پت اسکن بوشهر : از خوشحال کننده ترین خبرهای اخیر در حوزه پزشکی هسته ای راه اندازی پت اسکن بوشهر بود. بوشهر به عنوان یکی از استراتژیک ترین مراکز استان در جنوب کشور، پس از سال ها مجهز به دستگاه پت سی تی شد تا همشهریان عزیز بوشهر دیگر نیازی به رفتن به شهرهایی مانند تهران یا شیراز برای انجام پت اسکن نباشند.
در مورد اهمیت داشتن پت اسکن در بوشهر باید این نکته را خاطر نشان کرد که شاید کل دستگاه های موجود پت اسکن در ایران به زحمت به ندازه مجموع انگشتان دو دست برسد. پس وجود دستگاه پت اسکن بوشهر نشان دهنده پیشرفت چشمگیر استان در حوزه پزشکی هسته ای است.
ما نیز در اسکن طب مفتخریم تا این خبر را اعلام کنیم. دستگاه پت اسکن یک دستگاه بسیار خاص و بسیار گرانقیمت است. اما کارایی آن به طور خیره کننده ای برای بیماران سرطانی مفید است. همشهریان بوشهری عزیز و شهرهای استان دیگر نیاز نیست تا مسافت زیادی برای انجام پت اسکن طی کنند. بلکه می توانند به راحتی در شهر خود نوبت پت اسکن بگیرند.

پت اسکن بوشهر

پت اسکن بوشهر

مرکز پزشکی هسته‌ای بوشهر به عنوان اولین و تنها مرکز برای انجام پت اسکن در بوشهر است. در این مرکز کلیه اسکن های پزشکی هسته ای در کنار پت اسکن انجام می شود. این مرکز دارای کلیه امکانات مربوط به تزریق، استراحت پیش از پت اسکن، تست ورزش، اتاق احیا و … می باشد.
نوبت پت اسکن بوشهر
برای گرفتن نوبت پت اسکن بوشهر شما می توانید از طریق اسکن طب اقدام نمایید. گرفتن نوبت پت اسکن معمولا امری دشوار و سخت است و بیمران نیازمند پت اسکن متاسفانه وقت زیادی برای منتظر ماندن ندارند و انجام پت اسکن غالبا برای آن ها بسیار حیاتی است. اسکن طب مفتخر است تا برای آسودگی بیماران نوبت دهی پت اسکن را بصورت رایگان و آنلاین انجام دهد.

آشنایی با پت اسکن

برای آشنایی با پت اسکن پیشنهاد می کنیم تا مقاله پت اسکن در اسکن طب را مطالعه نمایید. اما اگر بخواهیم به طور کلی در مورد پت اسکن صحبت کنیم بایستی بگوییم پت اسکن یک روش تصویربرداری هسته ای است که با داروی اف دی جی یا FDG کار میکند.

یعنی ابتدا داروی گرانقیمت FDG به بیمار تزریق می شود. سپس بیمار برای مدت 1 ساعت استراحت می کند. بعد به داخل اتاق اسکن می رود که یک دستگاهی شبیه به ام ار ای یا سی تی اسکن درون آن است. سپس اسکن پت تمام بدن حدود 20 دقیقه انجام می شود.

در طول پت اسکن بیمار ابتدا یک بار توسط سی تی اسکن عکسبرداری می شود. سپس وارد رینگ پت می شود و عکس پت گرفته می شود. عکس پت از جمع آوری انرژی ساطع شده ناشی از FDG توسط دستگاه پت اسکن تولید می شود. سپس این دو تصویر جداگانه باهم آمیخته می شوند و تصویر پت سی تی یا همان به اصطلاح پت اسکن ایجاد می شود. به این ادغام تصاویر سی تی اسکن و پت اصطلاحا فیوز تصویر یا Image Fusion گفته می شود.

در نهایت بیمار مجددا به یک اتاق استرحت ی رود تا کمی ریکاوری شود و می تواند پس از آن مرکز را ترک کند.

اسکن PET یک روش موثر برای کمک به شناسایی شرایط مختلف از جمله سرطان، بیماری قلبی و اختلالات مغزی است. پزشک شما می تواند از این اطلاعات برای کمک به تشخیص، نظارت یا درمان بیماری شما استفاده کند.

نمونه ای از تصاویر پت اسکن به شکل زیر می باشد.

برای کسب اطلاعات علمی دقیق تر می توانید به وبسایت Myoclinic سری بزنید.

Comments

  • آرش
    آوریل 8, 2023 at 9:46 ق.ظ

    درود . هزینه بسیار زیادی داره ، متاسفانه با هیچ بیمه ای قرار ندارند

    • Peyman
      آوریل 8, 2023 at 9:53 ق.ظ

      با سلام
      این مرکز در حال عقد قرارداد با بیمه های مختلف می باشد.

  • شهلا
    می 2, 2023 at 12:18 ب.ظ

    با سلام واحترام لطف بفرمایید که هزینه پت اسکن در آن مرکز چقدر می باشد

    • اسکن طب
      می 30, 2023 at 12:39 ق.ظ

      با سلام و درود

      هزینه پت اسکن در مرکز بوشهر را بایستی از خود مرکز استعلام دقیق بگیرید
      اطلاعات تماس این مرکز داخل سایت اسکن طب قرار دارد

Add a comment