بهترین مراکز تصویربرداری پزشکی گلستان

اگر ساکن استان گلستان و شهر گرگان هستید، ممکن است تا کنون این سوال برایتان پیش آمده باشد که بهترین مراکز تصویربرداری پزشکی گلستان کدام مراکز هستند. ما در اسکن طب به بررسی مراکز تصویربرداری پزشکی مختلف پرداخته ایم و در ادامه قصد داریم تا به شما بهترین مراکز تصویربرداری پزشکی را به تفکیک دستگاه ها معرفی نماییم.

بهترین مراکز سونوگرافی در استان گلستان

بهترین مراکز تصویربرداری پزشکی گلستان

سونوگرافی نوعی آزمایش تشخیصی پزشکی است که از امواجی با فرکانس زیاد (که به‌عنوان امواج فراصوتی نیز شناخته می‌شوند) استفاده می‌کند تا تصویری از درون بدن به نمایش درآورد. در این آزمایش، پزشک مشکلات اندام‌ها، رگ‌های خونی و بافت‌ها را بدون نیاز به جراحی مشاهده می‌کند. بر خلاف روش‌های عکس‌برداری دیگر، این روش از اشعه‌های مضر استفاده نمی‌کند. به همین دلیل، برای دیدن جنین در حین بارداری به کار می‌رود. امواج صوتی سونوگرافی را دستگاه ترنسدوسر  می‌فرستد و رایانه بازگشت این امواج را به تصویر تبدیل می‌کند.

با این روش متخصص اجزای درون تصویر را شناسایی و اندازه‌گیری و مشاهده کند. همچنین، سونوگرافی راهنمای جراحان در نمونه‌برداری‌ها و سایر عملیات‌های پزشکی است. سونوگرافی روش عکس‌برداری غیرتهاجمی است که هیچ خطر شناخته‌شده‌ای ندارد. امواج این آزمایش کاملا بی‌خطرند. سونوگرافی به‌طور معمول روی سطح پوست انجام می‌شود. این آزمایش منع خاصی ندارد و همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. با اینکه امواج صوتی خود می‌توانند در طولانی‌مدت مخرب باشند، رایانه قدرت آنها را کنترل می‌کند و رادیولوژیست نیز با تنظیم زمان و زاویه، قدرت این امواج را به حداقل می‌رساند.

مرکز تصویر برداری پزشکی مهرگان -دکتر علی رضا کیا، موسسه تصویربرداری پزشکی شفا، تصویربرداری پژشکی ایزدی و بیمارستان حکیم جرجانی از بهترین مراکز سونوگرافی در استان گلستان میباشد.

بهترین مراکز پزشکی هسته‌ای در استان گلستان

پزشکی هسته ای شاخه ای از تصویر برداری پزشکی است که مقدار کمی از ماده رادیواکتیو برای تشخیص و درمان انواع مختلفی از بیماریها مورد استفاده قرار می گیرد.این بیماریها شامل انواع سرطان ها،بیماری قلبی و سایر آبنرمالیهای مشخص داخل بدن می باشد.پزشکی هسته ای یا تصویر برداری رادیو نوکلویید یک آزمون غیر تهاجمی بوده ومعمولاً بی درد است که در تشخیص شرایط بیماری به پزشکان کمک می کند. دراین نوع اسکن از مواد رادیواکتیو استفاده می شود که به آنها رادیودارو یا مواد نشان دار شده نیز می گویند.

بسته به نوع آزمون پزشکی هسته ای که قرار است برای شما انجام شود رادیو دارو نشاندار شده یا به ورید شما تزریق ،یا بلعیده شده ویا مانند گازاستنشاق می شود و سرانجام این مواد در ارگان یا ناحیه مورد نظر در بدن شما جمع شده واز آنجا به صورت اشعه های گاما، انرژی مربوطه بیرون داده می شود. این انرژی به وسیله ای به نام گاما کمرا یا اسکنرPET ویا پروب نمایان می شود. این تجهیزات مرتبط با کامپیوتر بوده وبرای اندازه گیری میزان رادیودارو جذب شده در بدن به کار رفته و به وسیله کامپیوتر تصاویر مخصوص تهیه می شود که با آنها می توان جزییات ساختار و عملکرد ارگان مربوطه را نشان داد.

مرکزپزشکی هسته ای صدف و پزشکی هسته ای سینا بهترین مراکز پزشکی هسته‌ای در استان گلستان میباشد.

بهترین مراکز ام آر ای استان گلستان

بهترین مراکز تصویربرداری پزشکی گلستان

تصویربرداری رزونانس مغناطیسی یا ام آرآی درآن از امواج رادیویی و یک آهنربای قوی جهت دیدن جزئیات بدن استفاده می شود. به کمک این روش درمانی ،پزشک می تواند یک بیماری یا آسیب را تشخیص دهد و بدین وسیله نسبت به درمان آن اقدام خواهد کرد.ام آر آی یک روش تشخیص کم تهاجمی است که با این روش تصاویری با کیفیت از بدن گرفته می شود که به تشخیص بسیاری از بیماری ها و مشکلات کمک می کند.

امواج مورد استفاده در ام آرآی از جنس امواج رادیویی و مغناطیسی می باشند که هیچگونه درد و ضرری برای بدن نخواهد داشت.جهت انجام این روش بیمار در یک میدان مغناطیسی قوی قرار گرفته و سپس امواج رادیویی به سمت آن تابانده می شود. از کاربردهای ام ار ای میتوان به کاربرد ام آر آی پیدا و مشخص شدن محل تومورهای بدخیم و خوش خیم، مشخص کردن محل خونریزی در بافت های مختلف بدن مثل مغز و دیگر بافت های نرم و پیشگیری از سکته های مغزی و خونریزی های داخلی اشاره کرد.

مرکز ام آر آی کوثر گلستان، مرکز تصویربرداری آراد، تصویربرداری پزشکی ایزدی از مراکز مهم و فعال در این استان میباشد.

بهترین مراکز سی‌تی‌اسکن استان گلستان

بهترین مراکز تصویربرداری پزشکی گلستان

سی تی اسکن یک روش تشخیصی پرکاربرد است که از اشعه ایکس برای تصویربرداری از بدن استفاده می‌کند. سی تی اسکن در انواعی از بیماری‌ها و بیماران نقش دارد و سرطان نیز از آن مستثنی نیست. پزشکان از سی تی اسکن، برای یافتن سرطان استفاده می‌کنند. آنها همچنین ممکن است پس از یافتن سرطان، از این اسکن برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن سرطان استفاده کنند. اسکن به پزشکان در فهمیدن موارد زیر کمک می‌کند:

فهمیدن استیج سرطان: فهمیدن استیج (مرحله) سرطان به شما و پزشکتان در انتخاب بهترین گزینه‌های درمانی کمک می‌کند. همچنین به پزشکان در پیش‌بینی احتمال بهبودی شما کمک می‌کند، یافتن مکان (اندام) مناسب برای بیوپسی.، برنامه‌ریزی پرتودرمانی برای درمان سرطان، بررسی کیفیت عملکرد روش درمانی در طول دوره درمان و بررسی رشد سرطان جدید بعد از اتمام درمان در هنگام فالوآپ (پیگیری).

سی تی اسكن بیمارستان مطهری و سی تی اسكن بیمارستان 5 آذر از مراکز مهم و فعال در این استان میباشد.

بهترین مراکز تصویربرداری رادیولوژی گلستان

کل دستگاه های رادیولوژی بسته به اینکه به چه منظوری (تشخیصی یا درمانی) ساخته شده باشند، فرق می‌کند. ولی بطور کلی در یک دستگاه رادیولوژی عمومی لامپ تولید کننده اشعه ایکس با بازویی به پایه‌ای که می‌تواند در مسیرهای مختلف حرکت کند وصل شده تا بتوان اشعه ایکس را بطور دلخواه در جهات متفاوت متمرکز نمود.

در این دستگاهها گذشته از امکاناتی که برای پرتو درمانی و یا تابش پرتوها برای عکسبرداری ها فراهم شده است، گاهی وسایلی نیز برای رؤیت همزمان تصویر قسمتی از بدن که مورد تابش اشعه قرار گرفته ، استفاده می‌شود. در رادیوگرافی با تنظیم شرایط الکتریکی تابش پرتو رنتگن و قرار دادن فیلمی در مسیر خروج پرتوها و در عین حال بکار بستن وسایل فرعی برای جمع و جور نمودن تابش می‌توان از حالات سلامت و یا مرضی قسمتی از بدن مدرک مطمئنی برای مطالعه در دست داشت. منظور از عکس یا رادیوگرافی ساده ، عکسی است که بدون کاربرد یک ماده خارجی به بدن گرفته می‌شود. در این روش ، تفکیک حدود اعضاء از یکدیگر مشکل خواهد بود.

مرکز تصویربرداری کوثر گلستان، بیمارستان‌ شهید معرفی زاده و مرکز تصویربرداری بیمارستان امام خمینی از مراکز مهم و فعال در این استان میباشد.

بهترین مراکز ماموگرافی در استان گلستان

استفاده از ماموگرافی با کیفیت بالا و انجام معاینه بالینی که توسط پزشک متخصص زنان انجام می شود بهترین و موثرترین راه برای تشخیص زودهنگام سرطان پستان است. تشخیص به موقع سرطان پستان شانس درمان موفقیت آمیز را افزایش می دهد. مانند هر تستی، ماموگرافی نیز محدودیت ها و مزایایی را در پی دارد. برای مثال، برخی سرطان ها با استفاده از ماموگرافی تشخیص داده نمی شود که ممکن است در معاینات بالینی مشخص شود. بررسی و چک کردن پستان توسط خود فرد به منظور شناسایی تغییرات آن خودآزمایی پستان نامیده می شود. پزشکان معتقدند که 30% موارد شناخته شده سرطان پستان توسط خانم هایی که توده در سینه شان حس کرده بودند، تشخیص داده شده است بنابراین انجام BSE بطور منظم بسیار مهم می باشد، اگرچه ماموگرافی به تشخیص سرطان قبل از لمس توده کمک می کند .

مرکز رادیولوژی دکتر توریسا دیلمی، مرکز رادیولوژی دکتر محمدعلی تازیکی از مراکز مهم و فعال در این استان میباشد.

بهترین مراکز تصویربرداری فک و صورت استان گلستان

دندانپزشک برای تعیین وضعیت بهداشت دهان و دندان بیمار و تغییراتی که ممکن است بعدها رخ دهد، از رادیوگرافی استفاده می‌کند. اشعه‌ ایکس دندانپزشکی اطلاعاتی در خصوص وضعیت فعلی دندان‌های بیمار را در اختیار پزشک قرار می‌دهد. دندانپزشک از طریق عکسبرداری و رادیوگرافی با اشعه‌ ایکس می‌تواند پوسیدگی جدید دندان را تشخیص داده، وضعیت سلامت لثه‌ها را تعیین کرده و رشد دندان‌های بیمار را ارزیابی کند.

انواع مختلف اشعه ایکس در حوزه دندانپزشکی استفاده می‌شوند. نکته قابل ‌توجه این است که در رادیوگرافی دندانپزشکی مقدار خیلی کم از تشعشات استفاده می‌شود.

تصویربرداری دهان، فک و صورت امین مهدوی اصل ، تصویربرداری دهان، فک و صورت دکتر علی حاجی جعفری انارکی ، تصویربرداری دهان، فک و صورت دکتر مایسا ملاحی از مراکز مهم و فعال در این استان میباشد.

 

بهترین مراکز تصویربرداری پزشکی گلستان

بهترین مراکز آنژیوگرافی در گلستان

آنژیوگرافی یک روش عکس برداری است که از اشعه ایکس برای بررسی عروق خونی بدن استفاده می‌کند. پزشک اغلب از این تست برای بررسی تنگ شدگی و انسداد یا بزرگ شدگی یا بد شکلی شریان‌ها و رگ‌ها در نقاط مختلف بدن از قبیل مغز، شکم، قلب و پاها استفاده می‌‌کند. به فرآیند بررسی شریان‌ها آنژیوگرافی گفته میشود.آنژیوگرافی می‌تواند نیاز به جراحی را رفع کند و اگر جراحی همچنان ضروری باشد، می‌توان با کمک آنژیوگرافی آن را دقیق‌تر انجام داد همچنین آنژیوگرافی مغز تصویر بسیار شفاف، دقیق و کاملی از عروق خونی مغز تولید می‌کند. وجود چنین تصاویری خصوصاً در مواردی که قرار است جراحی انجام شود مفید خواهد بود. نتایج آنژیوگرافی مغز از نتایج سایر روش‌های آزمایش دقیق‌تر است. با استفاده از یک کاتتر می‌توان تشخیص و درمان را تنها در یک نوبت انجام داد.

آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی – بیمارستان امیر المومنین (ع) و بیمارستان فوق تخصصی قلب شفا از مراکز مهم و فعال در این استان میباشد.

خدمات اسکن طب در گلستان:

شما از طریق وبسایت اسکن طب میتوانید بهترین مراکز استان گلستان را یافته و سریعترین نوبت اسکن در گلستان را دریافت کنید. نوبت اسکن های ام ار ای، سی تی اسکن، پزشکی هسته ای ، رادیولوژی و سونوگرافی و ماموگرافی را در گلستان از طریق وبسایت اسکن طب دریافت کنید

 

Comments

  • No comments yet.
  • Add a comment