بهترین مراکز تصویربرداری پزشکی در اهواز و خوزستان

یافتن مراکز تصویربرداری خوب و خوشنام در هر شهری تبدیل به یکی از اولویت های افراد در محل زندگی و شهر محل سکونت خود شده است. ما در اسکن طب به صورت تخصصی بسیاری از مراکز را بررسی نموده ایم. در این مقاله قصد داریم تا بهترین مراکز تصویربرداری پزشکی در اهواز و استان خوزستان را به شما به صورت جداگانه برای هر دستگاه تصویربرداری معرفی کنیم.

بهترین مراکز سونوگرافی اهواز:

بهترین مراکز تصویربرداری همدان

سونوگرافی یکی از روشهای تشخیصی و درمانی در پزشکی است که فیزیک و اساس کار آن امواج صوتی است. امواج صوتی قابل شنیدن فرکانس 20000-20 دسی بل است. امواج صوتی که کاربرد پزشکی دارند غیر قابل شنیدن هستن سونوگرافی در حال حاضر دو کاربرد تشخیصی و درمانی دارد.

از کاربردهای تشخیصی سونوگرافی می توان به بیماریهای زنان زایمان، بیماریهای کلیه و مجاری ادراری، بیماریهای ارگانهای جامد شکمی، بیماریهای مغز و اعصاب، بیماریهای قلب و عروق، بیماریهای اطفال، بیماریهای ارتوپدی و بررسی عضلات و تاندون ها اشاره کرد. و برای کاربردهای درمانی سونوگرافی نیز میتوان به کاهش تحریک ریشه‌های عصبی، در شدت‌های پایین می‌تواند سرعت بهبود استخوان‌ها ،افزایش میزان جذب دارو‌ از طریق پوست با استفاده از روش فونوفورزيس، بهبود بورسیت یا تورم کیسه مفصلی، بهبود تاندونیت و بهبود کشیدگی‌ها و پارگی‌های عضلات اشاره کرد. از بهترین مراکز سونوگرافی در اهواز می توان به مرکز سونوگرافی دکتر شاه ولی ، مرکز سونوگرافی دکتر خلیل خشتی، سونوگرافی پژواک، سونوگرافی زیتون و سونوگرافی دکتر منوچهری اشاره نمود.

بهترین مراکز پزشکی هسته‌ای اهواز:

بهترین مراکز تصویربرداری پزشکی در شهر اهواز

در پزشکی هسته‌ای از رادیوداروها و رادیو ایزوتوپ‌ها برای تشخیص و درمان انواع بیماری‌ها نظیر سرطان‌ها استفاده می‌شود. ویژگی بارز پزشکی هسته‌ای در ایجاد تصاویر فرایندها و عملکردهای متابولیکی اعضای مختلف بدن است. این در حالی است که سایر روش‌های تصویربرداری مانند سی تی اسکن و ام آر آی تنها قادر به ارائه اطلاعات ساختاری و آناتومیکی بدن هستند. در پزشکی هسته‌ای ابتدا رادیوداروی مخصوص هر عضو بدن، با یک ماده رادیواکتیو مخصوص ترکیب می‌شود در نتیجه دارو نشان‌دار می‌شود. سپس این ترکیب نشان‌دار شده با ماده رادیواکتیو، به بدن بیمار تزریق می‌شود تا در عضو مورد نظر تجمع پیدا کند. پس از این فرایند، با استفاده از دوربین‌های تصویربرداری، تصاویری از عضو مورد نظر به دست می‌آید که عملکرد آن را نشان می‌دهند. در پزشکی هسته‌ای مقدار و نوع رادیودارو برای تصویربرداری از هر عضو بدن، مشخص است. برای معرفی بهترین مراکز پزشکی هسته‌ای در اهواز می توان به  پزشکی هسته ای پویا ، پزشکی هسته ای بیمارستان کوثر اهواز و مرکز پزشکی هسته ای هلال احمر اهواز اشاره کرد که  از مراکز پر مراجعه و معروف در این استان می باشند.

بهترین مراکز ام ار ای اهواز و استان خوز ستان:

ام ار ای اهواز

بهترین مراکز تصویربرداری پزشکی در شهر اهواز

تصویربرداری رزونانس مغناطیسی یا ام ار ای یک تکنیک اسکن رادیولوژی است. MRI از مغناطیسم، امواج رادیویی و یک کامپیوتر برای تولید تصویر اندام‌های بدن استفاده می‌کند. اسکنر ام آر ای لوله‌ای است که توسط یک آهن‌ربای دایره‌ای شکل بزرگ احاطه شده است. بیمار روی یک تخت متحرک دراز می‌کشد و سپس به داخل آهنربا می‌رود. آهنربا یک میدان مغناطیسی خیلی قوی ایجاد می‌کند که پروتون‌های اتم هیدروژن را هم راستا می‌کند و سپس این پروتون‌ها در معرض پرتویی از امواج رادیویی قرار می‌گیرند. با این کار، پروتون‌های مختلف بدن شروع به حرکت اسپینی کرده و سیگنال ضعیفی تولید می‌کنند که توسط قسمت گیرنده دستگاه ام آر ای شناسایی می‌شوند. یک کامپیوتر این اطلاعات را پردازش کرده و تصویر نهایی را تولید می‌کند. سپس متخصص رادیولوژی این تصاویر را بررسی کرده و گزارشی را برای پزشک ارسال می‌کند.

تصویر ام آر ای بسیار دقیق و واضح است و می‌تواند تغییرات بسیار کوچک در ساختارهای بدن را تشخیص دهد. گاهی ممکن است عامل کنتراست مثل گادولینیوم برای افزایش دقت تصاویر استفاده شود. ام آر آی پیشرفته دزفول – روناش، مرکزجامع تصویربرداری پزشکی اکسین اهواز و بیمارستان دولتی امیرالمومنین اهواز از جمله بهترین مراکز ام ار ای اهواز و استان خورستان بحساب می آیند.

بهترین مراکز سی‌تی‌اسکن اهواز و استان خوزستان:

بهترین مراکز تصویربرداری همدان

سی تی اسکن یا توموگرافی کامپیوتری (CT scan) یکی از روش ‌های پیشرفته تصویربرداری پزشکی است که برای بررسی آسیب‌ ها و بیماری‌ های اندام ‌های درونی بسیار مورد استفاده قرار می ‌گیرد.تصویربرداری سی تی اسکن مجموعه ای از عکس های اشعه ایکسی که از زوایای مختلف بدن گرفته شده و با هم ترکیب شده و تصاویری مقطعی از استخوان ها ، رگ های خونی و بافت های نرم داخل بدن را نشان می دهد. این روش تصویربرداری سریع، بدون درد و دقیق است که امروزه کاربردهای بسیار زیادی در علم پزشکی دارد .

دستگاه سی تی اسکن به صورت دایره‌ ای می ‌چرخد و بیمار درست در وسط آن روی تخت قرار می ‌گیرد. باریکه نازکی از اشعه ایکس به بافت و قسمت مورد نظر تابانده می‌ شود. مقداری از این پرتو در حین عبور از بافت ‌های بدن جذب می ‌شود و مابقی آن از طرف دیگر بدن خارج می گردد. پرتوی که از بدن خارج می شود توسط آشکارساز یا دتکتورهای دستگاه دریافت می ‌شود. آشکارسازها، پرتو دریافتی را به جریان الکتریکی تبدیل کرده و جهت پردازش اطلاعات به کامپیوتر منتقل می ‌کنند.

این فرآیند هزاران بار از زوایای مختلف انجام می ‌گیرد و هزاران جریان الکتریکی جهت ایجاد تصاویر به کامپیوتر دستگاه منتقل می شود. این کامپیوتر با قدرت بالایی که دارد، حجم انبوهی از اطلاعات دریافتی را پردازش می‌ کند .

بهترین مراکز سی‌تی‌اسکن اهواز و استان خوزستان مرکز تصویر برداری کیانپارس اهواز،  مرکز تخصصی گاما اسکن کیانپارس (دکتر سید مصطفی سعادتی)، مرکزجامع تصویربرداری پزشکی اکسین اهواز هستند.

بهترین مراکز تصویربرداری رادیولوژی اهواز:

رادیولوژی یا پرتوشناسی و گاهی تصویر برداری تشخیصی نام دسته ای از تخصص پزشکی است که با کمک تابش اشعه به بدن، تصویری از آن نقطه بدست میدهد که برای تشخیص بیماری ها بسیار کار آمد میباشد. شکل کلی دستگاه های رادیولوژی بسته به اینکه به چه منظوری (تشخیصی یا درمانی) ساخته شده باشند، فرق می‌کند. ولی بطور کلی در یک دستگاه رادیولوژی عمومی لامپ تولید کننده اشعه ایکس با بازویی به پایه‌ای که می‌تواند در مسیرهای مختلف حرکت کند وصل شده تا بتوان اشعه ایکس را بطور دلخواه در جهات متفاوت متمرکز نمود. در رادیوگرافی با تنظیم شرایط الکتریکی تابش پرتو رنتگن و قرار دادن فیلمی در مسیر خروج پرتوها و در عین حال بکار بستن وسایل فرعی برای جمع و جور نمودن تابش می‌توان از حالات سلامت و یا مریضی قسمتی از بدن مدرک مطمئنی برای مطالعه در دست داشت. منظور از عکس یا رادیوگرافی ساده، عکسی است که بدون کاربرد یک ماده خارجی به بدن گرفته می‌شود. در این روش ، تفکیک حدود اعضاء از یکدیگر مشکل خواهد بود. در رادیوگرافی با مواد کنتراست ، با وارد نمودن مواد خارجی به بدن که نسبت به بافت های نرم تراکم متفاوتی داشته باشند، رنگ یکنواخت آن قسمت را بهم زده و تمایز رنگ ها حاصل می‌شود. مرکز رادیولوژی  و تصویربرداری دکتر شاه ولی ، رادیولوژی زیتون و رادیولوژی پژواک از جمله بهترین مراکز تصویربرداری رادیولوژی اهواز می باشند.

بهترین مراکز ماموگرافی اهواز:

ماموگرافی نوعی عکس برداری اشعه‌ی ایکس از پستان است. این روش اصلی‌ترین شیوه‌ی غربالگری سرطان پستان در جهان است. ماموگرافی، معمولا به صورت ایستاده انجام می شود. تکنسین، پستان بیمار را روی یک صفحه قرار می دهد. در حین آزمایش هر کدام از پستان ها بین دو صفحه قرار می گیرند. این عمل، سبب مسطح و یکنواخت شدن پستان ها شده تا بتوان تصاویر واضحی را از بافت پستان با حداقل اشعه تهیه نمود. فشرده شدن پستان بین دو صفحه، ممکن است باعث ناراحتی به مدت چند دقیقه برای فرد گردد. صفحه متحرک بالایی با نزدیک شدن به صفحه ثابت پایین موجب فشرده شدن بافت سینه خواهد شد. سپس دستگاه شروع به گرفتن تصویر می نماید. این روش برای سینه دیگر نیز تکرار می شود و از فرد تقاضا می شود که مشابه روش قبل عمل نماید. صفحه دستگاه ماموگرافی برای گرفتن تصاویر اشعه ایکس باید از زاویه دیگر بچرخد تا عکس دیگری از زاویه مخالف گرفته شود. با این عکس، دو تصویر از دو زاویه پستان حاصل خواهد شد.

موسسه رادیولوژی،سونوگرافی و ماموگرافی خانم دکتر زهرا بری،  ماموگرافی مهر، مرکز تصویربرداری و ماموگرافی دکتر سید محمدحسین محسنی و آزمایشگاه و تصویربرداری دکتر امینی از مراکز فعال ماموگرافی شامل بهترین مراکز ماموگرافی اهواز می باشند.

بهترین مراکز تصویربرداری فک و صورت استان خوزستان:

شعه‌ ایکس دندانپزشکی یا همان رادیوگرافی تصاویری هستند که از دندان‌ها، استخوان‌ها و بافت‌های نرم اطراف آن گرفته می‌شوند تا مشکلات مربوط به دهان، دندان و فک‌ها تشخیص وبه‌درستی درمان شوند.

از طریق تصاویری که با اشعه ‌ایکس گرفته می‌شوند مانند عکس OPG، رادیولوژی و رادیوگرافی، می‌توان مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان، ساختارهای دندانی پنهان (مانند دندان عقل) و تحلیل استخوان دندان را مشاهده کرد که در طول معاینه بصری قابل رویت نیستند. رادیوگرافی ممکن است برای پیگیری بعد از درمان دندانپزشکی نیز استفاده شود.

رادیولوژی تخصصی دندان و فک و صورت دکترطاهره ظاهری، رادیولوژی فک و صورت دکتر آرمان فیض، راديولوژي فك و صورت دكتر آرمان محققي و رادیولوژی فک و صورت پرتوسان از مراکز فعال در این استان می باشند.

بهترین مراکز آنژیوگرافی در خوزستان:

آنژیوگرافی یک آزمون تشخیصی رگهای خونی است . متخصص قلب و عروق با تزریق ماده رنگی به عروق خونی جریان خون را بررسی میکند ، مشاهده جریان از طریق فلوروسکوپی انجام میدهد. انژیوگرافی برای تشخیص بیماری عروق محیطی، بیماری عروق کرونر، نارسایی وریدی ، و عمق ترومبوز وریدی انجام میگیرد. خطرات ناشی از آنژیوگرافی شامل خونریزی و یا عفونت در محل تزریق و واکنش به رنگ است. مراقبت بعد از آنژیوگرافی از اهمیت بسزایی برخوردار است . در روش آنژیوگرافی ابتدا ماده خاصی به درون شریانی که قصد تصویربرداری از آنرا داریم تزریق میکنیم. این ماده مانع از عبور اشعه ایکس شده و در واقع موجب میشود خون هم مانع عبور اشعه شده و در نتیجه سایه شریان حاوی خون مانند استخوان بر روی فیلم دیده شود. آنژیوگرافی نوعی عکس برداری رنگی است. بیمارستان مهر اهواز، بیمارستان آریا اهواز و بیمارستان ساسان از مراکز فعال آنژیوگرافی بهترین مراکز آنژیوگرافی در خوزستان می باشند.

شما در اسکن طب می توانید بسیاری از خدمات تصویربرداری پزشکی را بصورت رایگان در یافت کنید.  اگر ساکن اهواز یا یکی از شهرستان های استان خوزستان هستید می توانید بسیاری از خدمات از جمله: نوبت سونوگرافی در اهواز ، نوبت ام ار ای در اهواز ، نوبت سی تی اسکن در اهواز ، نوبت پزشکی هسته ای در اهواز ، نوبت رادیولوژی در اهواز ، نوبت پت اسکن در اهواز ، نوبت ماموگرافی در اهواز و نوبت رادیولوژی فک و صورت در اهواز دریافت نمایید.

خدمات اسکن طب در اهواز

شما از طریق وبسایت اسکن طب میتوانید بهترین مراکز ام ار ای، سی تی اسکن، سونوگرافی، رادیولوژی، ماموگرافی،تراکم استخوان، پزشکی هسته ای و آنژیوگرافی در اهواز، تصویربرداری فک و صورت استان اهواز و شهرستانهای استان اهواز را یافته و سریعترین نوبت اسکن در اهوازرا دریافت کنید. نوبت اسکن های ام ار ای، سی تی اسکن، پزشکی هسته ای ، رادیولوژی و سونوگرافی و ماموگرافی را در اهواز از طریق وبسایت اسکن طب دریافت کنید.

Comments

  • No comments yet.
  • Add a comment