بهترین مراکز تصویربرداری پزشکی یزد

بهترین مراکز تصویربرداری پزشکی یزد

استان یزد یکی از استان های مرکزی کشور می باشد که شهر یزد به عنوان مرکز این استان دارای جمعیتی قابل توجه است و نیاز به خدمات تصویربرداری پزشکی در این شهر امری کاملا مشهود است. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بهترین مراکز تصویربرداری پزشکی در یزد بپردازیم. پس با ما همراه باشید تا بهترین مراکز تصویربرداری پزشکی یزد را به شما معرفی کنیم.

بهترین مراکز سونوگرافی در یزد

بهترین مراکز سونوگرافی در یزد

سونوگرافی یکی از روش‌های تشخیص بیماری در پزشکی است. به این روش پژواک‌نگاری و صوت‌نگاری نیز گفته می‌شود. این روش بر مبنای امواجی برای بررسی بافت ها و اندام ها مانند عضلات، مفاصل، تاندون ها و اندام‌های داخلی بدن و ضایعات آن‌ها برنامه ریزی شده‌است. سونوگرافی برای زنان حامله نیز کاربردهای وسیعی دارد. همچنین امروزه از سونوگرافی برای کاربردهای درمانی نیز استفاده می شود.

سونوگرافی داپلر نوعی از تصویربرداری سونوگرافی است که در آن جهت استفاده برای جریان خون در قلب و عروق در مامایی جهت شنیدن صدای قلب جنین و همچنین جهت استفاده برای واریکوسل ، تنگی و انسداد شریانی و …. انجام می شود.

شما می توانید از طریق سایت یا لینک اسکن طب جهت نوبت دهی سونوگرافی در یزد اقدام نمایید. سونوگرافی دکتر واردی یزد، سونوگرافی دکتر مهدی صنعتی یزد و سونوگرافی دکتر صالحی از جمله بهترین مراکز سونوگرافی در یزد به شمار می روند.

بهترین مراکز پزشکی هسته ای در استان یزد

 

بهترین مراکز پزشکی هسته ای در یزد

پزشکی هسته ای یکی از روش های تصویربرداری پزشکی و تشخیصی است که در آن از مقدار کمی ماده رادیو اکتیو برای تشخیص یا درمان انواع بیماری ها مانند سرطان ، بیماری‌های قلبی ، مشکلات دستگاه گوارش ، اختلالات غدد یا عصبی و سایر ناهنجاری ها استفاده می شود.این روش از آنجایی که می‌تواند فعالیت مولکولی را مشخص کند ، بنابراین پتانسیل آن را دارد که بیماری را در مراحل اولیه تشخیص دهد . همچنین می تواند نشان دهد که آیا بیمار به درمان پاسخ داده است یا خیر.

از جمله مهمترین و بهترین مراکز پزشکی هسته ای یزد، بیمارستان صدوقی یزد، کلینیک دکتر سالاری ، کلینیک خاتم الانبیا و کلینیک افشار به دلیل پیشرفته بودن این مراکز و بروز بودن دستگاهها و کادر مجرب دارای محبوبیت بالایی هستند.
شما می توانید جهت دریافت نوبت پزشکی هسته ای در یزد از طریق سایت اسکن طب به راحتی اقدام نمایید.

بهترین مراکز ام ار آی در یزد
بهترین مراکز ام ار آی در یزد :

ام آر آی یک روش تصویربرداری دقیق و پرقدرت برای تشخیص مشکلات و بیماری های بافت های بدن است. یکی از نقاط تمایز این روش در این است که در ام آر آی تصاویر بافت های نرم مانند غضروف، تاندون، لیگامان، عصب و رگ ها بسیار واضح و دقیق دیده میشوند و این روش تصویربرداری بخصوص برای تشخیص بیماری های این بافت ها مفید است.

دستگاه ام آر آی به شکل یک اطاقک کوچکی است که تونلی در درون آن وجود دارد. تختی در جلوی این تونل قرار دارد که میتواند به درون آن حرکت کند. موقع انجام دادن ام آر آی بیمار میتواند به راحتی نفس بکشد. شاید لحظاتی تکنسین از بیمار بخواهد تا چند لحظه نفس خود را نگه دارد.

از بهترین مراکز ام ار ای در یزد می توان به کلینیک سیدالشهدا، بیمارستان شهید رهنمون و بیمارستان دکتر مرتاض که دارای تجهیزات پیشرفته و کادر مجرب نیز هستند اشاره کرد.
از طریق سایت و لینک اسکن طب شما می توانید جهت نوبت دهی ام ار ای در استان یزد نوبت خود را ثبت کنید.

بهترین مراکز سی تی اسکن در یزد

 

بهترین مراکز سی تی اسکن در یزد :

سی‌تی اسکن (CT scan) مجموعه‌ای از عکس‌های اشعه x است که از زاویه های گوناگون بدن گرفته شده و با هم ترکیب شده است و تصاویری از استخوان‌ها، رگ‌های خونی و بافت‌های نرم داخل بدن می دهد.
سی‌تی اسکن، کاربردهای گوناگونی دارد، ولی برای معاینه سریع افراد با آسیب‌های داخلی ناشی از تصادفات و یا حوادث شدید بسیار مناسب است. سی‌تی اسکن معمولا قادر به تهیه عکسهایی از همه نقاط بدن است و برای تشخیص بیماری یا آسیب و هم‌چنین برای برنامه ریزی بهتر درمان مانند داروی تجویزی، جراحی و یا پرتو درمانی می‌توان از آن استفاده کرد.

در اسکن طب شما می توانید نوبت سی تی اسکن در یزد و از نزدیک ترین سی تی اسکن به خود را ثبت نمایید.
از مهمترین و معروف ترین مراکز سی تی اسکن در یزد می توان به بیمارستان شهید صدوقی ، بیمارستان شهدای کارگر و کلینیک فاطمه زهرا اشاره کرد.

بهترین مراکز رادیولوژی در یزد

 

بهترین مراکز رادیولوژی در یزد

در رادیوگرافی با تنظیم شرایط الکتریکی تابش پرتو رنتگن و قرار دادن فیلمی در طی مسیر خروج پرتوها و در عین حال بکار گرفتن وسایل فرعی برای جمع و جور نمودن تابش می‌توان از حالت سلامت و یا مریضی قسمتی از بدن تصاویر دقیقی برای مطالعه در دست داشت. منظور از تصویر یا رادیوگرافی ساده ، عکسی است که بدون بکار گیری یک ماده خارجی به بدن گرفته می‌شود. در این روش ، تفکیک حدود اعضاء از یکدیگر مشخص خواهد شد. درتصویربرداری رادیوگرافی با مواد کنتراست ، با وارد نمودن مواد خارجی به بدن که نسبت به بافت های نرم تراکم متفاوتی داشته باشند، رنگ یکنواخت آن قسمت را بهم زده و تمایز رنگها حاصل می‌شود.

از مهمترین و بهترین مراکز رادیولوژی در یزد می توان رادیولوژی دی ، کلینیک دکتر طباطبایی و کلینیک سینا که تعداد مراجعین و بیماران زیادی را به خود جذب کرده است، نام برد. همچنین شما از طریق سایت اسکن طب جهت دریافت نوبت رادیولوژی در یزد می توانید اقدام نمایید.

از بهترین مراکز ماموگرافی در استان یزد

ماموگرافی یکی از راههای تشخیص سریع بیماری سرطان سینه از طریق تابش پرتوهای خفیف اشعه ایکس می باشد. به طور کلی در مواردی که مراجعه کننده دارای علایمی از جمله درد ، تشخیص توده ، پوسته شدن سطح سینه یا فرورفتگی و سایر مشکلات مربوط به سینه باشد دکتر مربوطه برای اطمینان از نوع عارضه ماموگرافی را توصیه میکند.زنانی که زمینه ابتلا به سرطان سینه و رحم در نزدیکان و اقوام خود دارند باید غربالگری ماموگرافی را زودتر از سن 40 سالگی انجام دهند چون بدون شک تشخیص زود هنگام سرطان سینه شانس درمان را تا حد زیاده افزایش میدهد.

شما می توانید از طریق لینک یا سایت اسکن طب جهت دریافت نوبت ماموگرافی در یزد نوبت خود را ثبت نمایید.

از مهمترین و بهترین مراکز ماموگرافی یزد بیمارستان صدوقی ، بیمارستان دکتر مجیبیان و بیمارستان سیدالشهدا را می توان نام برد که به دلیل پیشرفته بودن دستگاهها و کادر مجرب بیماران بیشتری به این بیمارستانها مراجعه می کنند.

 

بهترین مراکز تصویربرداری فک و صورت یزد :
رادیوگرافی دندان نوعی تصویربرداری است که با استفاده از پرتوهای اشعه ایکس با دوز کم تصاویری از داخل دهان دندان و لثه ها نشان می دهد . دندانپزشکان از این تصاویر برای مشکلات دندانی مانند پوسیدگی دندان ، حفره های دندانی و… استفاده می کنند و این تصویربرداری شامل دو دسته است، دسته اول بیشترین نوع تصویربرداری فک و دهان با استفاده از اشعه ایکس است و تصاویری از داخل دهان نشان می دهد و دیگری تصاویری از خارج دهان است و برای تشخیص مشکلات دندانی ، فک و جمجمه بکار می رود .

این تصاویر رادیوگرافی به دلیل آن که تصاویری شفاف از ناحیه مورد نظر را فراهم می کنند ، می‌توانند از بروز خطا در هنگام تشخیص و درمان جلوگیری کنند .
شما می توانید از طریق سایت یا لینک اسکن طب نوبت دهی تصویربرداری فک و صورت خود را در استان یزد ثبت نمایید.
از مهمترین و بهترین مراکز تصویربرداری فک و صورت در یزد می توان به کلینیک دندانپزشکی دکتر دشتی ، درمانگاه دندانپزشکی فدک و کلینیک دکتر سلمان شاکری اشاره کرد.

بهترین مراکز آنژیوگرافی در استان یزد :

در آنژیوگرافی به منظور تشخیص، به صورت سرپائی انجام می‌ شود. اول اینکه از طریق یک کاتتر که وارد فضای داخل عروقی شده است و تا مبدا عروق مورد بررسی وارد شده است، ماده “حاجب” به ابتدای رگ مورد بررسی تزریق می‌شود و سپس تصویربرداری رادیوگرافیک انجام می‌شود. این عمل در حالی انجام می شود که عروق دچار تنگی، اتساع یا انسداد هستند. بطور کلی آنژیوگرافی ، روش استاندارد برای تشخیص تنگی ها یا سایر مشکلات عروقی است. این کار در نواحی گوناگونی صورت می‌گیرد که رایج ترین آنها عروق قلبی است، البته در عروق مغزی یا محیطی نیز گاه آنژیوگرافی صورت می‌گیرد.

شما می توانید از طریق سایت اسکن طب برای نوبت آنژیوگرافی در یزد جهت ثبت نوبت دهی خود اقدام نمایید.
بیمارستان افشار ، کلینیک فوق تخصصی قلب نوین و مطب دکتر وارسته از معروف ترین و بهترین مراکز آنژیوگرافی در یزد می باشند.

جمع بندی:

در این مقاله از اسکن طب به بررسی و معرفی بعضی از مراکز تصوصیربرداری پزشکی استان یزد پرداختیم اگرچه تعداد زیادی از مراکز از قلم افتاده است ولی لیست معروفترین مراکز تصویربرداری پزشکی را ارائه دادیم.

شما در اسکن طب میتوانید به راحتی نوبت های ام ار ای، سی تی اسکن، رادیولوژی ، سونوگرافی ، پزشکی هسته ای ، تراکم استخوان و فک و صورت را از مراکز سراسر کشور دریافت کنید و فقط جهت انجام اسکن به مراکز مراجعه نمایید.

Comments

  • No comments yet.
  • Add a comment