سونوگرافی سه بعدی چیست؟

 

سونوگرافی سه بعدی

آیا دچار تردید هستید که سونوگرافی سه بعدی را برای جنین خود انجام دهید یا خیر؟ با ما همراه باشید تا شما را برای انجام سونوگرافی سه بعدی از جنین خود آگاه تر نماییم.

امروزه دستگاه های سونوگرافی با پیشرفت روزافزون علوم مهندسی پزشکی، پا را فراتر از گرفتن تصویر دو بعدی ساده از جنین در حال رشد گذاشته اند. در واقع، سونوگرافی‌های سه‌بعدی به شما نگاهی بسیار واضح‌تر از چهره جنین درون شکم مادر ارائه می دهد. جالب است بدانید که با انجام سونوگرافی سه بعدی حتی متوجه خواهید شد که آیا کودک شما بینی شبیه به شما را دارد یا همسرتان! بله تعجب نکنید. شاید در گذشته این شبیه به یک معجزه بود اما امروزه یک امر بسیار ساده می باشد. در اینجا تیم تخصصی اسکن طب قصد دارد تا همه چیزهایی که باید در مورد سونوگرافی سه بعدی کودک بدانید، از جمله هزینه، مزایا، و مقایسه با سونوگرافی 4 بعدی به شما ارائه دهد.

سونوگرافی‌های سه بعدی مانند نمونه‌های دو بعدی خود، از امواج صوتی با فرکانس بالا و نرم‌افزار تصویربرداری ویژه برای ایجاد تصاویری از بافت‌های نرم، اندام‌ها و سایر آناتومی جنین شما استفاده می‌کنند. اما سونوگرافی سه بعدی تصاویر بسیار واضح تر و دقیق تری از کودک شما ایجاد می کند. شاید بتوان با کمی اغماض گفت که با فناوری اسکن سونو سه بعدی شما می توانید یک عکس سلفی از بچه داخل شکم مادر بگیرید و در قاب عکس بگذارید.

سونوگرافی سه بعدی مانند هر سونوگرافی دیگر انجام می شود. ابتدا پزشک یا تکنسین ژل را روی شکم مادر مالیده و سپس یک پروب سونوگرافی را در سراسر ناحیه حرکت می دهد. مبدل یا همان پروب، امواج صوتی را به سمت رحم مادر و جنین داخل آن هدایت می کند و تصویری از جنین در حال رشد به شما می دهد.

مزایای سونوگرافی سه بعدی نوزاد

از آنجایی که تصاویر در سونوگرافی سه بعدی بسیار واضح تر هستند، به طور بالقوه می توانند به پزشک شما اجازه دهند هر مشکلی که ممکن است کودک در حال رشد شما داشته باشد را تشخیص دهد. در مقایسه با سونوگرافی دو بعدی مرسوم تجسم آناتومی جنین بسیار واضح تر است. سونوگرافی سه بعدی می تواند به تشخیص زودهنگام بسیاری از نقایص بالقوه از جمله شکاف لب یا شکاف کام، سایر ناهنجاری های جمجمه ، نقایص لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا و اسکلتی کمک کند.

سونوگرافی سه بعدی

و از منظر شخصی، سونوگرافی سه بعدی به شما نگاه بسیار بهتری از شکل ظاهریفرزندتان می دهد، که این فناوری جدید را برای والدین آینده هیجان انگیزتر می کند.

بهترین زمان برای گرفتن سونوگرافی سه بعدی چه موقع است؟

سونوگرافی سه بعدی از جنین

زنان باردار می توانند هر زمان که بخواهند یک سونوگرافی سه بعدی، علاوه بر سونوگرافی معمولی یا به جای سونوگرافی دو بعدی انجام دهند. متخصصان پزشکی ممکن است ترجیح دهند که مادران باردار اسکن سونو سه بعدی را بین 24 تا 34 هفته انجام دهند. در این مدت، کودک به اندازه کافی رشد می کند که بتواند او را به درستی ببیند. همچنین خطر کمتری وجود دارد که مایع یا قرار گرفتن جنین در لگن نتایج را مختل کند.

هزینه سونوگرافی سه بعدی چقدر است؟

از آنجایی که سونوگرافی دو بعدی هنوز به پزشک شما نگاه خوبی به پیشرفت کودک شما می دهد، برخی از شرکت های بیمه پوششی برای تصاویر سه بعدی با کیفیت بالاتر ارائه نمی دهند مگر اینکه از نظر پزشکی الزام داشته باشد. پس می توان گفت که نمی توانید روی بیمه خود حساب زیادی باز کنید و ناچارید غالبا اسکن سونوگرافی سه بعدی را با تعرفه آزاد انجام دهید. اما به طور معمول هزینه سونوگرافی سه بعدی چیزی ما بین 50 تا 100 درصد گران تر از سونوگرافی معمولی می باشد.

آیا سونوگرافی سه بعدی خطر دارد؟

درست مانند سونوگرافی های معمولی دو بعدی، سونوگرافی سه بعدی بدون تشعشع یا اشعه ایکس است و برای شما و کودک درون شکم شما کاملاً ایمن است. فقط مطمئن شوید که دلایل پزشکی آن را توسط یک متخصص واجد شرایط انجام می دهید. شما می توانید ازاسکن طب نوبت سونوگرافی سه بعدی در نزدیک ترین نقطه از محل زندگیتان را به راحتی دریافت کنید.

تفاوت سونوگرافی سه بعدی و 4 بعدی چیست؟

سونوگرافی چند بعدی

شما می توانید با مراجعه به این صفحه به طور مفصل در مورد سونوگرافی چهاربعدی اطلاعات کسب نمایید. ما در اینجا به طور مختصر به تفاوت های سونوگرافی سه بعدی و سونوگرافی چهاربعدی بپردازیم. در حالی که اولتراسوندهای سه بعدی تصاویر واضحی از کودک شما ایجاد می کنند، سونوگرافی های 4 بعدی با انجام فیلمبرداری یک قدم جلوتر می روند. شما تصویری از کودک خود با حرکت زنده دریافت خواهید کرد، بنابراین می‌توانید در همان ثانیه ببینید که چه کاری انجام می‌دهد – لبخند زدن، پوزخند زدن، مکیدن انگشت شست از کارهای مهیجی است که ممکن است کودک شما شما انجام دهد.

بهتر است سونوگرافی 3 بعدی انجام دهیم یا سونوگرافی 4 بعدی؟

به طور طبیعی تقاضا برای سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی به شدت افزایش یافته است زیرا زوج های بیشتری می خواهند این لحظه ناب را از کودک خود تجربه کنند. در حالی که این فناوری به طور گسترده در مطب پزشکان در دسترس است، اگر به شما پیشنهاد نشد نگران نباشید. سونوگرافی دو بعدی سنتی هنوز در غربالگری مشکلات احتمالی و اطمینان از اینکه همه چیز در رحم مادر خوب است، موثر است.

به طور مشخص، سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا یا همان FDA توصیه می کند که والدین و مادران باردار تا جای ممکن از انواع تصاویر و ویدئوهای اولتراسوند “برای یادگاری” که اکنون به صورت تجاری در دسترس هستند، اجتناب کنند. اگرچه هیچ مطالعه ای تا کنون نشان نداده است که سونوگرافی ها باعث ایجاد آسیب می شوند، اما ممکن است بافت ها را گرم کنند یا حباب های کوچکی به نام کاویتاسیون تولید کنند. طبق بیانیه سازمان غذا و داروی آمریکا در دسامبر 2014، “اثرات طولانی مدت گرم کردن بافت و کاویتاسیون مشخص نیست.” بنابراین، اسکن اولتراسوند باید تنها در صورت نیاز پزشکی، بر اساس نسخه و توسط اپراتورهای آموزش دیده انجام شود.

سخن پایانی:

تیم اسکن طب با ارائه پلتفرم نوبت دهی تصویربرداری پزشکی برای بیماران و مراکز فعال در این حوزه تلاش کرده است آموزش کامل به بیمارانی که قصد گرفتن نوبت سونوگرافی، نوبت ام ار ای و سی تی اسکن مواردی از این قبیل دارند به آنها کمک شایانی کند. ما با پشتیبانی تیم علمی و قوی خود در سراسر کشور سعی در معرفی مراکز و انواع اسکنهای پزشکی کرده ایم.

شما میتوانید با استفاده از پلتفرم دریافت نوبت اسکن انواع مختلف اسکنهای سونوگرافی، ام ار ای، سی تی اسکن، پزشکی هسته ای و پت اسکن، رادیولوژی و آنژیوگرافی را در شهر خود انتخاب کنید. امیدواریم هر شخصی بتواند بهترین و نزدیکترین مرکز به خود را در شهر خود انتخاب کند و بدون دردسر نوبت اسکن خود را دریافت کند.

Comments

  • No comments yet.
  • Add a comment