بهترین مراکز تصویربرداری پزشکی در همدان

بهترین مراکز تصویربرداری پزشکی در همدان

پیدا کردن مراکز تصویربرداری پزشکی خوب و خوشنام در هر شهری تبدیل به یکی از اولویت های افراد در محل زندگی و شهر محل سکونت خود شده است. ما در اسکن طب به صورت تخصصی بسیاری از مراکز تصویربرداری پزشکی را در کشور بررسی نموده ایم. در این مقاله قصد داریم تا بهترین مراکز تصویربرداری پزشکی در همدان را به شما به صورت جداگانه برای هر دستگاه تصویربرداری معرفی کنیم.

بهترین مراکز سونوگرافی در همدان

بهترین مراکز تصویربرداری همدان

سونوگرافی یک روش بسیار دقیق و مناسب تصویربرداری پزشکی است که هیچ‌گونه خطری ندارد و برای تشخیص انواع عارضه‌ها و بیماری‌های مختلف داخلی استفاده می‌شود و هیچ‌گونه مدرکی دال بر مضر بودن سونوگرافی در صورتی که طبق دستورالعمل‌ استفاده شود وجود ندارد. اساساً هفت روش متفاوت  سونوگرافی  وجود دارد؛ اما روند اصلی یکسان است. انواع مختلف روش‌ها سونوگرافی ترانس واژینال، سونوگرافی معمولی، سونوگرافی تخصصی، تصویربرداری رنگی یا کالر داپلر، سونوگرافی سه بعدی، سونوگرافی چهار بعدی یا سه بعدی داینامیک و اکوکاردیوگرافی جنینی هستند.

به طور کلی اولتراسوند می‌تواند در تشخیص طیف وسیعی از مشکلات پزشکی به پزشک کمک کند، از جمله: رشد غیرطبیعی (تومور)، همچون سرطان، کیست تخمدان یا ندول تیروئید، لخته‌ی خون، بزرگ‌شدن طحال، بارداری خارج از رحم، سنگ کیسه صفرا، مشکلات قلبی، همچون بیماری شریان کرونری یا اختلالات قلبی مادرزادی، سنگ کلیه یا مثانه، کوله سیستیت (التهاب کیسه صفرا) و واریکوسل.

از جمله بهترین مراکز سونوگرافی در همدان عبارتند از:

  • سونوگرافی پرتو همدان
  • سونوگرافی دكتر سالمی همدان
  • سونوگرافی مركزی دكتر توكلی همدان
  • سونوگرافی طلوع همدان

بهترین مراکز پزشکی هسته‌ای در همدان

بهترین مراکز تصویربرداری همدان

پزشکی هسته‌ای (Nuclear Medicine) شاخه‌ای از علم پزشکی است که با استفاده از مواد رادیو اکتیو به تصویربرداری ازارگانهای داخلی پرداخته و به تشخیص و درمان بیماریها کمک می کند. ویژگی پزشکی هسته‌ای در این است که توانایی ارائه دادن اطلاعات تصویری از فرایندها و عملکردهای متابولیکی در مقیاس سلولی و مولکولی بدن را دارد، در صورتیکه دیگر مدالیته‌های تصویر برداری‌های پزشکی همانند CT-SCAN و  MRI عموماً اطلاعات ساختاری و آناتومیکال ارائه می دهند.

تشخیص بازگشت سرطان، تشخیص تومورهای نادر لوزالمعده و غدد فوق کلیوی، تشخیص محل قبل از عمل در بیماران مبتلا به سرطان پستان یا تومورهای پوستی و بافت نرم، ارزیابی جریان مایع نخاعی و نشت احتمالی مایع نخاعی، تشخیص شروع اولیه اختلالات عصبی مانند بیماری آلزایمر، ارزیابی برای مشکوک به عود تومور مغزی، برنامه ریزی جراحی یا پرتودرمانی یا محلی سازی برای نمونه برداری و بررسی ناهنجاری در مغز در بیماران با علائم یا اختلالات خاص، مانند تشنج، از دست دادن حافظه و اختلالات مشکوک در جریان خون از موارد کاربرد پزشکی هسته ای میباشند.

بهترین مراکز پزشکی هسته‌ای در همدان عبارتند از:

  • گاما اسکن همدان
  • مركز پزشكى هسته اى حضرت فاطمه همدان
  • مرکز تصویربرداری پارسیان الوند

 

بهترین مراکز ام ار ای در همدان

بهترین مراکز تصویربرداری همدان

مواج مورد استفاده در ام آر آی از جنس امواج رادیویی و مغناطیسی هستند که ضرری برای بدن ندارند. در ام آر آی بیمار در یک میدان مغناطیسی بسیار قوی قرار میگیرد. این میدان موجب میشود محور چرخش پروتون های هسته اتم ها در تمام بافت های بدن (بخصوص پروتون هایی که در هسته مولکول آب قرار دارند) در امتداد خطوط میدان مغناطیسی ام آر آی قرار گیرند. سپس امواج رادیویی خاصی به سوی بدن بیمار تابانده میشود. این امواج که بصورت پالس فرستاده میشوند موجب میگردند تا محور چرخش پروتون ها کمی تغییر کند. با اتمام پالس رادیویی، محور چرخش پروتون مجددا در امتداد خطوط میدان مغناطیس برمیگردد. این برگشت موجب ایجاد یک موج رادیویی (الکترومغتاطیسی) جدید میشود. ام ار ای مغز و نخاع،  استخوان‌ها و مفاصل،  کبد و مجاری صفراوی، کلیه‌ها،  طحال،  لوزالمعده، رحم و پروستات از انواع ام ار ای هستند.

بهترین مراکز ام ار ای در همدان عبارتند از:

  • مرکز ام ار ای مهدیه همدان
  • مرکز تصویربرداری پارسیان الوند

 

بهترین مراکز سی ‌تی ‌اسکن در همدان 

بهترین مراکز تصویربرداری همدان

در سی ‌تی ‌اسکن  پرتو اشعه ایکس به صورت دوار اطراف بدن حرکت می‌کند. این کار می‌تواند نماهای مختلف از یک ارگان یا ساختار داخلی بدن را نشان دهد. یکی از سریع ترین و دقیق ترین ابزار برای بررسی قفسه سینه، شکم و لگن است، زیرا جزئیات دقیق و مقدماتی را در مورد انواع بافت ارائه می دهد همچنین برای بررسی بیماران مبتلا به آسیب های ناشی از تروما یا بیماران مبتلا به علائم حاد مانند قفسه سینه یا درد شکمی و یا مشکل تنفس نقش دارد . اغلب بهترین روش برای تشخیص سرطان در قفسه سینه، شکم و لگن، مانند لنفوم و سرطان ریه، کبد، کلیه، تخمدان و پانکراس است. این بهترین روش در نظر گرفته می شود زیرا تصویر اجازه می دهد پزشک برای تایید حضور تومور، اندازه گیری اندازه آن، تعیین محل دقیق آن و تعیین میزان درگیری آن با سایر بافت های نزدیک از آن استفاده کند. CT برای ارزیابی آمبولی ریه (لخته خون در عروق ریه) و همچنین برای آنوریسم آئورت مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین مراکز سی ‌تی ‌اسکن در همدان عبارتند:

  • مرکز تصویربرداری پارسیان الوند
  • مرکز سی تی اسکن مهدیه همدان
  • سی تی اسکن سایه
  • مرکز سی تی اسکن بیمارستان بعثت

بهترین مراکز رادیولوژی همدان

رادیولوژی در واقع یکی از روش‌های تشخیص درمان است که به ۲ رشته بزرگ پزشکی هسته‌ای بر اساس مواد رادیو اکتیو و دیگری رادیولوژی بر اساس X-RAY یا اشعه ایکس تقسیم بندی می‌شود.  شرایط و بیماری‌های خاصی وجود دارد که ممکن است برای آن‌ها عکس‌برداری از روش رادیولوژی تجویز شود.  مانند سرطان مغز استخوان،  سرطان سینه، بزرگی قلب شریان‌های خونی مسدود،  مشکلاتی که به ریه آسیب می‌زند،  مشکلات گوارشی،  شکستن استخوان عفونت ، پوسیدگی دندان . رادیولوژی، خطراتی دارد که باید به آن توجه کرد. خواه رادیولوژی دندان باشد چه مغز و معده. چون از امواج یونیزه استفاده می کند، قدرت نفوذ بالا داشته و تابش مکرر آن منجر به تخریب بافت سلولی می شود.

بهترین مراکز رادیولوژی همدان شامل:

  • رادیولوژی طلوع همدان
  • رادیولوژی سایه همدان
  • رادیولوژی پژواک همدان
  • تصویربرداری پارسیان

می باشند.

بهترین مراکز ماموگرافی در همدان

در ماموگرافی سینه میان دو صفه موازی قرار میگرد و با استفاده از اشعه ایکس تصویربرداری انجام میشود. این اشعه می تواند توده ها و یا بیماری های احتمالی بافت سینه را تشخیص دهد. این کار ممکن است کمی دردناک باشد. و این درد در افراد دارای پستان فیبروکیستیک بیشتر است. افرادی برای ماموگرافی کاندید مناسبی هستند، مانند خانم هایی که بالای 50 سال سن دارند یا بیمارانی که دارای علائم سرطان سینه مانند عفونت، توده و مابقی علائم سرطان سینه هستند. در بیمارانی که علائم مشکوک در خصوص سرطان سینه یا کیست سینه را دارند، نیز باید ماموگرافی انجام دهند.

مرکز تصویربرداری پارسیان الوند،  کلینیک  ماموگرافی رستا،  ماموگرافی طلوع  از بهترین مراکز ماموگرافی در همدان می باشند.

بهترین مراکز تصویربرداری فک و صورت استان همدان

تصویر برداری به این روش بسیار ساده است. نیاز به هیچگونه موافقت کتبی ندارد. شما بر روی یک یونیت می نشینید سپس پزشک رادیوگرافی دستگاه را متناسب با دهان شما قرار می دهد و اسکن شروع می شود. دستگاه دور سر شما می چرخد و عکس سه بعدی از دندان ها گرفته می شود. این نوع عکس هیچگونه احساس دردی برای شما به وجود نمی آورد. مدت زمان عکسبرداری بین 9 الی 20 ثانیه طول می کشد. بعد از آن عکس در مدت زمان کوتاهی در اختیار بیمار قرار داده می شود. تصویر برداری از دندان با روش OPG  بسیار آسان تر، سریع تر و بی دردسر تر نسبت به سایر روش های عکس برداری همچون توموگرافی رایانه ای چند برشی (MCT) ، پاناروما و… است. علاوه بر این عکس برداری به این روش هیچ تاثیر مخربی بر روی بدن ندارد. اگر بخواهیم از بهترین مراکز تصویربرداری فک و صورت همدان نام ببریم می توانیم از می توانیم بگوییک شامل این مراکز می شود:

  • کلینیک رادیولوژی دهان ، فک و صورت دکتر ساعتی
  • موسسه رادیولوژی و سونوگرافی امید
  • سونگرافی و رادیولوژی طلوع

بهترین مراکز آنژیوگرافی در همدان

آنژیوگرافی تصویربرداری اشعه ایکس از عروق خونی است که با استفاده از مواد کنتراست تزریق شده به جریان خون از طریق یک لوله پلاستیکی نازک (کاتتر) مستقر در رگ خونی قرار می گیرد صورت می گیرد. تصاویر گرفته شده آنژیوگرافی نامیده می شوند. آنژیوگرام مواردی نظیر چه تعداد از سرخرگ‌های قلبی توسط پلاک‌های چربی مسدود شده یا تنگ شده است (تصلب شرایین)؛ چه چیزهایی در محل انسداد رگ‌های خونی وجود دارد؛ چه مقدار جریان خون در رگ‌های خونی‌ مسدود شده است؛ نتایج جراحی کنارگذر سرخرگ تاجی؛ جریان خون به قلب و رگ‌های خونی را مشخص می‌کند. آنژیوگرافی معمولا علائم شدیدی در پی ندارد، اما عوارض و خطرات آن بیشتر از روش‌های غیرتهاجمی معاینه‌ی قلب است. به‌همین دلیل معمولا این روش پس از سایر روش‌های غیرتهاجمی مانند الکتروکاردیوگرام، اکوکاردیوگرام و تست استرس انجام می‌شود. بیمارستان قلب وعروق فرشچیان، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید، بیمارستان فرشچیان (سینا) از مراکز فعال و به نام آنژیوگرافی در همدان می باشند.

خدمات اسکن طب در همدان

شما از طریق وبسایت اسکن طب میتوانید بهترین مراکز ام ار ای، سی تی اسکن، سونوگرافی، رادیولوژی، ماموگرافی،تراکم استخوان، پزشکی هسته ای و آنژیوگرافی در همدان ، تصویربرداری فک و صورت استان همدان و شهرستانهای استان همدان را یافته و سریعترین نوبت اسکن در همدان را دریافت کنید. نوبت اسکن های ام ار ای، سی تی اسکن، پزشکی هسته ای ، رادیولوژی و سونوگرافی و ماموگرافی را در همدان از طریق وبسایت اسکن طب دریافت کنید.

Comments

  • No comments yet.
  • Add a comment