تعمیر پروب سونوگرافی – پروب سونوگرافی را تعویض کنیم یا تعمیر؟

احتمالا این اواخر در تصویر سونوگرافی دستگاه خود برخی نقاط حذف یا کدر شده اند. در این حالت اولین نگرانی که به ذهن شما خطور می کند این است که آیا پروب سونوگرافی شما خراب سات؟ پروب های سونوگرافی گران قیمت هستند و یکی از مهم ترین اجزای دستگاه اولتراسوند هستند. آنها همچنین اغلب در معرض سوء استفاده و آسیب قرار می گیرند. گرفتن یک پروب سونوی جدید می تواند بسیار هزینه بر باشد. پس تعمیر پروب سونو شاید به صرفه ترین راه ممکن باشد. بگذارید یکم خیالتان را راحت کنیم. بسیاری از مشکلات و خرابی های پروب سونوگرافی قابل تعمیر است.

چگونه تصمیم می گیرید که آیا پروب در وهله اول قابل تعمیر است یا حتی معیوب است؟

پروب سونوگرافی min

اگر پروب اولتراسوند شما مشکل داشت ابتدا چند نکته اولیه و ساده برای تعمیر سریع پروب سونوگرافی را انجام دهید. اگر درست نشد با کارشناسان اسکن طب تماس بگیرید. شما میتوانید جهت درخواست مشاوره و تعمیر پروب دستگاه خود از فرم درخواست مشاوره اسکن طب را کامل نموده تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

ناحیه مرده در تصویر یا Dropout

بسته به نوع خرابی پروب یا سایر نقص ها، ناحیه مرده می تواند به صورت یک خط نازک یا یک خط ضخیم یا مناطق / تکه های تیره دیده شود. منطقه مرده در تصویر معمولاً نشانه ای از موارد زیر است:
• قطعات سوخته در آرایه
• کابل معیوب
• پین های خم شده/شکسته
گاهی اوقات ممکن است تداخل الکتریکی/RF نیز باشد. این مسائل مربوط به پروب نه تنها می تواند بر تشخیص صحیح تأثیر بگذارد، بلکه در صورت عدم تعمیر در طی یک دوره زمانی بدتر می شود. همچنین معمولاً به این معنی است که پروب اولتراسوند شما نیاز به تعمیر دارد.

 

تعمیر پروب سونوگرافی

تعمیر پروب اولتراسوند – آسیب به کابل، لنز یا کاهش فشار

کابل و لنز بخش‌های مهم پروب هستند. هر گونه آسیب به این قطعات یا محفظه پروب نیز به وضوح قابل مشاهده است. این آسیب ها تا حد زیادی قابل تعمیر هستند. در عین حال، آسیب ها را نباید ساده تلقی کرد زیرا تاخیر در تعمیر می تواند منجر به آسیب های عمیق تر پروب یا آسیب به بیمار شود.

 

بریدگی و پارگی روی غلاف کابل رایج است. با این حال، این پارگی ها می توانند آسیب های داخلی بیشتری به پروب وارد کنند و همچنین می توانند به دلیل برق گرفتگی به بیمار یا دیگران آسیب برسانند. یا می تواند منجر به ایجاد نویز در تصویر، قطع اتصال تصویر شود. هر گونه آسیب به کابل قابل تعمیر است و باید در اسرع وقت انجام شود تا آسیب به حداقل برسد.
سوراخ‌ها، پارگی‌ها، فرسایش عدسی یا بریدگی‌ها می‌تواند باعث ایجاد خراش و زخم روی بدن بیمار شود. این مشکلات قابل تعمیر هستند و می توانند پروب شما را به عملکرد مناسب بازگردانند. این تعمیرات در مقایسه با خرید پروب یا مبدل سونوگرافی نو بسیار مقرون به صرفه تر است. در واقع، تعویض لنز، تعویض غلاف کابل، و تعمیر رفع فشار از جمله رایج ترین خدمات تعمیر پروب اولتراسوند هستند.
آرتیفکت نویز
اگر آرتیفکت نویز در تصویر می بینید، ممکن است به پروب ها یا خود دستگاه مربوط باشند. اما در بیشتر موارد ممکن است مربوط ارت دستگاه باشد. پس ابتدا با یک مولتی متر ولتاژ روی ارت را بخوانید. اگر مقدار آن بیش از 2 ولت بود حتما ارت ساختمان را بررسی کنید.

تصمیم به تعمیر یا خرید پروب اولتراسوند

تعمیر پروب اولتراسوند همیشه کم هزینه ترین گزینه است و باید ابتدا مورد توجه قرار گیرد. با این حال، لطفاً مطمئن شوید که پروب توسط یک متخصص ماهر ارزیابی شده و در یک آزمایشگاه مجهز تعمیر شده است.
کارشناسان متخصص ما در اسکن طب با سابقه بیش از 20 سال تجربه در تعمیر دستگاه های سونوگرافی آماده ارائه خدمات به صاحبان دستگاه های سونوگرافی در سراسر کشور می باشند.
پروب های حجمی 4D ،3D ممکن است مشکلات نشت پروب یا مشکل مکانیکی به دلیل خرابی موتور داشته باشند. تعمیر پروب سونوگرافی حجمی را می توان از طریق تعویض موتور انجام داد، اما این تعمیرات هزینه بیشتری دارند.
اگر کریستال یا عناصر آسیب دیده باشد، میزان آسیب باید توسط یک متخصص ارزیابی شود. خیلی اوقات ممکن است پروب شما اصلا قابل تعمیر نباشد.
پس می توان نتیجه گرفت که شما در بسیاری از موارد می توانید پروب دستگاه سونوگرافی خود را تعمیر کنید. این کار را کارشناسان اسکن طب با کمترین هزینه برای شما انجام می دهند. اما حتی اگر از تعمیر یا تعویض پروب خود مطمعن نیستید کافی است تا با ما تماس بگیرید. ما به صورت کاملا رایگان و با افتخار آماده ارائه مشاوره های فنی تخصصی برای شما هستیم.

شما میتوانید با استفاده از فرم درخواست تعمیر دستگاه سونوگرافی یا پروب سونوگرافی مرکز خود را کامل کنید تا کارشناسان اسکن طب در اسرع وقت با شما در تماس باشند و به بررسی و رفع مشکل دستگاه سونوگرافی یا پروب آن اقدام نمایند.

Comments

  • No comments yet.
  • Add a comment