سونوگرافی در منزل همان سونوگرافی معمولی است. اما چرا سونوگرافی در منزل اصلا شدنی است؟ تنها بخاطر سادگی سونوگرافی!!! سونوگرافی یکی از ساده ترین و در عین حال پرکاربردترین نوع عکسبرداری پزشکی است. اما در هر صورت برای انجام همین سونوگرافی ساده خیلی وقت ها نیاز است تا به یکی از مراکز سونوگرافی مراجعه حضوری داشته  باشید و سونوگرافی خود را انجام دهید. اما این کار شاید برای همه مقدور نباشد. برای مثال زنان باردار که به شدت نیاز به سونوگرافی دارند و یا افراد مسن و معلول گاهی توانایی رفتن به این مراکز را ندارند. یکی از بهترین راه ها برای حل این مشکل، انجام سونوگرافی در منزل است.

سونوگرافی در منزل

سونوگرافی در منزل یکی از راه حل های جدید پزشکی است که به لطف پیشرفت های اخیر امکان انجام آن فراهم شده است. شما برای انجام سونوگرافی در منزل نیاز نیست تا از منزل خارج شوید. تنها کافی است تا با گرفتن نوبت سونوگرافی در منزل از اسکن طب و یا تماس با کارشناسان اسکن طب نوبت سونوگرافی در منزل خود را رزرو کنید.

لازم به ذکر است که نوبت سونوگرافی در منزل در حال حاضر در تهران مقدور می باشد و همشهریان تهرانی عزیز پس از گرفتن نوبت، حد اکثر تا 6 ساعت بعد می توانند از خدمات تیم سونوگرافی در منزل استفاده نمایند.

فواید انجام سونوگرافی در منزل

انجام سونوگرافی در منزل فواید زیادی دارد از جمله این که زمانی که بیمار نیاز به مراجعه به مرکز ندارد پس خطرت احتمالی رفت و آمد بیمار یا خانم باردار از بین می رود و هر چه بیمار در موقعیت های حساس کمتر جابجا شود روند بهبودی سریعتری دارد.

از دیگر فواید انجام سونوگرافی در منزل این است که بسیاری از بیماران احساس راحتی در مراکز تصویربرداری ندارند. حال تصور کنید که در اتاق گرم و نرم خود بدون وجود هیچ گونه مزاحمتی می توانید سونوگرافی خود را انجام دهید. همچنین اتلاف وقت در این حالت بسیار کم است. چون دیگر نیاز نیست تا بیمار در صف طولانی انجام اسکن بنشیند و منتظر باشد.

آیا کیفیت سونوگرافی در منزل با سونوگرافی در مطب فرق دارد؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم به طور کلی  کیفیت سونوگرافی در منزل با سونوگرافی در مطب فرق ندارد. زیرا روش تصویربرداری سونوگرافی روش نسبتا ساده ای است و در اکثر مطب ها و مراکز تصویربرداری نیز از دستگاه های قابل حمل یا پرتابل استفاده م شود. لذا کیفیت سونوگرافی در منزل تفاوتی با بیرون ندارد. حتی در برخی مواقع به دلیل اینکه بیمار اضطراب کمتری در منزل دارد تصاویر بهتری نسبت به سونوگرافی در مطب دارد.

هرچه اضطراب بیمار در موقع اسکن سونوگرافی کمتر باشد و بیمار حس راحتی بیشتری داشته باشد، جواب سونوگرافی نیز دقیق تر می شود.

قیمت سونوگرافی در منزل

قیمت سونوگرافی در منزل همان تعرفه های معمول سنوگرافی است با این قید که سونوگرافی در منزل با تعرفه آزاد حساب می شود. البته باید بدانید که تعرفه های سونوگرافی عموما ارزان قیمت هستند و نسبت یه سایر اسکن ها مانند ما ار ای و سی تی اسکن مبلغ کمتری دارند.  

در اسکن می توانید قیمت انواع سونوگرافی را مشاهده کنید.

سونوگرافی در منزل چگونه انجام می شود؟

نحوه انجام سونوگرافی در منزل به طور کلی شبیه همان چیزیست که در مطب یا مرکز تصویربرداری انجام می دهید. برای انجام سونوگرافی در منزل ابتدا کارشناس رادیولوژی با شما تماس میگیرد و موارد لازم برای آماده سازی سونوگرافی شما را به شما می گوید. سپس کارشناس به منزل می آید و شروع به انجام اسکن می کند.

برای اکثر معاینات سونوگرافی، شما رو به بالا، دراز می کشید. بیماران ممکن است برای بهبود کیفیت تصاویر به هر دو طرف برگردند.

رادیولوژیست (پزشکی که به طور خاص برای نظارت و تفسیر معاینات رادیولوژی آموزش دیده است) یا سونوگرافیست شما را روی تخت دستگاه قرار می دهد. سپس یک ژل بر پایه آب را در ناحیه مورد بررسی میمالد. ژل به مبدل کمک می کند تا تماس ایمن با بدن برقرار کند. همچنین حفره های هوا بین مبدل و پوست را که می تواند مانع از عبور امواج صوتی به بدن شما شود را از بین می برد. سونوگرافیست مبدل را روی بدن قرار می دهد و آن را در منطقه مورد نظر خود به عقب و جلو می برد تا تصاویر دلخواه را بگیرد.

معمولاً هیچ گونه ناراحتی از فشار مبدل بر روی بدن ایجاد نمی شود زیرا پزشک مبدل را به ناحیه مورد بررسی به آرامی فشار می دهد. با این حال ، اگر ناحیه حساس است ، ممکن است فشار یا درد جزئی را از مبدل احساس کنید.

در کل در طول انجام سونوگرافی در منزل این را به خاطر داشته باشید که شما یا بیمار شما به صورت تنها واختصاصی اسکن می شود پس همه نکات کاملا به بیمار توضیح داده می شود و نیازی به هیچ گونه نگرانی نیست.

شما می توانید اطلاعات دقیق و کاملی در مورد فرآیند انجام سونوگرافی را در وبسایت مرجع سونوگرافی یعنی radiologyinfo بیابید.

Comments

  • No comments yet.
  • Add a comment