معمولا هرکسی در زندگی حداقل یک بار سروکار خودش یا یکی از آشنایانش به ام ار ای می افتد. حال اگر شما ساکن شهر کرمان هستید و قصد دارید تا نوبت ام ار ای کرمان بگیرید پس بهتر است این نوشته را مطالعه کنید. ام آر ای یکی از پرکاربردترین روش های تشخیصی تصویربرداری پزشکی است که با دقت زیادی می تواند بسیاری از مشکلات و بیماری های درون بدن شما را نشان دهد.

MRI یا همان ام آر آی یک روش تصویربرداری پزشکی است که از میدان مغناطیسی و امواج رادیویی کامپیوتری برای ایجاد تصاویر دقیق از اندام ها و بافت های بدن بیمار استفاده می کند. ام ار ای روش تصویربرداری پزشکی غیر تهاجمی و بی خطر است که برای بررسی دقیق اعضای بدن و استخوان‌ها و اسکلت مورد استفاده قرار می‌گیرد. ام‌آرآی تصاویر با وضوح بالایی از داخل بدن ایجاد می‌کند که می‌تواند برای تشخیص انواع مشکلات و بیماری‌ها به پزشک کمک کند.

نحوه عملکرد دستگاه ام ار ای

وقتی بدن شما در داخل دستگاه MRI قرار می‌گیرد ، میدان مغناطیسی به طورموقت مولکول های آب را در بدن در یک ردیف و بصورت منظم جهت می دهد. سپس امواج رادیویی به قسمتی از بدن فرستاده می‌شود و این باعث می شوند که این اتم های تراز شده دوباره نامنظم شوند انرژی جذب کنند و از خود سیگنال های ضعیفی تولید کنند ، که برای ایجاد تصاویر ام آر آی بکار می‌روند .

MRI به طور گسترده در بیمارستان ها و کلینیک ها برای تشخیص پزشکی، مرحله بندی و پیگیری بیماری استفاده می شود. در مقایسه با سی تی اسکن، ام ار ای کنتراست بهتری را در تصاویر بافت های نرم فراهم می کند، به عنوان مثال در مغز یا شکم. با این حال، به دلیل اسکن های معمولا طولانی‌تر و بلندتر، ممکن است انجام ام ار ای قدری سخت تر و خسته کننده تر از سایر روش های تصویربرداری مانند رادیولوژی و سی تی اسکن باشد. پس برای انجام ام ار ای بایستی به دنبال یافتن یک مرکز ام ار ای خوب باشید تا بعدا پشیمان نشوید!!

ویژگی های یک مرکز ام ار ای خوب

ام ار ای کرمان

بسیاری از افراد حداقل در زندگی یک بار ام ارای گرفته اند و بصورت کلی با آن آشنا هستند اما برای شناخت یک مرکز ام ار ای خوب این شناخت کم کافی نیست. برای یافتن یک مرکز ام ار ای خوب چه نکاتی را باید دانست؟

اسکن طب اما بصورت تخصصی به ارزیابی این مراکز در سطح کشور پرداخته و در هر شهر بهترین مراکز تصویربرداری را از نظر شاخص ها و معیارهای فنی و تخصصی ارزیابی می کند.

یک مرکز ام ار ای خوب باید از جهات زیر بررسی شود:

  1. پرسنل و کادر پزشکی
  2. تجربه و تخصص پرسنل و کادر پزشکی می تواند در تعیین کیفیت و رتبه یک مرکز ام ار ای بسیار تاثیرگذار باشد. زیرا کلیه مراحل اسکن از پذیرش و دریافت نوبت تا اتمام و تحویل گزارش و جواب اسکن ام ار ای شما وابسته به پرسنل و کادر پزشکی مرکز ام ار ای است. داشتن تخصص و مهارت کافی در این زمینه می تواند کیفیت سرویس و خدمات ارائه شده به مراجعین را تا حد زیادی ارتقا دهد.
  3. کیفیت خدمات نوبت دهی و ارسال جواب

خدمات نوبت دهی و تحویل جواب امروزه یکی از اصلی ترین عوامل در تعیین یک مرکز ام ار ای خوب می باشد. وجود یک سیستم نوبت دهی و ارسال جواب ام ار ای آنلاین باعث می شود تا شما در وقت و هزینه تان بسیار صرفه جویی کنید.

  • مکان مرکز- محله، فضای داخلی و تاسیسات

مکان مرکز ام ار ای یکی از نکات مهم در تعیین یک مرکز ام ار ای خوب است. یک مکان مناسب برای مرکز ام ار ای مکانی است تا مراجعین به راحتی بتوانند به مرکز ام ار ای دسترسی داشته باشند و وسایل نقلیه عمومی در دسترس باشد. مثلا ایستگاه مترو یا اتوبوس در نزدیکی مرکز وجود داشته باشد. همچنین فضای داخلی مرکز نیز بایستی زیبا و تمیز باشد.

  • تجهیزات و لوازم

تجهیزات و لوازم دستگاه ام ار ای بسیار حساس و گرانقیمت هستند. پس مرکزی که هزینه زیادی جهت تامین و نگه داری این تجهیزات می کند قطعا در زمره مراکز خوب ام ار ای می باشد.

  • ایمنی و امنیت

ایمینی و امنیت دستگاه ام ار ای نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار است. بطور کلی ام ار ای دستگاه بی خطری است اما با اینحال برخی خطرات احتمالی نیز مانند افتادن بیمار از تخت یا برق گرفتگی و … وجود دارد.

  • قیمت

قیمت نیز یکی از عوامل تعیین کننده است. اگرچه قیمت تعرفه های ام ار ای هرسال توسط وزارت بهداشت تعیین می گردد اما معمولا مراکز خصوصی قیمت های خود را با بهانه های مختلف بالاتر می برند. بنابراین می توان قیمت ام ار ای را نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در انتخاب بهترین مراکز ام ار ای کرمان در نظر گرفت.

حال که معیارهای ارزیابی مراکز ام ار ای تعیین گردید قصد داریم تا به رتبه بندی مراکز ام ار ای کرمان بپردازیم.  لذا شما در اینجا می توانید با بهترین مراکز ام ار ای کرمان آشنا شوید. این مراکز می توانند بصورت خصوصی باشند و یا کلینیک های تصویربرداری بیمارستان های دولتی و خصوصی باشند.

بهترین مراکز ام ار ای در کرمان

ام ار ای کرمان
  1. ام ار ای بیمارستان شهید باهنر کرمان

مرکز ام آرآی شهید باهنر از شهریورماه ۱۳۹۹ با هدف ارتقاء خدمات تشخیصی مبنی بر یافته های روز پزشکی تاسیس گردید تا با تکیه بر تجربیات متخصصان و کاشناسان مجرب خدمات منحصربه‌فردی ارائه نماید. این مرکز مجهز به دستگاه ام آر‌ آی ۵/۱ تسلای ساخت شرکت زیمنس آلمان می باشد.

خدمات تخصصی ام ار ای بیمارستان شهید باهنر کرمان

ام آر آنژیوگرافی (MRA) عروق نواحی مختلف از جمله مغز و گردن، اندام فوقانی و تحتانی، کلیه ها
ام آر وینوگرافی (MRV) عروق نواحی مختلف از جمله مغز و گردن، اندام فوقانی و تحتانی
ام آر آی مفاصل و اندام ها نظیر شانه، زانو، مچ، آرنج، ساکروایلیاک، TMJ
ام آر یو (MRU) جهت بررسی کلیه ها، مثانه و سیستم ادراری
MRCP جهت بررسی کیسه صفرا، پانکراس و مجاری صفراوی
ام آر آی داینامیک از نواحی مختلف از جمله هیپوفیز و کبد
ام آر آی مغز، ستون فقرات، چشم و عصب بینایی
فسیتولوگرافی و بررسی آبسه های لگنی
طیف سنجی مغناطیسی (MRS)
ام آر آی قفسه سینه

  • مرکز تصویربرداری دکتر مجید طهمورثی کرمان

مرکز تصویربرداری دکتر مجید طهمورثی کرمان ، یکی از مجهزترین و بهترین مراکز تصویربرداری پزشکی کرمان است.

خدمات تصویربرداری در مرکز تصویربرداری دکتر مجید طهمورثی کرمان شامل انواع سونوگرافی ، رادیولوژی ، ام ار آی، سی تی اسکن  می باشد.

اطلاعات تماس مرکز تصویربرداری دکتر مجید طهمورثی کرمان:

ادرس  مرکز تصویربرداری دکتر مجید طهمورثی کرمان: کرمان – -میدان آزادی -نبش بهمنیار -ساختمان ولیعصر

  • مرکز ام ای ار سپهررفسنجان کرمان

مرکز ام ای ار سپهررفسنجان کرمان واقع دربیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب می باشد  و خدماتی که در این مرکز ارائه میشود ام.آر.آی و سی تی اسکن می باشد.

اطلاعات تماس مرکز ام ای ار سپهررفسنجان کرمان

ادرس مرکز ام ای ار سپهررفسنجان کرمان : کرمان ، رفسنجان ، بلوار طالقانی ، میدان آیت الله سعیدی ، بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب

شماره تماس مرکز ام ای ار سپهررفسنجان کرمان : 34288068-034

نوبت ام ار ای در کرمان

برای گرفتن نوبت ام ار ای در کرمان ابتدا بایستی کمی راجع به چالش های آن اطلاع داشته باشید. نوبت دهی ام آر آی سال هاست که بصورت حضوری و صرف وقت زیاد (روش سنتی) در حال انجام است. در این روش شما برای اینکه نوبت ام آر آی برای خود یا اعضای خانواده خود بگیرید می بایستی بصورت حضوری یک بار به مرکز مربوطه مراجعه کنید و بعد از دریافت نوبت، در روز و ساعت مشخص مجددا برای انجام تصویربرداری ام آر آی مجددا مراجعه کنید. شاید برای اکثر افراد این روش تجربه خوش آیندی را به ارمغان نیاورد.

یکی از چالش‌های عمده‌ای که خدمات تصویربرداری پزشکی با آن مواجه است ناشی از تأخیر مرتبط با لیست‌های انتظار طولانی برای روش‌های تصویربرداری MRI است. چنین تاخیرهایی در روش های تشخیصی می تواند منجر به بروز آسیب های جدی و جبران ناپذیری به سلامت بیماران شود.

علاوه بر همه اینها، در بسیاری از موارد بیماران یا همراهان بیمار به دلیل اطلاعات اندک از روند دریافت نوبت ام ار ای و انجام اسکن ام آر آی (که کاملا طبیعی است) گاهی دچار سردرگمی می شوند. یعنی ممکن است با صرف هزینه و وقت، به یک مرکز مراجعه کنند و متوجه شوند که آن مرکز تصویربرداری ام ار ای به طور مثال قادر به انجام آن نوع خاص اسکن ام آر آی نمی باشد و یا ام آر آی سنگین وزن را انجام نمی دهد. پس نیاز است تا به مرکز دیگری مراجعه کنند و همین امر باعث می شود تا دردسرهای زیادی را متحمل شوند.

اما اسکن طب یک روش نوین برای راحتی هم میهنان عزیز در سراسر کشور ارائه داده است. در اسکن طب می توانید به راحتی نوبت ام آر آی در کرمان برای هر زمانی که راحت هستید رزرو کنید. این رزرو وقت ام آر آی به شما این امکان را می دهد تا با صرف کمترین هزینه و آسودگی خاطر زیاد مدیریت وقت خود را خودتان به دست بگیرید.

برای آشنایی هرچه بیشتر با اسکن ام ار ای و نحوه آماده شدن برای آن پیشنهاد میکنیم تا به وبسایت MyoClinic مراجعه نمایید.

Comments

  • زینب عسکری
    ژوئن 12, 2023 at 9:08 ق.ظ

    سلام خسته نباشید ام ارای زانو میخواهم بگیرم

    • اسکن طب
      ژوئن 25, 2023 at 3:12 ق.ظ

      با سلام و درود

      از لینک دریافت نوبت اقدام نمایید

  • زینب عسکری
    ژوئن 12, 2023 at 10:34 ق.ظ

    ام ارای زانو

  • ابوالفضل زندی
    آگوست 8, 2023 at 7:56 ق.ظ

    سلام وقت بخیرام ار ای زانو‌میخام بگیرم لطفا راهنمایی کنید

    • اسکن طب
      آگوست 8, 2023 at 11:15 ب.ظ

      با سلام
      از لینک دریافت نوبت اقدام نمایید

      • ابوالفضل زندی
        آگوست 16, 2023 at 4:33 ق.ظ

        لینک دریافت نوبت اصلا درست جواب نمیده

        • اسکن طب
          آگوست 16, 2023 at 8:14 ق.ظ

          سلام
          بررسی شد، مشکلی در اخذ نوبت نداریم
          لطفاً اگر مشکلی هست از طریق واتساپ پشتیبانی اسکرین شات مشکل را ارسال نمایید تا همکاران ما به شما همان لحظه راهنمایی و کمک کنند

Add a comment