بهترین دستگاه های سونوگرافی در دنیا

بهترین دستگاه های سونوگرافی در دنیا کدامند؟ آیا به دنبال بهترین و مناسبترین دستگاه سونوگرافی برای مرکز تصویربرداری خود هستید؟ تیم اسکن طب مایل است، در انتخاب دستگاه مناسب از شما حمایت کند. در این صفحه با بررسی مختصری از کاربرد پزشکی دستگاه سونوگرافی، قیمت ها و سازندگان بهترین دستگاه های سونوگرافی و پروب های اولتراسونیک بیشتر آشنا می شوید.

علاوه بر این، شما می توانید قیمت دستگاه های مختلف سونوگرافی را از طریق وب سایت اسکن طب استعلام کنید و بهترین سونوگرافی و پروبهای مختلف آن را براساس نوع بیماریهایی که قصد مطالعه آنها دارید انتخاب کرده و از مشاوره ما بهره مند شود.

همچنین در وب سایت اسکن طب شما میتوانید دستگاههایی که قصد فروش آنها را دارید با سریعترین روش به مراکز یا مشتریهای دیگر بفروشید. شما میتوانید همیشه اخبار مختلف این حوزه را از طریق کانالهای مختلف این وبسایت مشاهده نمایید.

بهترین دستگاه های سونوگرافی دنیا
بهترین دستگاه های سونوگرافی در دنیا

10 تا از بهترین دستگاه های سونوگرافی در دنیا و ایران

سونوگرافی یک روش تصویربرداری است که از امواج صوتی با فرکانس بالا برای تولید تصاویری از ساختارهای درون بدن شما استفاده می‌کند. این تصاویر می‌توانند اطلاعات ارزشمندی را برای تشخیص و درمان انواع بیماری‌ها ارائه دهند. بنابراین، کیفیت بالای دستگاه و استفاده از بهترین دستگاه های سونوگرافی در دنیا اهمیت دارد.

اگرچه اکثر معاینات پزشکی با استفاده از دستگاه سونوگرافی در خارج از بدن شما انجام می‌شوند، اما در برخی موارد رادیولوژیست از روش سونوگرافی داخلی استفاده می‌کند. برخلاف سایر تکنیک‌های تصویربرداری، روش سونوگرافی از اشعه ایکس یا امواج مغناطیسی استفاده نمی‌کند. به‌همین‌دلیل، برای مشاهده جنین در حال رشد در دوران بارداری، کاملا بی‌خطر است. اگر تصمیم به خرید یک دستگاه سونوگرافی برای کلینیک خود دارید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا با بهترین دستگاه های سونوگرافی در دنیا آشنا شوید.

نکاتی که باید هنگام خرید دستگاه‌ سونوگرافی به آن‌ها دقت کنید

حتی انتخاب بهترین دستگاه های سونوگرافی در دنیا نیز باید براساس نیازهای بالینی پزشک انجام شود. اصولا اگر خرید یک دستگاه سونوگرافی چندمنظوره کافی است، تهیه یک دستگاه پیشرفته با قابلیت انجام اقدامات تخصصی مانند اکوکاردیوگرافى ترانس ازوفاژیال (اکوکاردیوگرافی از طریق مری) ضرورتی ندارد. صرف نظر از نوع دستگاه سونوگرافی، باید به چند ویژگی زیر نیز توجه کنید:

• فرکانس دستگاه. معمولا هرچه فرکانس دستگاه بیشتر باشد، تصویر نهایی واضح‌تر است و هرچه فرکانس آن کمتر باشد، قدرت نفوذ آن بیشتر است.

• توان خروجی دستگاه. بسیاری از پزشکان دستگاه هایی با توان کمتر را ترجیح می‌دهند، زیرا استفاده از دستگاه‌هایی با توان خروجی بالاتر با خطر سوختگی بافت بیمار همراه است.

• کاربری دستگاه. اگر قرار است دستگاه شما توسط تکنسین‌های مختلف استفاده شود، بهتر است موردی با کاربری آسان انتخاب کنید.

• قابلیت حمل دستگاه. در حال حاضر سه نوع دستگاه سونوگرافی با عناوین مبله (Stationary)، پرتابل یا قابل حمل (Portable) و هندهلد یا جیبی (Handheld) وجود دارد. اگرچه دستگاه‌های مبله حجیم و سنگین هستند، اما کارایی زیادی دارند و گزینه خوبی برای کلینیک‌ها با مراجعین زیاد هستند. برای مطب پزشکان و حتی کلینیک‌های کوچکتر، دستگاه‌های سونوگرافی قابل حمل مناسب‌تر هستند. امروزه انواع سونوگرافی مداخله‌ای با دستگاه‌های قابل حمل انجام می‌شوند. البته قابل ذکر است که برخی از دستگاه های سونوگرافی قابل حمل دارای کیفیت نمایش ضعیف، تعداد محدود پروب، اندازه نمایشگر کوچک‌تر و همچنین ویژگی‌ها و عملکردهای نرم‌افزاری محدودی هستند.

• خدمات و گارانتی دستگاه. حتما به وجود گارانتی دستگاه و در دسترس بودن قطعات یدکی آن برای تعمیر در آینده دقت کنید.

معرفی بهترین دستگاه های سونوگرافی در دنیا که در ایران نیز موجود هستند

در این بخش به ترتیب شما را با 10 برند معروف از بهترین دستگاه های سونوگرافی در دنیا آشنا خواهیم کرد.

1. دستگاه سونوگرافی جی ای هلث کیر (GE Healthcare)

شرکت آمریکایی GE Healthcare در سال 1994 در زمینه تولید انواع دستگاه تصویربرداری پزشکی کار خود را آغاز کرد. در حال حاضر به‌عنوان بزرگترین و معتبرترین شرکت تولیدکننده انواع دستگاه‌های سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی شناخته شده است.

از نظر کارشناسان و پزشکان، دستگاه های سونوگرافی سری GE Voluson این شرکت در زمینه سلامت زنان، پیشرفته‌ترین و دقیق‌ترین دستگاه‌های غربالگری هستند. اخیرا نیز دستگاه ge Voluson E10 عرضه شده است که قیمتی فراتر از یک میلیارد تومان دارد.

دستگاه های اکوکاردیوگرافی این شرکت که به سری vivid معروف شده‌اند، برای تشخیص مشکلات قلبی عروقی عالی و دقیق هستند. جالب است بدانید که این کمپانی دستگاه های سونوگرافی پرتابل و هندهلد (معمولا با نام تجاری Vscan) نیز تولید می‌کند.

2. دستگاه سونوگرافی فیلیپس (Philips)

فیلیپس یک شرکت هلندی است که در زمینه تولید انواع تجهیزات تشخیصی و درمانی و محصولات مراقبت شخصی فعالیت می‌کند. معمولا دستگاه های سونوگرافی این شرکت به‌صورت مبله و پرتابل ارائه می‌شوند و کیفیت قابل قبولی دارند. در کشور ما دستگاه سونوگرافی Affinity70 فیلیپس محبوبیت زیادی پیدا کرده است. زیرا دارای مبدل‌ تک‌کریستال و فناوری‌هایی مانند الاستوگرافی ShareWave و QLAB است.

3. دستگاه سونوگرافی سامسونگ مدیسون (Samsung Medison)

کمپانی سامسونگ در سال 2010 توانست شعبه‌ای با عنوان مدیسون را برای تولید انواع دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی تاسیس کند. در حال حاضر این شرکت کره‌ای یکی از بهترین دستگاه های سونوگرافی در دنیا را تولید می‌کند. به عنوان مثال، دستگاه WS80 آن کاربرد زیادی دارد و در اغلب کلینیک‌های ایران نیز یافت می‌شود. از جدیدترین و تخصصی‌ترین دستگاه های سونوگرافی شرکت مدیسون می‌توان به RS85 Prestige و از دستگاه های رادیوگرافی آن می‌توان به HS70A اشاره کرد.

بهترین دستگاه های سونوگرافی در دنیا
بهترین دستگاه های سونوگرافی در دنیا

4. دستگاه سونوگرافی توشیبا (Toshiba)

گروه تخصصی و پزشکی توشیبا در سال 2016 عضو شرکت کانن (Canon) شد و از آن زمان محصولات آن با این برند ارائه می‌شوند. در حال حاضر یکی از دستگاه های سری آی (i) این شرکت با عنوان Aplio i900، از بهترین دستگاه های سونوگرافی در دنیا است.

5. دستگاه سونوگرافی سونوسایت (Sonosite)

شرکت آمریکایی سونوسایت به‌عنوان زیرمجموعه‌‌ای از هلدینگ فوجی فیلم (FUJIFILM) در سال 1999 تاسیس شد. یکی از ویژگی‌های بارز آن دستیابی به فناوری ATL برای تولید دستگاه های سونوگرافی پرتابل است. از دستگاه های سونوگرافی جدید و باکیفیت آن می‌توان به Sonosite EDGE II و Sonosite PX اشاره کرد.

6. دستگاه سونوگرافی آلپینیون (Alpinion)

شرکت کره‌ای آلپینیون، به‌صورت تخصصی روی مهندسی صدا و امواج اولتراسوند کار می‌کند. ازآنجایی‌که محصولات آن کیفیت بالا و قیمت مناسبی دارند، محبوبیت زیادی در کشور ما پیدا کرده‌اند. دستگاه های سونوگرافی مبله Alpinion E-CUBE 15 Platinum و پرتابل E-CUBE i7 واقعا از بهترین دستگاه های سونوگرافی در دنیا هستند.

بهترین دستگاه های سونوگرافی در دنیا
بهترین دستگاه های سونوگرافی در دنیا

7. دستگاه سونوگرافی مایندری (Mindray)

شرکت مایندری در سال 1991 تاسیس شد و تا الان توانسته است محصولات چینی خود را به 190 کشور دنیا صادر کند. از جدیدترین محصولات آن می‌توان به دستگاه Resona7 اشاره کرد که ساختار ایده‌آلی برای سونوگرافی عمومی دارد.

8. دستگاه سونوگرافی هیتاچی (Hitachi)

هیتاچی یک شرکت ژاپنی است که در زمینه ساخت همه انواع دستگاه تصویربرداری فعالیت می‌کند. از جدیدترین دستگاه های سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی آن می‌توان به ترتیب به مدل‌های ARIETTA 850 وLISENDO 880LE اشاره کرد. هر دو این مدل‌ها در ایران پرطرفدار هستند.

9. دستگاه سونوگرافی وینو (Vinno)

اگر به‌دنبال خرید یک دستگاه‌ سونوگرافی کالر داپلر پیشرفته هستید، بهتر است به‌سراغ محصولات این برند بروید. با اینکه این شرکت چینی قدمت زیادی ندارد اما به‌دلیل ایده‌های نوآورانه خود جایگاه خوبی در بازارهای جهانی کسب کرده است.

10. دستگاه سونوگرافی سونواسکیپ (Sonoscape)

شرکت چینی سونواسکیپ در سال 2002 به‌منظور تولید انواع دستگاه های تصویربرداری تاسیس شد و توانست تاییدیه FDA را دریافت کند. از معروف‌ترین دستگاه های سونوگرافی چندمنظوره آن می‌توان به P50 Elite اشاره کرد. دستگاه مدل S50 Elite آن تخصصی‌تر است و در حوزه زنان و زایمان کاربرد ویژه‌ای دارد.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم بهترین دستگاه های سونوگرافی در دنیا را معرفی کنیم. امیدواریم مورد توجه شما واقع شده باشد. جهت خرید و مشاوره برای دستگاههای مختلف سونوگرافی فرم مرتبط به درخواست مشاوره اسکن طب را کامل نمایید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

Comments

  • فائزه بیجازی
    جولای 30, 2023 at 2:40 ق.ظ

    سلام دستگاه سونوگرافی مایندری DC_26دارید؟چه قیمته

    • اسکن طب
      جولای 31, 2023 at 1:24 ق.ظ

      با احترام

      لطفا با پشتیبانی اسکن طب از طریق واتساپ پیغام بدهید

Add a comment