بهترین مراکز تصویربرداری پزشکی در ارومیه و آذربایجان غربی

استان آذربایجان غربی واقع در شمالغرب ایران یکی از استان های پرجمعیت و مهم کشور می باشد. خدمات مربوط به تصویربرداری پزشکی در این استان و خصوصا شهر ارومیه با کیفیت مناسبی ارائه می شود. اما بسیاری از ساکنان آذربایجان غربی و ارومیه معمولا سوال میکنند که بهترین مراکز تصویربرداری پزشکی در ارومیه و آذربایجان غربی کدامند. ما در اسکن طب به توضیح هریک از دستگاه های پزشکی و بهترین مراکز تصویربرداری مربوط به هرکدام می پردازیم.

بهترین مراکز سونوگرافی در ارومیه:

بهترین مراکز تصویربرداری پزشکی در ارومیه و آذربایجان غربی

سونوگرافی یک روش پزشکی تشخیصی است که از امواج صوتی با فرکانس بالا برای تولید تصاویر بصری پویا از اندام ها، بافت ها و  یا جریان خون در داخل بدن استفاده می کنند. تصاویر می توانند اطلاعات ارزشمندی را برای تشخیص و هدایت درمان انواع بیماری ها و شرایط داخل بدن نظیر حاملگی را ارائه دهند که این تصاویر حاصل از سونوگرافی یک روش بدون درد و همچنین سریع است.

که برای انجام آن، پزشک سونولوژیست ( متخصص تصویربرداری) یک وسیله خاص (پروب Probe) را روی اندام بیمار قرار میدهد و امواج صوتی که برای گوش انسان قابل شنیدن نیستند به درون بدن تابانده میشوند که این امواج بعد از برخورد به بافت های مختلف بدن بازتابیده شده و امواج بازتابش شده به توسط همان دستگاه مجددا دریافت میشود که توسط یک کامپیوتر تجزیه و تحلیل شده و به تصویر تبدیل میشود.

جهت دریافت نوبت سونوگرافی خود در استان آذربایجان غربی از طریق سایت اسکن طب شما می توانید از مراکزی که نوبت دهی آنلاین خود را فعال کرده اند به صورت اینترنتی نوبت بگیرید و یا برای دریافت خدمات تصویربرداری حضورا به مراکز مراجعه کنید. از مراکز مهم و پیشرفته تصویربرداری استان آذربایجان غربی مرکز تصویربرداری رادیولوژی دکتر جلیلی، کلینیک سینا، مجتمع پزشکی سرداران، بیمارستان شمس، رادیولوژی دانش اشاره کرد.

بهترین مراکز پزشکی هسته‌ای در ارومیه و استان آذربایجان غربی:

بهترین مراکز تصویربرداری پزشکی در ارومیه و آذربایجان غربی

پزشکی هسته ای یکی از روش های تصویربرداری و تشخیصی است که در آن از مقادیر کمی ماده رادیو اکتیو به نام رادیوتراکرها برای تشخیص ، ارزیابی یا درمان انواع بیماری ها مانند سرطان ، بیماری‌های قلبی ، مشکلات دستگاه گوارش ، اختلالات غدد درون ریز یا عصبی و سایر ناهنجاری ها استفاده می شود.

این روش از آنجایی که می‌تواند فعالیت مولکولی را مشخص کند ، بنابراین پتانسیل آن را دارد که بیماری را در مراحل اولیه تشخیص دهد . همچنین می تواند نشان دهد که آیا بیمار به درمان پاسخ داده است یا خیر. پزشکان از روش‌های تصویربرداری پزشکی هسته‌ای برای تجسم ساختار و عملکرد اندام ، بافت ، استخوان و سیستم درون بدن استفاده می کنند مانند اسکن پرفیوژن میوکارد، ارزیابی گزینه های درمانی مانند جراحی بای پس قلب و آنژیوپلاستی،  ارزیابی تومورهای استخوانی، ارزیابی تورم لنفاوی، ارزیابی باز بودن شنت های بطنی در مغز و غیره اشاره کرد.

از مهم‌ترین و معروف‌ترین مراکز پزشکی هسته‌ای در استان آذربایجان غربی برای نوبت‌دهی میتوان به مرکز پزشکی هسته ای بیمارستان امام خمینی (ره) ، کلینیک مرکز پزشکی هسته ای ارومیه ، پزشکی هسته ای دکتر فیروزی و دکتر فاضلی در ارومیه و مرکز پزشکی هسته‌ای دکتر شفیع پور اشاره کرد .

بهترین مراکز ام ار ای در ارومیه و استان آذربایجان غربی:

بهترین مراکز تصویربرداری پزشکی در ارومیه و آذربایجان غربی

ام‌ آر آی یا تصویربرداری تشدید مغناطیسی یک روش پزشکی تشخیصی غیر تهاجمی و بدون درد با جزئیات بالا است که برای تهیه تصاویر دقیق از بافت‌ها و اندام‌ های مختلف بدن مورد استفاده قرار میگیرد. در MRI از یک میدان مغناطیسی قدرتمند و امواج رادیویی برای ایجاد تصاویر دقیق از اندام‌ها و بافت‌های بدن استفاده می‌شود.

از موارد کاربرد آن میتوان به تشخیص انواع خاص مشکلات قلبی، غربالگری سرطان سینه برای زنانی که در معرض خطر بالای سرطان سینه قرار دارند ، صدمات یا ناهنجاری‌های مفاصل مانند پشت و زانوارزیابی درد لگن در زنان با عللی از جمله فیبروم و آندومتریوز و بررسی تومورها مانند تومور مغزی ، کیست‌ها و سایر ناهنجاری‌ها در قسمت‌های مختلف بدن اشاره کرد.

از مهم‌ترین و معروف‌ترین مراکز ام آر ای استان آذربایجان غربی برای نوبت‌دهی می توان به بیمارستان شهید عارفیان ارومیه، مرکز تصویربرداری پزشکی دکتر مسعود قهرمانلو، بیمارستان امام خمینی ارومیه، مرکز تصویربرداری مولتی اسلایس اندیشه اشاره کرد.

بهترین مراکز سی‌تی‌اسکن ارومیه و استان آذربایجان غربی :

بهترین مراکز تصویربرداری پزشکی در ارومیه و آذربایجان غربی

سی تی اسکن یا توموگرافی کامپیوتری ( (CT scan یکی از روش های پیشرفته تصویربرداری پزشکی است. ترکیبی از یک سری تصاویر اشعه X گرفته شده از زوایای مختلف است که از پردازش رایانه ای برای ایجاد تصاویر و یا برش های مقطعی از استخوان ها، رگ های خونی  و بافت های نرم درون بدن استفاده می کند. تصاویر سی تی اسکن اطلاعات مفصل تر و دقیق تری نسبت به اشعه ایکس فراهم می کند. سی تی اسکن کاربردهای بسیاری دارد اما این روش به خصوص برای آزمایش و بررسی افرادی که دارای صدمات داخلی حاصل از تصادفات یا انواع تروما هستند بسیار مناسب است.

از کاربردهای آن میتوان به تشخیص اختلالات استخوانی و ماهیچه ای، راهنمایی و کمک به فرآیندهایی همچون جراحی، بیوپسی و پرتودرمانی ،نظارت بر اثر بخشی درمان های خاصی همچون درمان سرطان اشاره کرد.

جهت دریافت نوبت از طریق سایت  اسکن طب یا لینک شما می توانید از مراکزی که نوبت دهی آنلاین خود را فعال کرده اند به صورت اینترنتی نوبت بگیرید و یا برای دریافت خدمات تصویربرداری حضورا به مراکز مراجعه کنید. از مهم‌ترین و معروف‌ترین مراکز سی‌تی‌اسکن استان آذربایجان غربی برای نوبت‌دهی میتوان به مرکز تصویربرداری مولتی اسلایس اندیشه، مرکز تصویربرداری امام خمینی، بیمارستان بین المللی میلاد ارومیه، مرکز جامع تصویربرداری ولیعصر ارومیه اشاره کرد.

از بهترین مراکز تصویربرداری رادیولوژی آذربایجان غربی:

رادیولوژی یا علم تصویربرداری ، شاخه ای از پزشکی است که با انرژی تابشی در تشخیص و درمان بیماری ها سر و کار دارد. هدف از رادیولوژی تشخیص مشکلات داخلی ، جلوگیری از ایجاد صدمه و درد است ، قبل از اینکه این بیماری خیلی جدی شود. زیرا پزشکان را قادر می‌سازد تا بیماری‌ها را سریع تر و دقیق تر تشخیص دهند . رادیولوژیست ها برای کمک به تشخیص و معالجه شرایط مختلف یا آسیب دیدگی ها را در تصاویری مانند تصاویر گرفته شده با اشعه ایکس تجزیه و تحلیل می کنند . رادیولوژی پزشکی بر حسب این که از چه عاملی در آن استفاده می‌شود به دو رشته تخصصی بزرگ تقسیم می‌شود: یکی پزشکی هسته‌ای که اساس کار آنها روی مواد رادیواکتیو است و دیگری رادیولوژی که مبنای آن اشعه ایکس و ویژگیهای گوناگون آن است.

از کاربرد رادیولوژی میتوان به  بررسی های ساده و سریع از شکم ، مری ، معده ، روده ، کلیه ها ، لوزه سوم ،سنگ های کلیه و  تشخیص شکستگی ها اشاره کرد. از مهم‌ترین و معروف‌ترین مراکز رادیولوژی استان آذربایجان غربی برای نوبت‌دهی میتوان به مرکز تصویربرداری امام خمینی (ره)، مرکز تصویربرداری نبی اکرم (ص)، مرکز تصویربرداری شهید قلیپور اشاره کرد.

از بهترین مراکز ماموگرافی در استان آذربایجان غربی:

ماموگرافی یک روش عکس‌برداری از سینه است که به‌عنوان یک ابزار غربالگری تشخیص سرطان پستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. همراه با معاینات منظم پزشکی و خود آزمایی ماهیانه سینه، ماموگرافی یک بخش کلیدی در تشخیص زودهنگام سرطان پستان به‌حساب می‌آید. یکی از پرکاربرد ترین و دقیق ترین شیوه های تصویربرداری از سینه است در واقع ابزاری است که می تواند سرطان سینه را تا حدود ۱۰ سال قبل از بروز بیماری نشان دهد. در این روش از اشعه ایکس با دوز پایین برای عکس برداری استفاده می شود که مدت زمان انجام آن حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه به طول می انجامد همچنین برخی دستگاه ها به حالت ایستاده کار میکنند و برخی به حالت خوابیده هستند.

از مهم‌ترین و معروف‌ترین مراکز ماموگرافی استان آذربایجان غربی برای نوبت‌دهی میتوان به مرکز دکتر سیمین رهبرسعادتی، سونوگرافی تخصصی دکتر سیاوش نوری، مرکز دکتر سهیلا ترکمانی  اشاره کرد.

از بهترین مراکز تصویربرداری فک و صورت استان آذربایجان غربی:

به منظور تشخیص دقیق تر و بهتر ممکن است بعد از معاینات بالینی دندانپزشکی، مراجع به دلیل گرفتن تصاویر دندانی به مراکز رادیولوژی ارجاع داده شود. نوع تصاویر و تعداد آن به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند سن، تعداد مراجعات به دندانپزشک در سال، نحوه رعایت بهداشت، زمینه ارثی، استعداد فرد به پوسیدگی و بیماری های دهان  و دندان و … مراجع  و همچنین معاینه بالینی دندانپزشک دارد که برای انجام تصویربرداری داخل دهانی نیاز به  نبودن فلزات متحرک در داخل دهان و در مسیر تابش اشعه مانند عینک می باشد. در حین تصویربرداری می توان از روپوش و تیروئیدبند سربی برای حفاظت تابش استفاده کرد.

این نوع تکنیک تصویربرداری می تواند بیماری های مختلف فک ، دهان و نواحی اطراف آن را که شامل کیست ها ، ضایعات التهابی ، عفونت ، تومورهای دهانی و غیره می باشد را حتی در مراحل اولیه که بدون علائم می باشد ، برای دندانپزشک قابل تشخیص سازد .

از مهم‌ترین و پیشرفته‌ترین مراکز تصویربرداری فک و صورت استان آذربایجان غربی برای نوبت‌دهی میتوان به رادیولوژی فک و صورت راد، رادیولوژی ماکان، رادیولوژی و سونوگرافی تابان (دکتر قاطع)، رادیولوژی دکتر لیلا شهریارفر و مرکزدکتر حسن محمود زاده  اشاره کرد.

از بهترین مراکز آنژیوگرافی در آذربایجان غربی:

آنژیوگرافی تصویربرداری اشعه ایکس از عروق خونی است که با استفاده از مواد کنتراست تزریق شده به جریان خون از طریق یک لوله پلاستیکی نازک (کاتتر) مستقر در رگ خونی قرار می گیرد صورت می گیرد. تصاویر گرفته شده آنژیوگرافی نامیده می شوند. آنژیوگرافی اطلاعاتی در مورد اختلالات رگهای خونی مانند تنگ شدن، انسداد، التهاب، گسترش غیرطبیعی و خونریزی را فراهم می کند، با استفاده از ماده کنتراست مایع ورید برای ایجاد رگ های خونی در پرتو اشعه ایکس قابل مشاهده است. این تست برای مطالعه شریان ها یا رگهای باریک، مسدود شده، بزرگ و یا ناقص در بسیاری از نقاط بدن، از جمله مغز، قلب، شکم و پاها استفاده می شود.

از کاربرد های این روش میتوان به تعیین شدت و محل تنگی و انسداد رگ های خونی که موجب ایجادعلائم بیماری ،آغاز درمان برای یک رگ خونی و محل یابی محل خونریزی اشاره کرد. نتایج حاصل از آنژیوگرافی یک نقشه رگی را به شما خواهد داد که در آن هر گونه انسداد و تنگی عروق مشخص خواهد بود. پس از آنژيوگرافي و زمان ترخيص، جـواب آنژيـوگرافي كـه شامل CD و گزارش است به بيمار داده مي شود.

بیمارستان تخصصی قلب سیدالشهدا(ع) ارومیه، بیمارستان شمس ارومیه، بیمارستان خصوصی شفا، مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری از مراکز خوب درمانی در استان  آذربایجان غربی هستند.

 

خدمات اسکن طب برای مراکز تصویربرداری پزشکی و بیماران:

مراکز تصویربرداری پزشکی در سراسر کشور میتوانند در اسکن طب عضو شده و خدمات مرکز خود را برای بیماران و مردم به صورت رایگان انتشار دهند این خدمات شامل معرفی اسکنهای مختلف پزشکی مانند ام ار ای، سی تی اسکن رادیولوژی، سونوگرافی، پزشکی هسته ای، تراکم استخوان، آنژیوگرافی و ماموگرافی و تصویربرداری فک و صورت میباشد.

بیماران میتوانند نوبت های اسکن های بالا را از طریق اسکن طب دریافت کنند و سریعترین نوبت اسکن را از شهر ارومیه و آذربایجان غربی دریافت کنند. جهت دریافت نوبت ام ار ای در ارومیه میتوانید از طریق اسکن طب اقدام کنید.

Comments

  • No comments yet.
  • Add a comment