ام ار ای قم

اگر ساکن شهر قم هستید و قصد دارید تا نوبت ام ار ای قم بگیرید پس بهتر است این نوشته را مطالعه کنید. ام آر ای یکی از پرکاربردترین روش های تشخیصی تصویربرداری پزشکی است که با دقت زیادی می تواند بسیاری از مشکلات و بیماری های درون بدن شما را نشان دهد.

MRI یا همان ام آر آی یک روش تصویربرداری پزشکی است که از میدان مغناطیسی و امواج رادیویی کامپیوتری برای ایجاد تصاویر دقیق از اندام ها و بافت های بدن بیمار استفاده می کند. ام ار ای روش تصویربرداری پزشکی غیر تهاجمی و بی خطر است که برای بررسی دقیق اعضای بدن و استخوان‌ها و اسکلت مورد استفاده قرار می‌گیرد. ام‌آرآی تصاویر با وضوح بالایی از داخل بدن ایجاد می‌کند که می‌تواند برای تشخیص انواع مشکلات و بیماری‌ها به پزشک کمک کند.

mri magnetic resonance imaging scan device mri 2021 09 02 07 55 40 utc scaled 1
ام ار ای در قم

MRI یا همان ام آر آی یک روش تصویربرداری پزشکی است که از میدان مغناطیسی و امواج رادیویی کامپیوتری برای ایجاد تصاویر دقیق از اندام ها و بافت های بدن بیمار استفاده می کند. ام ار ای روش تصویربرداری پزشکی غیر تهاجمی و بی خطر است که برای بررسی دقیق اعضای بدن و استخوان‌ها و اسکلت مورد استفاده قرار می‌گیرد. ام‌آرآی تصاویر با وضوح بالایی از داخل بدن ایجاد می‌کند که می‌تواند برای تشخیص انواع مشکلات و بیماری‌ها به پزشک کمک کند.

طرز کار دستگاه ام ار ای

وقتی بدن شما در داخل دستگاه MRI قرار می‌گیرد ، میدان مغناطیسی به طورموقت مولکول های آب را در بدن در یک ردیف و بصورت منظم جهت می دهد. سپس امواج رادیویی به قسمتی از بدن فرستاده می‌شود و این باعث می شوند که این اتم های تراز شده دوباره نامنظم شوند انرژی جذب کنند و از خود سیگنال های ضعیفی تولید کنند ، که برای ایجاد تصاویر ام آر آی بکار می‌روند .

MRI به طور گسترده در بیمارستان ها و کلینیک ها برای تشخیص پزشکی، مرحله بندی و پیگیری بیماری استفاده می شود. در مقایسه با سی تی اسکن، ام ار ای کنتراست بهتری را در تصاویر بافت های نرم فراهم می کند، به عنوان مثال در مغز یا شکم. با این حال، به دلیل اسکن های معمولا طولانی‌تر و بلندتر، ممکن است انجام ام ار ای قدری سخت تر و خسته کننده تر از سایر روش های تصویربرداری مانند رادیولوژی و سی تی اسکن باشد. پس برای انجام ام ار ای بایستی به دنبال یافتن یک مرکز ام ار ای خوب باشید تا بعدا پشیمان نشوید!!

ویژگی های یک مرکز ام ار ای خوب

بسیاری از افراد حداقل در زندگی یک بار ام ارای گرفته اند و بصورت کلی با آن آشنا هستند اما برای شناخت یک مرکز ام ار ای خوب این شناخت کم کافی نیست. برای یافتن یک مرکز ام ار ای خوب چه نکاتی را باید دانست؟

اسکن طب اما بصورت تخصصی به ارزیابی این مراکز در سطح کشور پرداخته و در هر شهر بهترین مراکز تصویربرداری را از نظر شاخص ها و معیارهای فنی و تخصصی ارزیابی می کند. در این مقاله هم قصد داریم تا مراکز ام ار ای قم را معرفی نماییم. اما ابتدا بیایید ببینیم که مشخصات مرکز ام ار ای مناسب و خوب از چه جهاتی ارزیابی می شود.

یک مرکز ام ار ای خوب باید از جهات زیر بررسی شود:

1- پرسنل و کادر پزشکی

2- کیفیت خدمات نوبت دهی و ارسال جواب

3-  مکان مرکز- محله، فضای داخلی و تاسیسات

4-  تجهیزات و لوازم

5-  ایمنی و امنیت

6- قیمت

لذا شما در اینجا می توانید با بهترین مراکز ام ار ای قم آشنا شوید. این مراکز می توانند بصورت خصوصی باشند و یا کلینیک های تصویربرداری بیمارستان های دولتی و خصوصی باشند.

ار ای خوب در قم

بهترین مراکز ام ار ای در قم

  1. مركز تصویربرداری پزشكی تابش پرتو قم

مركز تصویربرداری پزشكی تابش پرتو قم در سال 1391 فعالیت خود را آغاز نموده و در حال حاضر، یكی از بهترین و مجهزترین مراكز تشخیصی در منطقه محسوب می شود. حضور رادیولوژیست های بنام در كنار كارشناسان مجرب و كادر مدیریتی و اداری حرفه ای، استفاده از مدرن ترین تجهیزات در فرایند تشخیص و قرار گرفتن در نقطه مركزی شهر و برخورداری از محیط داخلی زیبا و آرام، این مركز را در گروه بهترین مراكز تشخیصی قرار داده است.

اطلاعات تماس مركز تصویربرداری پزشكی تابش پرتو قم

ادرس مركز تصویربرداری پزشكی تابش پرتو قم : قم، خیابان 19 دی(باجک)، کوچه 10، پلاک 19

شماره تماس مركز تصویربرداری پزشكی تابش پرتو قم : 02537720085

  • مركز تصویربرداری پزشكی پرتوطب آزما در سال 1380 به عنوان اولین مركز MRI استان قم فعالیت خود را آغاز نموده و در مسیر توسعه خود، به یكی از بهترین و مجهزترین مراكز تشخیصی در منطقه تبدیل شده است. حضور رادیولوژیست های بنام در كنار كارشناسان مجرب و كادر مدیریتی و اداری حرفه ای، استفاده از مدرنترین تجهیزات درفرآیند تشخیص؛ برخورداری از یك موقعیت جغرافیایی مناسب و قابل دسترسی و محیط داخلی زیبا و آرام، این مركز را به یك مجموعه منحصر به فرد تبدیل كرده و موفق به كسب گواهینامه سیستم مدیریت مبتنی بر EN-ISO- 9001-2008 مطابق با روش اجرایی TUV NORD آلمان شده است.

اطلاعات تماس مرکز تصویربرداری طب آزما قم

ادرس مرکز تصویربرداری طب آزما قم : قم، بلوار امام موسی صدر (خاکفرج)، جنب بانک صادرات، کوچه صفدری 61، پلاک280، ساختمان طب آزما- کدپستی:  3719639486

شماره تماس مرکز تصویربرداری طب آزما قم : ۰۲۵۳۶۶۱۷۲۰۷

  • مرکز تصویربرداری و درمانی فرجاد

مرکز تصویربرداری و درمانی فرجاد در شهر قم از زمستان سال ۹۲ فعالیت خود را با شعار “فرجاد، طرحی نو برای ارتقای سلامت” آغاز نموده است.مشاوره، غربالگری، تشخیص به موقع و درمان مناسب بیماران (بویژه بیماران سرطانی)، ارکان اساسی و هدف مشترك تمامی مراكز تحت مدیریت فرجاد می باشد. خدمات تصویربرداری این مرکز شامل : رادیولوژی – سونوگرافی- سی تی اسکن- ام ار ای است که در ادامه متن به روشهای مختلف آنها اشاره خواهیم کرد این مرکز یکی از پیشرفته ترین مراکز در شهر قم می باشد.

خدمات مرکز تصویربرداری فرجاد در زمینه ام ار ای عبارتند از:

–           ام ار ای مغز

–           ام ار ای قلب

–           ام ار ای مفاصل

–        ام ار ای مچ دست

اطلاعات تماس با مرکز تصویربرداری فرجاد قم:

آدرس : قم خیابان 19 دی- کوچه 10- پلاک 19- ساختمان فرجاد2- مرکز تصویربرداری فرجاد

تماس: 0253191

نوبت ام ار ای در قم

برای گرفتن نوبت ام ار ای در قم ابتدا بایستی کمی راجع به چالش های آن اطلاع داشته باشید. نوبت دهی ام آر آی سال هاست که بصورت حضوری و صرف وقت زیاد (روش سنتی) در حال انجام است. در این روش شما برای اینکه نوبت ام آر آی برای خود یا اعضای خانواده خود بگیرید می بایستی بصورت حضوری یک بار به مرکز مربوطه مراجعه کنید و بعد از دریافت نوبت، در روز و ساعت مشخص مجددا برای انجام تصویربرداری ام آر آی مجددا مراجعه کنید. شاید برای اکثر افراد این روش تجربه خوش آیندی را به ارمغان نیاورد.

یکی از چالش‌های عمده‌ای که خدمات تصویربرداری پزشکی با آن مواجه است ناشی از تأخیر مرتبط با لیست‌های انتظار طولانی برای روش‌های تصویربرداری MRI است. چنین تاخیرهایی در روش های تشخیصی می تواند منجر به بروز آسیب های جدی و جبران ناپذیری به سلامت بیماران شود.

علاوه بر همه اینها، در بسیاری از موارد بیماران یا همراهان بیمار به دلیل اطلاعات اندک از روند دریافت نوبت ام ار ای و انجام اسکن ام آر آی (که کاملا طبیعی است) گاهی دچار سردرگمی می شوند. یعنی ممکن است با صرف هزینه و وقت، به یک مرکز مراجعه کنند و متوجه شوند که آن مرکز تصویربرداری ام ار ای به طور مثال قادر به انجام آن نوع خاص اسکن ام آر آی نمی باشد و یا ام آر آی سنگین وزن را انجام نمی دهد. پس نیاز است تا به مرکز دیگری مراجعه کنند و همین امر باعث می شود تا دردسرهای زیادی را متحمل شوند.

اما اسکن طب یک روش نوین برای راحتی هم میهنان عزیز در سراسر کشور ارائه داده است. در اسکن طب می توانید به راحتی نوبت ام آر آی در قم برای هر زمانی که راحت هستید رزرو کنید. این رزرو وقت ام آر آی به شما این امکان را می دهد تا با صرف کمترین هزینه و آسودگی خاطر زیاد مدیریت وقت خود را خودتان به دست بگیرید.

برای آنایی بیشتر با نحوه کارکرد دستگاه MRI پیشنهاد می شود تا به لینک مشخص شده سری بزنید.

Comments

  • No comments yet.
  • Add a comment