قیمت دستگاه MRI : از ام ار ای دائمی تا 7 تسلا

تیم کارشناسی اسکن طب هر روز تماس‌هایی برای ارزیابی و قیمت گذاری دستگاه ام‌آر‌آی دریافت می کند که عمده این تماس ها از سوی افرادی است که قبلاً سابقه ای در فروش دستگاه MRI مستعمل خود نداشته اند و یا قد سرمایه گذاری روی این حوزه سلامت یا به عبارتی تصویربرداری پزشکی دارند.

در بیشتر موارد، صاحبان مراکز از بسیاری ویژگی های تعیین کننده در قیمت دستگاه خود با خبر نیستند و برای همین هم عمدتا سردر گم می باشند و یا قیمت واقعی دستگاه آن ها با مبلغی که مد نظرشان است تفاوت زیادی دارد. از این رو ما در این مقاله شش سوال اساسی در مورد تعیین قیمت دستگاه ام ار ای دست دوم را مطرح می کنیم که می تواند درک شما را از قیمت فعلی دستگاه ام ار ای بالا ببرد.

قیمت دستگاه MRI
قیمت دستگاه MRI

قیمت دستگاه MRI: از ام ارای دائمی تا 7 تسلا

در این مقاله از اسکن طب به بررسی قیمت دستگاه MRI خواهیم پرداخت تا بتوانید به راحتی خرید و فروش این دستگاه سرمایه ای را انجام دهید.

اگر فقط می خواهید ارزش تقریبی هر دستگاه MRI را بدانید، کافیست 6 سؤال مهم زیر را جواب دهید.

شش سوال برای تعیین ارزش و قیمت MRI

سوال اول: برند دستگاه، مدل و سال ساخت دستگاه شما چیست؟

اگر قصد خرید یا فروش دستگاه MRI دارید باید بداند چه کسی آن را ساخته است، چه مدلی است و چند سال قدمت دارد. اگر سیستم مورد نظر شما کمی قدیمی تر است، نگران نباشید. پاسخ به سوالات دیگر اغلب بیشتر به ارزش دستگاه مربوط می شود تا تاریخ تولید.

سوال دوم: نوع مگنت ام ار ای شما چیست؟

بیشتر اوقات، مدل و سال ساخت دستگاه، گویای نوع مگنت دستگاه شماست. اگر نه، یک عکس نیز می تواند این کار را انجام دهد. فقط در موارد نادری (شاید یک سیستم ارتقا یافته یا سیستم های بسیار قدیمی تر) به اطلاعات بیشتری نیاز داریم. این مساله اغلب یک شماره سریال یا یک پلاک از اطلاعات ساخت است که مستقیماً به مگنت چسبانده شده است.

اغلب دستگاههای ام ار ای ریفربیشد شده ممکن است از مگنتهای قدیمی تر یا حتی جدیدتر در دستگاه استفاده کنند این موضوع ممکن است شما را در تشخیص صحیح نوع مگنت به کار رفته در دستگاه ام آر آی به اشتباه بیاندازد. لذا پلاک یا سریال مگنت مهمترین اطلاعات در مورد نوع مگنت را در اختیار شما قرار خواهد داد.

MRI Magnet
مگنت دستگاه ام آر آی

سوال سوم: دستگاه چه نوع گرادیان هایی دارد؟

در اسکن طب به بررسی اجزاء مختلف دستگاه ام ار ای پرداختیم و تک تک این اجزا و عملکرد و کاربرد آنها را به صورت کامل توضیح دادیم.

گرادیان ها (مگنت های کوچکتر که در داخل گنتری MRI قرار می گیرند) در چندین پیکربندی مختلف وجود دارند. ما معمولاً دامنه گرادیان را می‌خواهیم که بر حسب میلی‌تسلا بر متر (mT/m) اندازه‌گیری می‌شود، و همچنین نرخ slew که بر حسب میلی‌تسلا بر متر در میکروثانیه (mT/m/msec) اندازه‌گیری می‌شود. به طور کلی، نرخ حرکت بالاتر منجر به دریافت سریع‌تر تصویر و «برش‌های» نازک‌تر می‌شود و تصویر واضح‌تری ایجاد می‌کند. این معیارها به خوبی تعیین کننده ارزش سیستم شما است.

تفاوت‌های جزئی و نام‌های خلاقانه سازنده‌ها می‌تواند پیدا کردن نوع این سیستم را کمی دشوار کند. بنابراین، اگر با دستگاه ام ار ای زیمنس سروکار دارید، باید بدانید که آیا توربو، اولترا، اسپرینت یا کوانتومی است. در دستگاه های جنرال الکتریک GE: Smartspeed، HiSpeed، یا Echospeed می باشد. برای فیلیپس : Omni، Power، Master،Pulsar یا Nova است. این نام ها تنها چیزی است که ما باید بدانیم تا در مورد گرادیان و قیمت گرادیان دستگاه ام ار ای نظر بدهیم.

سوال چهارم: مدل نرم افزار دستگاه ام ار ای شما چیست؟

نرم افزار برای هر سیستم MRI حیاتی است. بدون آن، تمام داده‌های اکتسابی نمی‌توانند به تصویر تبدیل شوند، فناوری‌ها نمی‌توانند دنباله‌های پالس را آغاز کنند، و تصاویر نمی‌توانند پردازش شوند (از جمله موارد دیگر). همه MRI ها با مجموعه ای از گزینه های نرم افزاری ارائه می شوند، برخی «استاندارد» و برخی به طور خاص برای نوع خاصی از مطالعات بالینی استفاده خواهند داد. دانستن این موارد خوب است، و اگر لیست گزینه های فعال را دارید، لطفاً آن را درج کنید. با این حال، نسخه نرم افزار سیستم عامل چیزی است که یک خریدار واقعاً برای ارزش گذاری MRI شما به آن نیاز دارد.

نرم افزار سیستم های جنرال الکتریک از نسخه های 8.3 تا 25.0 متغیر است. فیلیپس معمولاً 2.6 یا بالاتر برای سری Achieva و از 7.0 تا 11.0 برای Intera است. زیمنس با “VA” برای سمفونی ها و “VB” برای آوانتوس و اسپری شروع می شود. اگر نسخه نرم افزار را نمی دانید، با ما تماس بگیرید. ما می توانیم به پیدا کردن آن کمک کنیم.

سوال پنجم: دستگاه ام ار ای چند کانال RF دارد؟

در MRI، کانال های گیرنده RF سیگنال را از سیم پیچ های MRI جمع آوری می کنند تا یک تصویر تولید کنند. هر چه یک سیستم کانال های گیرنده بیشتری داشته باشد، ناحیه “شنوایی” بیشتری برای شنیدن سیگنال و تصویر واضح تر خواهد بود. این روزها، بر اساس آنچه در حال حاضر در بازار وجود دارد (و بسته به سازنده) یک سیستم MRI معمولی دارای 8، 16، 18، 24، 32، 48 یا 64 کانال خواهد بود.

سوال ششم: چه کویل هایی همراه با دستگاه ام آر آی شما وجود دارد؟

هیچ ام آر آی بدون مجموعه ای کامل از کویل ها کامل نمی شود. یک مجموعه معمولی شامل کویل سر، گردن، ستون فقرات، بدن (معمولا چندین اندازه) و اندام است. موارد دیگری نیز وجود دارد که می‌توان آنها را از کویل‌های تخصصی قلب، کویل‌های سینه، تا کویل‌های آنژیو محیطی بزرگ برای مطالعات عروقی شامل کرد.

ما به لیست کامل نیاز داریم و اینکه کدام یک “چند کانال” هستند (4، 8، 16، 32، و غیره). تعدد کویلها و تعداد کانال کویلها بسیار مهم است و می تواند ارزش MRI شما را تغییر دهد. نام کویل ها معمولاً دقیقاً روی برچسب هر کویل ذکر شده است. اگر مطمئن نیستید، فقط کافیست یک عکس از کویل و برچسب آنرا برای تیم اسکن طب ارسال کنید تا شما را در شناسایی کویل و حتی تعمیر کویلها راهنمایی کنیم.

آیا می توانید دستگاه ام آر آی بخرید؟

آیا هرشخصی میتواند دستگاه ام آر ای خریداری کند؟ برای پاسخ به این سوال نیاز به دانستن اطلاعاتی از انواع مختلف این سیستمها میباشد. به طور کلی دستگاههای ام ار ای به دو گروه ام ار ای دائمی و ام آر ای سوپرکانداکتیو طبقه بندی میشوند. که در اطکن طب به بررسی تخصصی این سیستمها پرداخته ایم. ام ار ای دائمی به نسبت قیمتی پایینتر از دستگاههای سوپرکانداکتیو دارند، اگرچه قدرت مگنت پایینتر در ام ار ای دائمی و همچنین این قیمت پایینتر باعث شده کارایی پایینتری نسبت به دستگاههای ام ار ای سوپرکانداکتیو داشته باشند.

قیمت دستگاه ام ار ای و اتاق ام ار ای در دنیا و ایران:

با این توضیحات دستگاه های MRI با عمر کوتاه استفاده و سال ساخت می توانند به قیمت 150.000 دلار تا 1.2 میلیون دلار متغییر باشند. اگرچه این قیمتها قیمتهای مرتبط به دستگاههای ام ار ای ریفربیشد است. قیمت نو همین سیستم ها میتواند بین 300.000 تا 2.5 میلیون دلار متغیر است. برای یک دستگاه MRI پیشرفته 3 تسلا، قیمت خرید یک دستگاه جدید می تواند به 3 میلیون دلار و یا حتی بالاتر نیز برسد. این قیمتها در ایران با نرخ دلار حواله ای برای مراکز خصوصی و دلار نیمایی برای مراکز دولتی قابل ارائه است.

با این حال برآورد قیمت دستگاه ام آر آی یکی از دغدغه های هر سرمایه گذاری در حوزه سلامت میباشد. لازم به ذکر است قیمت ساخت و اجرای اتاقی که دستگاه ام ار ای در آن نصب میشود و ام ار ای را در خود جای خواهد داد، که به نام اتاق MRI یا RF Cage معروف است، می تواند به قیمت دستگاه ام ار ای نیز افزوده شود، حدود قیمت ساخت و اجرای اتاق ام ار ای بسته به نوع موادی که در ساخت اتاق مورد استفاده قرار میگیرد (مس و چوب) بین 25.000 تا 35.000 دلار متغیر است.

جهت دریافت مشاوره در مورد قیمت دستگاه MRI و اتاق ام ار ای میتوانید با اسکن طب در تماس باشید.

MRI Room RF Cage
MRI Room RF Cage
آر اف کیج
اتاق ام آر آی

چرا دستگاه های MRI اینقدر گران هستند؟

به چند دلیل عمده میتوان علت گرانی دستگاه ام ار ای را ذکر کرد. یکی از دلایل گرانی دستگاه ام ار ای را میتوان به دلیل تکنولوژی مورد استفاده دراین سیستمها ذکر کرد، به طوریکه مواد مورد استفاده در هر یک از اجزا و نحوه عملکرد هر بخش ام ار ای میتواند برای سازنده دستگاه ام ار ای هزینه بر باشد.

دلیل دیگر گرانی دستگاه ام ار ای تعداد انگشت شمار تولیدکنندگان این دستگاه در دنیا میباشد. به طور کلی حدود پنج شرکت دستگاه‌های MRI را تولید می‌کنند و هر کدام در چند نقطه قوت آهنربا تخصص دارند، بنابراین وقتی زمان خرید یک بیمارستان یا مرکز پزشکی فرا می‌رسد رقابت نسبتا کمی وجود دارد.

دلایل دیگری نیز در قیمت این دستگاهها تاثیرگذار است که در این مبحث به آن نخواهیم پرداخت.

بهترین دستگاه ام آر آی چیست؟

نمیتوان به طور دقیق به این سوال جواب داد. شاید بهتر است سوال را به این شکل مطرح کنیم، بهترین دستگاه ام آر ای با توجه به هزینه و خواسته ما برای مرکزمان چه دستگاهی است؟

این سوال را میتوان پاسخ دقیقی داد، چون شما میتوانید براساس هزینه ای که میخواهید انجام دهید و خواسته ای که از دستگاه ام ار ای دارید بهترین سیستم را برای مرکز خود انتخاب خواهید کرد. لذا جهت مشاوره در مورد این موضوع میتوانید با کارشناسان اسکن طب در تماس باشید تا بهترین سیستم را براساس منطقه جغرافیایی، تعداد بیماران روزانه، جمعیت شهر یا منطقه ای که قرار است دستگاه در آن نصب شود و پارامترهای دیگر معرفی نمایند.

با این حال بهترین سیستم ام ار ای موجود و کاربردی در دنیا دستگاه های ام ار ای سه تسلا یا MRI 3T از کمپانیهای زیمنس، فیلیپس و جی ای هستند که جدیدترین و قدرتمندترین.دستگاههای تصویربرداری ام ار ای انسانی هستند. اگرچه دستگاههای ام ار ای با تسلای بالاتر نیز ساخته شده است ولی مانند دستگاه ام ار آی سه تسلا نصب زیادی ندارند. دستگاه ام ار ای 7 تسلا نیز ساخته شده است، که به علت قیمت تمام شده این سیستم ( قیمتی حدود 6.5 میلیون دلار) استقبال زیاد و نصب زیادی نشده است و در مقاله ای جداگانه از اسکن طب به بررسی تخصصی این سیستم خواهیم پرداخت.

قیمت دستگاه MRI
دستگاه ام ار ای 7 تسلا

با توجه به توضیحات بالا، یک دستگاه ام ار ای 3 تسلا، سیگنال بسیار بیشتری نسبت به یک دستگاه ام ار ای 1.5 تسلا دارد. تصاویر ام ار ای 3 تسلا می توانند تصاویر بسیار واضحی ارائه دهند و اغلب می توانند سریعتر انجام شوند و زمان کلی اسکن را کاهش می دهند. این دو پارامتر از نظر تشخیص و راحتی برای بیمار ارزش زیادی دارند.

سخن پایانی در مورد مقاله قیمت دستگاه ام ار ای:

در این مقاله از اسکن طب به بررسی قیمت تعدادی از دستگاه های مختلف ام ار ای پرداختیم و تلاش کردیم بخش کوچکی از این قیمتها را در اختیار شما قرار دهیم، امیدواریم این مقاله دیدی وسیع تر به شما در مورد قیمت دستگاه MRI داده باشد. در نهایت باید بگوییم که چنان چه قصد قیمت گذاری دستگاه MRI به صورت کارشناسی دارید کافی است تا با اسکن طب تماس حاصل نمایید. تیم اسکن طب در اسرع وقت به شما مشاوره قیمت دستگاه MRI را خواهد داد. جهت خرید دستگاه ام ار ای و مشاوره خرید و سایت پلن و اجرای اتاق دستگاه ام ار آی از تماس نیز تیم اسکن طب در کنار شما خواهد بود.

 

Comments

  • محمد اكبري
    نوامبر 17, 2022 at 2:23 ب.ظ

    خواهان خريد دستگاه ام ار اي دست دوم قيمت مناسب هستم

    • اسکن طب
      نوامبر 20, 2022 at 9:19 ق.ظ

      با سلام و احترام

      لطفا به پشتیبانی سایت جهت مشاوره خرید از طریق واتساپ یا لینک مشاوره درخواست بدهید

    • ترکاشوند
      آگوست 7, 2023 at 4:28 ب.ظ

      سلام ام آر ای ۱/۵تسلا زیمنس آلمان با ظرفیت ۱۲۰ کارکرده دارم

      • رامین
        اکتبر 8, 2023 at 5:28 ب.ظ

        سلام وقتتون بخیر قیمت میفرمایید

        • اسکن طب
          اکتبر 10, 2023 at 9:35 ب.ظ

          سلام
          فرم مشاوره را کامل کنید

      • Majid
        نوامبر 9, 2023 at 5:41 ب.ظ

        سلام
        ام آر ای ۱/۵تسلا زیمنس آلمان با ظرفیت ۱۲۰ کارکرده
        قیمت چند

        • اسکن طب
          نوامبر 11, 2023 at 9:51 ب.ظ

          سلام
          ممکن است بیشتر توضیح بدهید؟

      • سلام قیمت؟
        دسامبر 7, 2023 at 12:05 ق.ظ

        سلام ممنون میشم قیمت رو بفرمایین

        • اسکن طب
          دسامبر 7, 2023 at 7:28 ب.ظ

          سلام
          لطفا به واتساپ سایت پیغام بدهید

      • سلام. قیمت لطفاً
        دسامبر 19, 2023 at 11:58 ق.ظ

        قیمت لطفاً

        • اسکن طب
          دسامبر 19, 2023 at 6:18 ب.ظ

          با پشتیبانی سایت تماس بگیرید

      • Mohsen
        ژانویه 20, 2024 at 9:10 ب.ظ

        درود
        راه ارتباطی رو بفرمایید صحبت کنیم
        من دنبال دستگاه دست دوم هستم

        • اسکن طب
          ژانویه 21, 2024 at 9:29 ب.ظ

          با سلام و احترام
          لطفا به بخش مشاوره سایت مراجعه نمایید

  • دکتر حسن حسینی
    دسامبر 1, 2022 at 6:38 ق.ظ

    سلام و عرض ادب
    قیمت دستگاه MRI زیمنس در حال حاضر میخواهیم برای بیمارستان تهیه کنیم🙏

    • اسکن طب
      فوریه 4, 2023 at 9:08 ب.ظ

      با سلام و درود

      لطفا با پشتیبانی سایت از طریق واتساپ یا فرم دریافت نوبت اسکن تماس بگیرید

  • محمدرضا قاسمی
    دسامبر 9, 2022 at 3:15 ب.ظ

    سلام
    برای راه اندازی مرکز ام ار ای
    با خرید دستگاه ۳تسلاچقدر باید هزینه کنیم ممنون میشم راهنمای کنید

    • اسکن طب
      دسامبر 13, 2022 at 10:52 ق.ظ

      با سلام
      لطفا با پشتیبانی فنی اسکن طب تماس بگیرید

      • جعفر اژدری
        می 14, 2023 at 10:44 ق.ظ

        سلام
        خواهان دستگاه ام آر آی جهت اهدایی به بیمارستان با کاربرد متناسب با بیمارستانی در شهر …. هستم لطفا قیمت به همراه جزئیات ارسال بفرمایید. با تشکر

        • اسکن طب
          می 19, 2023 at 11:02 ب.ظ

          با سلام و درود

          لطفا از طریق پیامک واتساپ با تیم پشتیبانی فنی اسکن طب تماس بگیرید تا راهنمایی دقیقتری در این مورد بگیرید

    • دکتر شمس
      ژانویه 31, 2023 at 2:51 ق.ظ

      حدود ۱۲۰ میلیارد تومان

      • اسکن طب
        فوریه 4, 2023 at 8:55 ب.ظ

        سلام و درود
        قیمت ریالی دستگاه ام ار ای در ایران بستگی به نوع، مدل، برند، مرکز خریداری کننده (نوع ارز تخصیصی) و کلی شرایط دیگر دارد، لذا قیمت 120 میلیارد تومان را نمیتوان قیمت دستگاه ام ار ای دانست

    • پناهی
      ژوئن 28, 2023 at 9:19 ق.ظ

      درود فراوان
      لطفاً در مورد راه اندازی یک مرکز MRI از صفر تا ۱۰۰ و نیازمندی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و اماکن و تخصصی و پرسنلی توضیح بفرمایید + هزینه های مربوط
      با سپاس فراوان 🌹

      • اسکن طب
        ژوئن 29, 2023 at 3:41 ق.ظ

        سلام
        لطفا با واتساپ سایت به شماره زیر پیغام دهید
        09338880351

  • دکتر ابراهیمی
    ژانویه 4, 2023 at 4:23 ب.ظ

    سلام خواهان خرید تسلا ۷ تا مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان هستم.

    • اسکن طب
      ژانویه 7, 2023 at 10:59 ق.ظ

      با سلام
      ام ار ای 7 تسلا نیاز به اخذ مجوز از وزارت بهداشت میباشد.
      در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با ارسال فرم مشاوره از مشاورین ما در اسکن طب اطلاعات تکمیلی تر دریافت کنید

  • صادق
    ژانویه 19, 2023 at 9:13 ق.ظ

    نحوه خرید و راه اندازی دستگاه چقدر هزینه میخواهد.

    • اسکن طب
      ژانویه 19, 2023 at 5:16 ب.ظ

      با سلام
      لطفا به واتساپ سایت پایین صفحه سمت چپ پیغام بدهید
      یا فرم مشاوره را کامل کنید

      • ترکاشوند
        آگوست 7, 2023 at 3:16 ب.ظ

        سلام یک دستگاه آم آر آی مدل : تسلا ۱/۵زیمنس آلمان با ظرفیت ۱۲۰ کیلو کارکرده برای فروش

        • اسکن طب
          آگوست 7, 2023 at 11:43 ب.ظ

          سلام

          وقت به خیر
          لطفا با پشتیبانی اسکن طب از طریق لینک واتساپ سایت اقدام نمایید

        • حامد
          آگوست 26, 2023 at 3:34 ق.ظ

          قیمت دستگاه MRI قابل حمل جهت ICU رو میخواستم بدونم.ممنون

          • اسکن طب
            آگوست 27, 2023 at 12:02 ب.ظ

            با سلام

            لطفا از قسمت مشاوره اسکن طب اقدام نمایید

  • دکتر منگلیان
    ژانویه 25, 2023 at 10:31 ق.ظ

    ممنون از سایت خوبتون

    • اسکن طب
      ژانویه 26, 2023 at 11:10 ب.ظ

      سلام و درود

      سپاس فراوان از شما آقای دکتر

      • پیمان
        دسامبر 14, 2023 at 8:25 ب.ظ

        کاش یه دستگاه به شهر ما اهداکنید

        • اسکن طب
          دسامبر 18, 2023 at 5:14 ب.ظ

          کدام شهر؟
          ممکن است خیری در شهر شما این مفاله را مطالعه کند

  • سعید الهی
    ژانویه 27, 2023 at 2:08 ب.ظ

    با سلام قیمت mri t3 اعلام بفرمایید

    • اسکن طب
      ژانویه 28, 2023 at 11:16 ق.ظ

      سلام
      وقت به خیر
      لطفا به پیغامگیر سایت یا فرم دریافت مشاوره پیغام بدهید تا اطلاعات تکمیلی را از طریق کارشناسان سایت به شما اعلام کنیم
      با تشکر
      پشتیبانی اسکن طب

      • بهروزایزدی
        دسامبر 7, 2023 at 12:14 ق.ظ

        سلام وقت بخیر.جهت راه اندازی ساختمان وخرید دستگاه ام آر آی T3تسلا لطفا مشاوره میدید.ازصفر تا صد.تشکر

        • اسکن طب
          دسامبر 7, 2023 at 7:27 ب.ظ

          سلام
          لطفا به واتساپ سایت پیغام بدهید

  • مهندس عسگری
    ژوئن 18, 2023 at 10:53 ق.ظ

    باسلام خواهان ۷ عدد دستگاه ام ار ای اخرین مدل با سرمایه ۱۰۰۰ میلیاردتومان هستم درسریعترین زمان ممکن

    • اسکن طب
      ژوئن 20, 2023 at 5:16 ب.ظ

      با سلام و درود

      لطفا با پشتیبانی سایت از طریق لینک دریافت مشاوره ارتباط بگیرید

    • سلام خسته نباشی
      ژوئن 28, 2023 at 4:24 ق.ظ

      سلام شماره لطفاً میکنید من یک دستگاه دارم

      • اسکن طب
        ژوئن 29, 2023 at 3:40 ق.ظ

        سلام
        لطفا با واتساپ سایت به شماره زیر پیغام دهید
        09338880351

    • اذری
      جولای 3, 2023 at 4:03 ب.ظ

      سلام من میتونم هر چند دستگاە نیاز داشتە باشید مستقیما از المان براتون تهیە کنم در صورت نیاز پیام بدهید.سپاس

      • اسکن طب
        جولای 28, 2023 at 2:50 ب.ظ

        سلام
        لطفاً با واتساپ پشتیبانی اسکن طب تماس بگیرید

      • فاطیما
        ژانویه 14, 2024 at 2:19 ب.ظ

        سلام وقتتون بخیر باشه.لطفا به ایمیلم پیام میدید ممنون در خصوص دستگاه

        • اسکن طب
          مارس 6, 2024 at 2:45 ب.ظ

          سلام
          لطفا به واتساپ سایت پیغام بدهید
          ایمیلتون نرسیده

  • ی... امیر رضا
    اکتبر 13, 2023 at 5:14 ق.ظ

    سلام من‌مجوز یک ام‌ار ای ۱/۵ تسلا گرفتم برای یک مرکز خصوصی میخواستم قیمت اش وشرایط اش بفرمایید ممنون ام

    • اسکن طب
      اکتبر 13, 2023 at 2:17 ب.ظ

      درود
      لطفا به قسمت مشاوره سایت اسکن طب مراجعه کنید

  • ر....ی
    اکتبر 13, 2023 at 5:47 ق.ظ

    سلام. من مجوز یک ام آرای ۱/۵ تسلا برای یک مرکز خصوصی را گرفتم میخواستم قیمت چطور است. ممنون ام

    • اسکن طب
      اکتبر 13, 2023 at 2:20 ب.ظ

      سلام
      لطفا از طریق مشاوره اسکن طب اقدام نمایید

Add a comment