هزینه اسکن هسته ای قلب در سال 1402 (بعلاوه نوبت اسکن هسته ای قلب)

اسکن هسته ای قلب پرکاربردترین و در عین حال گرانترین اسکن هسته ای می باشد. هزینه اسکن هسته ای قلب به این دلیل زیاد است که اولا یک اسکن دو مرحله ای است و ثانیا انجام آن زمان بر است. در این مطلب در مورد هزینه اسکن هسته ای قلب صحبت خواهیم کرد و برخی نکات بسیار مهم و سوالات بسیار پرکاربرد در مورد اسکن هسته ای قلب توضیح می دهیم.

همچنین به شما روشی معرفی می کنیم تا بتوانید به راحتی نوبت اسکن هسته ای قلب بگیرید. زیرا گرفتن نوبت اسکن هسته ای قلب برای بسیاری از افراد یک چالش حیاتی می باشد. اسکن طب تنها روش گرفتن نوبت آنلاین اسکن هسته این قلب در سراسر کشور می باشد.

خب برویم سراغ معرفی اسکن هسته ای قلب…

اسکن هسته‌ای قلب چیست؟

هزینه اسکن هسته ای قلب

اسکن هسته‌ای قلب یا اسپکت قلب یک روش تصویربرداری پزشکی پیشرفته است که برای ارزیابی ساختار و عملکرد قلب استفاده می‌شود. در این روش، از مواد رادیواکتیو به نام رادیوتراکر ها استفاده می‌شود که به بدن تزریق می‌شوند و با جذب توسط بافت قلب، تصاویر سه بعدی و دقیقی از قلب و عروق خونی ارائه می‌دهد. در ادامه، فواید و خطرات اسکن هسته‌ای قلب را بررسی خواهیم کرد:

فواید اسکن هسته‌ای قلب(اسپکت قلب):

  1. تشخیص دقیق: اسکن هسته‌ای قلب قادر است به طور دقیق عملکرد قلب را ارزیابی کند و به تشخیص اختلالات قلبی مانند بلوک های قلبی، انسداد عروقی، تشنجات عضلانی و سایر بیماری‌های قلبی کمک کند.
  2. روش غیرتهاجمی: اسکن هسته‌ای قلب روشی غیرتهاجمی است و نیازی به انجام جراحی یا تزریق مستقیم مواد رادیواکتیو به قلب ندارد. این روش ممتاز برای بیمارانی است که نمی‌توانند به دلایلی از روش‌های تصویربرداری تهاجمی استفاده کنند.
  3. اطلاعات کامل درباره عملکرد قلب: اسکن هسته‌ای قلب اطلاعات جامعی درباره عملکرد قلب و عروق خونی، از جمله نرخ ضربان قلب، میزان جریان خون و اطلاعات تصویربرداری سه بعدی ارائه می‌دهد که به پزشکان کمک می‌کند تا تصمیمات مناسب درمانی را بگیرند.

خطرات اسکن هسته‌ای قلب:

  1. تماس با مواد رادیواکتیو: استفاده از مواد رادیواکتیو در اسکن هسته‌ای قلب با خطراتی همراه است. عوارض نادری مانند حساسیت‌ها، تهوع، استفراغ و افزایش خطر ابتلا به سرطان ممکن است رخ دهند. اما با استفاده از دزهای کمتر از رادیواکتیوها و رعایت دقیق اصول بهداشتی، خطرات را می‌توان به حداقل رساند.
  2. تابش پرتوها: اسکن هسته‌ای قلب باعث تعرض بیمار به پرتوهای یونیزانت می‌شود. این تابش‌ها ریسک بسیار کمی برای بیمار دارند، اما برخی از افراد ممکن است به پرتوها حساس باشند. پزشکان باید تصمیمات درستی درباره ارزیابی منافع و مخاطرات تابش پرتوها بگیرند.
  3. محدودیت‌های فنی: اسکن هسته‌ای قلب نیازمند تجهیزات پیچیده و متخصص است. ممکن است در برخی از مراکز پزشکی امکانات لازم برای انجام این روش در دسترس نباشد.

ما در اسکن طب به طور کامل در مورد فواید و مضرات و حتی تفسیر جوال اسکن هسته ای قلب صحبت نموده ایم.

اسکن قلب در چه مواردی تجویز می شود؟

اسکن قلب یا اسکن هسته‌ای قلب در موارد زیر ممکن است تجویز شود:

  • ارزیابی عملکرد قلب: اسکن قلب به منظور بررسی عملکرد قلب و تشخیص اختلالات مرتبط با آن مانند بلوک های قلبی، انسداد عروقی، تشنجات عضلانی و سایر بیماری‌های قلبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • ارزیابی عروق کرونری: این روش برای تشخیص و ارزیابی انسداد عروق کرونری (عروقی که خون را به قلب می‌رسانند)، انجام می‌شود. این عملکرد با استفاده از رادیوتراکرها و تصاویر سه بعدی قلب و عروق خونی به عمل می‌آید.
  • ارزیابی عملیات قلبی: قبل از انجام عملیات قلبی بزرگ مانند عمل شارژ و یا عمل پیوند عروق کرونری، اسکن قلب ممکن است برای ارزیابی دقیق قلب و عروق خونی در نظر گرفته شود.
  • پایش درمان‌های قلبی: اسکن قلب می‌تواند برای پایش اثربخشی درمان‌های قلبی مانند درمان با داروها یا روش‌های دیگر مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از اسکن قلب، پزشک می‌تواند تغییرات در عملکرد قلب را در طول درمان مشاهده کند.
  • ارزیابی افراد با علائم قلبی: اسکن قلب ممکن است در افرادی که علائم قلبی مانند درد قفسه سینه، ضعف، تنگی نفس وجود دارد، برای تشخیص و ارزیابی مشکلات قلبی مورد استفاده قرار بگیرد.

تصمیم در مورد انجام اسکن قلب و تجویز آن بستگی به وضعیت شما و تشخیص پزشک خواهد داشت. پزشک شما بر اساس علائم، شرایط پزشکی و نیازهای خاص شما، تصمیم خواهد گرفت که آیا اسکن قلب برای شما مناسب است یا خیر.

هزینه اسکن هسته ای قلب چقدر است؟

هزینه اسکن هسته ای قلب در سال 1402 بسته به نوع بیمه و مرکز پزشکی هسته ای که مراجعه میکنید از 1 میلیون تومان تا 3 میلیون تومان متغیر است. هزینه اسکن هسته ای قلب شاید به نظر قدری بالا باشد و قیمت اسپکت قلب برای بیماران قدری سنگین بشمار بیاید. اما بیایید ببینیم این هزینه اسکن هسته ای قلب شامل چه مواردی می شود.

هزینه اسکن هسته ای قلب شامل چه مواردی است؟

هزینه اسکن هسته ای قلب در سال 1402 بسته به نوع بیمه و مرکز پزشکی هسته ای که مراجعه میکنید از 1 میلیون تومان تا 3 میلیون تومان متغیر است. هزینه اسکن هسته ای قلب شاید به نظر قدری بالا باشد و قیمت اسپکت قلب برای بیماران قدری سنگین بشمار بیاید. اما بیایید ببینیم این هزینه اسکن هسته ای قلب شامل چه مواردی می شود.

هزینه اسکن هسته ای قلب شامل چه مواردی است؟

هزینه اسکن هسته‌ای قلب می‌تواند بر اساس عوامل مختلفی متغیر باشد و به شرایط مکانیکی و جغرافیایی مربوطه بستگی دارد. مواردی که می‌تواند در هزینه اسکن هسته‌ای قلب مؤثر باشد عبارتند از:

1. هزینه تجهیزات: اسکن هسته‌ای قلب نیازمند تجهیزات پیشرفته و گرانقیمت است. هزینه این تجهیزات و تأمین نیروی انسانی متخصص بر روی هزینه کل تحقیقات تأثیر خواهد داشت.

2. هزینه مواد رادیواکتیو: برای اسکن هسته‌ای قلب، استفاده از مواد رادیواکتیو (مثل تکنسیوم-99) ضروری است. قیمت و تأمین این مواد نیز در محاسبه هزینه‌ها نقش مهمی دارد.

3. هزینه ویزیت و تشخیص: پس از اسکن، تفسیر و تشخیص تصاویر نیازمند تخصص و مشاوره پزشکی می‌باشد. هزینه مربوط به مشاوره پزشک و تشخیص بر روی هزینه کل تأثیر خواهد داشت.

4. هزینه مربوط به مراکز درمانی: هزینه‌های مربوط به ساختمان و تجهیزات مرکز درمانی که اسکن هسته‌ای قلب را انجام می‌دهد نیز باید مد نظر قرار گیرد.

مهم است که پیش از انجام اسکن هسته‌ای قلب، با مرکز درمانی یا بیمارستان مربوطه تماس بگیرید و از هزینه‌های مرتبط با این روش مطلع شوید. همچنین، بررسی بیمه‌ها و بسته‌های درمانی نیز می‌تواند به شما در درک بهتر هزینه‌های مرتبط کمک کند.

آیا اسکن هسته ای قلب درد دارد؟

خود روش اسکن هسته‌ای قلب برای بیمار درد آور نیست. در طول فرایند اسکن، شما ممکن است حس لمس یا سرما را در محل تزریق مواد رادیواکتیو در دستگاه حس کنید، اما این حس نباید دردناک یا آزاردهنده باشد.

در بعضی موارد، پس از تزریق مواد رادیواکتیو ممکن است حس حرارتی کوتاهی در ناحیه تزریقی به وجود آید، اما این حس به طور عمومی به سرعت برطرف می‌شود و بیشتر بیماران را به شدت ناراحت نمی‌کند.

در کل، اسکن هسته‌ای قلب یا همان اسپکت قلب برای بیمار دردناک نیست و بسیاری از افراد آن را به عنوان یک فرایند راحت توصیف می‌کنند. با این حال، همیشه می‌توانید در مورد تجربه خود و هرگونه نگرانی را با پزشک خود در میان بگذارید تا او بتواند شما را راهنمایی کند و به سوالاتتان پاسخ دهد.

اسکن هسته ای قلب چقدر طول می کشد؟

مدت زمان اسکن هسته‌ای قلب ممکن است متفاوت باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. معمولاً، یک جلسه اسکن هسته‌ای قلب تقریباً 30 تا 90 دقیقه طول می‌کشد. اما در برخی موارد، ممکن است طولانی‌تر یا کوتاه‌تر باشد، بسته به نوع اسکن، پروتکل مورد استفاده، تجهیزات مورد استفاده و همچنین وضعیت بیمار.

قبل از انجام اسکن هسته‌ای قلب، پزشک شما به شما توضیحات کاملی در مورد روش و طول مدت مورد انتظار اسکن خواهد داد. اگر شما نگران طولانی بودن اسکن هسته‌ای قلب هستید، می‌توانید این مسئله را با پزشک خود بیان کرده و از وی اطلاعات دقیقتری درباره مدت زمان مورد انتظار بگیرید.

دریافت نوبت اسکن هسته ای قلب

برای دریافت نوبت اسکن هسته ای قلب نیاز نیست تا به مراکز مختلف مراجعه کنید و منتظر یافتن یک مرکز پزشکی هسته ای با نوبت خالی باشید. و یا دیگر نیاز نیست تا نوبت اسکن هسته ای قلب با زمان انتظار بالا بگیرید.

نوبت اسکن هسته ای قلب

شما در اسکن طب می توانید سریع ترین نوبت اسکن هسته ای قلب را در سراسر کشور بدون پرداخت هزینه دریافت نمایید. لینک مشخص شده، لینک ورود به نوبت اسکن هسته این قلب است که می توانید از طریق آن نوبت دلخواه آنلاین خود را به صورت رایگان رزرو کنید.

دریافت نوبت اسکن قلب
نوبت اسکن هسته ای قلب
  • هزینه اسکن هسته ای قلب
  • نوبت اسکن هسته ای قلب
  • Cardiac Spect

Comments

  • No comments yet.
  • Add a comment