خرید دستگاه ام آر آی

آیا زمان آن فرا رسیده است که برای تجهیز مرکز خود یک دستگاه MRI جدید بخرید؟ آیا به دنبال متمایز کردن مرکز تصویربرداری پزشکی خود در بازار و ارائه جدیدترین و بهترین دستگاه برای بیماران خود هستید؟ یا آیا به دنبال اقتصادی ترین دستگاه ام آر آی هستید تا فقط نیازهای اصلی تصویربرداری خود را برآورده کنید؟ آیا به دنبال این هستید که بدانید دستگاه ام آر آی چقدر هزینه دارد؟ در این مقاله گزینه‌های مختلف تامین مالی و قیمت‌گذاری مدل‌های محبوب MRI را برای کمک به آسان‌تر شدن روند خرید شما توضیح داده‌ایم. پس با ما همراه باشید.

برای خرید دستگاه ام آر آی چقدر پول دارید؟

بله با همین صراحت!!! اولین سوالی که برای خرید ام آر آی مطرح می شود این است که چه مقدار پول دارید؟ دستگاه های MRI گران ترین تجهیزات تصویربرداری تشخیصی موجود در بازار امروز هستند. هزینه دستگاه MRI به پیکربندی، بسته نرم افزاری و گزینه ها بستگی دارد. اکثر اوقات نصب اولیه و حمل در کل قیمت دستگاه MRI لحاظ می شود. لیست زیر میانگین هزینه تولید کنندگان و مدل های معروف MRI را بسته به شرایط دستگاه و محدوده قیمتی نشان می دهد. این قیمت ها را می توان به عنوان مرجع در هنگام در نظر گرفتن دستگاه MRI استفاده کرد.

قیمت حدودی انواع دستگاه ام آر ای

هزینه های اضافی خرید دستگاه ام آر آی

زمانی که یک دستگاه ام آر آ نو خریداری می کنید، معمولا یک قرارداد 1 ساله خدمات قطعات و تعمیر دستگاه MRI به صورت گارانتی بسته می شود. هزینه نصب نیز معمولاً در قیمت MRI نیز گنجانده شده است. به خاطر داشته باشید که اگر دستگاه ام آر آی را خودتان نصب کنید دستگاه دیگر شامل گارانتی شامل نمی شود. برای انجام خدمات دستگاه در سال های بعد می توان با یک شرکت ثالث قرارداد بست. کارشناسان شرکت اسکن طب با سابقه ای بیش از 20 سال در نصب و تجهیز و تعمیر دستگاه ام آر آی آماده عقد قرارداد شخص ثالث در هر نقطه از کشور می باشند.

اما اجازه دهید همه بحثمان را معطوف قیمت نکنیم. بیایید تا قدری فنی تر بحث را پیش ببریم.

ویژگی های فنی مطلوب دستگاه ام آر آی

اول از همه، قدرت میدان مغناطیسی اولیه می تواند بر کیفیت عملکرد دستگاه تأثیر بگذارد. نمونه‌ای از این تکنیک‌های تصویربرداری عصبی مانند ام‌آرآی انتشاری است که در دستگاه MRI 1.5 T و بالاتر انجام می‌شود. به طور کلی، هر چه استحکام بالاتر باشد، تصاویر بهتری می تواند ایجاد کند.
سیگنال به نویز (SNR) نیز یک پارامتر مهم در تعریف تصویر تولید شده توسط MRI است. اگر SNR کم باشد، کنتراست بین مسائل مختلف می تواند توسط نویز پس زمینه پنهان شود. SNR بالاتر می تواند گزینه های بیشتری را ارائه دهد.

یکی دیگر از عوامل مهم برای تصاویر با کیفیت خوب، یکنواختی و پایداری میدان است. همگنی میدان مغناطیسی در حجم زیاد به این معنی است که کیفیت تصویر را می توان حتی در نواحی محیطی بدن حفظ کرد.

ایمنی و سهولت استفاده راحتی بیمار ضروری است، به همین دلیل است که MRI باز برای بیماران بزرگ و هر کسی که علائم کلاستروفوبیا دارد یا از کلاستروفوبیا رنج می برد در دسترس است. برخی از سیم‌پیچ‌های بزرگ RF نیز در کویل بیمار تعبیه شده‌اند، در حالی که برخی دیگر اجازه می‌دهند همه سیم‌پیچ‌ها به یکباره به برق وصل شوند تا هم برای بیمار و هم برای پرسنل انجام اسکن تسریع شود.

جنس و پروتکل شیلد کردن اتاق RF نیز یکی از مهم ترین مسائل در خرید ام آر آی است. اگر مرکز شما در جایی است که نویز در آن بالاست، حتما به این نکته توجه کنید و از شرکت تامین کننده دستگاه بخواهید که این نکته را مدنظر داشته باشد و اتاق RF Cage مناسبی برای شما فراهم کند.
ابعاد دستگاه نیز یکی از ملاحظات ضروری است. زیرا یک دستگاه MRI می تواند فضای زیادی را اشغال کند. سازندگان اغلب حداقل فضای مورد نیاز را مشخص می کنند. اگر فضای شما محدود باشد، مقادیر زیادی محافظ میدان مغناطیسی مورد نیاز است تا از گسترش میدان حاشیه ای در مناطق عمومی جلوگیری شود.

تعمیر و نگهداری

هزینه های تعمیر و نگهداری ام آر آی بسیار زیاد است. شاید بتوان گفت که کوچکترین و ارزان ترین قطعه در یک ام آر آی امروز قیمتی بیش از 50 میلیون تومان دارد. شما بایستی به همه این هزینه ها، هزینه های تزریق سالانه هلیوم را نیز اضافه کنید. پس در هنگام خرید حتما این موارد را مدنظر داشته باشید.

پشتیبانی فنی از مشتری

هنگامی که شرکت وارد کننده دستگاه MRI را نصب می کند، در کنار آن موظف است تا آموزش نحوه کار با دستگاه را نیز به طور رایگان به پرسنل مرکز ارائه دهد.

همچنین می توانید از قرارداد خدمات استفاده کنید تا مطمئن شوید که مهندسان کافی برای رفع مشکلات احتمالی وجود دارد و شرکت تامین کننده با چه سرعتی می تواند آنها را برطرف کند. دستگاه های ام آر آی دستگاههای پیچیده‌ای هستند و تیم فنی که برای تعمیر و نگهداری دستگاه ام ار ای شما اعزام می شوند باید دانش و تجربه بسیار زیادی در کار با دستگاه ام آر آی داشته باشند. همچنین شرکت ارائه دهنده خدمات باید قادر باشند تا بصورت از راه دور به دستگاه وصل شود تا بسیاری از مشکلات معمولی را در کمترین زمان حل کنند.

 

Comments

  • حسن سرتنگی
    ژانویه 17, 2023 at 10:28 ب.ظ

    لطفاً قیمت نهایی چند در میاد

    • اسکن طب
      ژانویه 18, 2023 at 2:57 ب.ظ

      با سلام و احترام

      لطفا با واتساپ سایت تماس بگیرید
      باتشکر

      • صادق
        دسامبر 6, 2023 at 12:42 ب.ظ

        چجوری با واتساپ سایت ارتباط بگیرم

        قیمت نهایی رو میخام

        • اسکن طب
          دسامبر 11, 2023 at 11:47 ب.ظ

          با شماره واتساپ زیر
          09338880351

Add a comment