بیماری های بدن شما را بررسی کند، یکی از پرکاربردترین موارد استفاده پت اسکن تشخیص سرطان یا سیر درمان سرطان است. در پت اسکن از یک ماده رادیواکتیو مخصوص که با قند یا ماده مخصوص ترکیب شده استفاده می شود، که به این ماده ردیاب میگویند. این ردیاب ها بسته به اینکه چه قسمتی از بدن مورد بررسی قرار می گیرد، بلعیده می شوند، استنشاق می شوند، یا به ورید بازوی شما تزریق می شوند.

در صفحه ای با عنوان پت اسکن در پلتفرم اسکن طب در مورد این روش به طور کامل توضیح داده ایم. در این مقاله از اسکن طب سعی داریم سریعترین نوبت پت اسکن در ایران را مورد بررسی قرار داده و نحوه اخذ این نوبت را مورد بررسی قرار دهیم.

اسکن PET چقدر طول می کشد؟

قبل از بررسی روش دریافت نوبت پت اسکن لازم است به این سوال پاسخ دهیم، که اسکن پت چقدر طول میکشد؟

پت اسکن یا اسکن پت و زمانی که بیمار روی تخت دستگاه پت میخوابد بسته به نوع دستگاه و نوع اسکن و رادیوداروی مورد استفاده برای اسکن بین 20-40 دقیقه برای پت-سی تی و 3-50 دقیقه برای پت-ام ار ای بطول خواهد انجامید. این مدت زمان برای دستگاههای با تکنولوژی جدیدتر ممکن است حتی کمتر از این زمان نیز باشد.

در طول اسکن بیمار باید خیلی ساکن بوده و از حرکتهای اضافی خودداری نماید تا تصاویر تار نشوند و نیاز به تکرار اسکن نباشد. پت اسکن یک آزمایش بدون درد است.

چرا کل زمان اسکن پت 2 ساعت طول می کشد؟

همانطور که گفتیم پروسه انجام اسکن زیر دستگاه حدود نیم ساعت است، ولی کل فرآیند اسکن PET حدود دو ساعت طول می کشد. که حدود 60 دقیقه طول میکشد تا بدن شما ردیاب رادیویی تزریق شده یا رادیوداروی تزریقی را جذب کند. به همین دلیل کل پروسه پت اسکن 2 ساعت به طول خواهد انجامید.

مراکز پت اسکن
پت اسکن

دریافت نتایج اسکن PET چقدر طول میکشد؟

چه زمانی نتایج را دریافت خواهم کرد؟ این سوالی است که بیماران از مراکز پت اسکن سراسر دنیا خواهند پرسید. متخصصین پزشکی هسته ای با کمک رادیولوژیستها در بعضی مراکز به زمان نیاز دارند تا نتایج را بررسی کرده و آنها را با سوابق پزشکی شما قبل از انجام پت اسکن مقایسه کنند. این موضوع معمولا در کمتر از 48 ساعت انجام می شود.

هنگامی که متخصص پزشکی هسته ای ریپورت یا گزارش اسکن شما را حاضر نمود از مرکز با شما تماس خواهند گرفت تا جهت دریافت جواب اسکن مراجعه نمایید یا در صورتی که از اسکن طب نوبت پت اسکن را رزرو نموده باشید جواب را به صورت اینترنتی و با کد ارسالی از اسکن طب دریافت کنید.

چه مدت طول می کشد تا نوبت اسکن پت از طریق اسکن طب برنامه ریزی شود؟

بسیاری از اسکنهای پت را می توان با پلتفرم اسکن طب ظرف 1-2 روز پس از دستور اسکن توسط انکولوژیست یا پزشک معالجتان رزرو و تایید نهایی کرد. لذا با خیال راحت نوبت خود را رزرو کنید و با توجه به ارائه نسخه خود این رزرو را نهایی کنید و سریعترین نوبت پت را از اسکن طب دریافت کنید. در صورت بروز هرگونه مشکلی در روند نوبت گیری با پشتیبانی اسکن طب تماس حاصل نمایید.

با توجه به توضیحات بالا اسکن طب تلاش خواهد کرد تا سریعترین نوبت پت اسکن را با توجه به نوع اسکن شما در اختیار شما قرار دهد لذا با توجه به حضور بیماران زیاد در صف انتظار اسکن پت و با توجه به حساسیت نوبت سریع برای بیماران این روش تصویربرداری بهترین روش برای دریافت نوبت پت اسکن مراجعه به پلتفرم اسکن طب است.

Comments

  • شیلا خلیفه سلطانی
    می 30, 2023 at 6:55 ب.ظ

    یه نوبت پت اسکن می خواهم

Add a comment