خرید و فروش دستگاه گاماکمرا

خرید و فروش دستگاه گاماکمرا

خرید و فروش دستگاه گاماکمرا یا اسپکت یکی از موضوعاتی است که ممکن است برای متخصصین پزشکی هسته ای و همچنین سرمایه گذاران حوزه سلامت و بخش تصویربرداری پزشکی هسته ای جذاب باشد.
یکی از حوزه های بسیار کاربردی و مهم تشخیصی و درمانی در سلامت، حوزه تصویربرداری پزشکی و شاخه پزشکی هسته ای است که دراین مقاله از اسکن طب تلاش داریم به بررسی موضوع خرید و فروش و قیمت دستگاه گاماکمرا بپردازیم.

مرکز پزشکی هسته ای بیمارستان چمران اصفهان

فرض کنید دوربین SPECT یا گماکمرای قدیمی شما در آخرین مرحله خود از نظر کار قرار دارد، یا شما قصد ارتقاء این سیستم به سیستمی بروزتر و مناسبتر برای مرکز خود دارید و یک دستگاه اسپکت یا اسپکت-سی تی جدید کامل برای انجام اسکن و مرکز خود پیدا کرده اید و آماده خرید آن هستید. عالی – حالا چی؟

  • آیا قصد فروش گاماکمرای موجود دارید؟
  • آیا نیاز به مشاوره برای خرید دستگاه اسپکت یا اسپکت-سی تی برای خود دارید؟
  • آیا قصد قیمت گذاری برای دستگاه فعلی خود و فروش آنرا دارید؟ با کمک اسکن طب میتوانید به همه این سوالات و سوالاتی از این قبیل پاسخی مناسب پیدا کنید. دراین مقاله میتوانید پاسخ بخشی از این سوالات را دریافت کرده و درصورتی که نیاز به مشاوره از کارشناسان ما داشتید از تماس با تیم فنی اسکن طب مضایقه نفرمایید.

فروش دستگاه گاماکمرا-اسپکت:

همه ما با نحوه فروش سایر اقلام بزرگ مانند اتومبیل یا خانه آشنا هستیم، اما دوربین هسته ای گاما کمرا-اسپکت چطور؟

چندین روش مختلف برای فروش دستگاه های گاماکمرا یا دیگر دستگاههای تصویربرداری پزشکی مانند سی تی اسکن و ام ار ای و درکل دستگاههای سرمایه ای وجود دارد، و در این پست از اسکنطب، نحوه عملکرد این فرآیند و انتظارات شما را بررسی خواهیم کرد.

شما میتوانید دستگاه گاماکمرای خود را به صورت مستقیم در وبسایت اسکن طب و بخش فروش محصولات تصویربرداری قرار داده تا مشتری سیستم شما به صورت مستقیم با شما در تماس باشد و شما بتوانید بدون واسطه دستگاه خود را به فروش برسانید.

همچنین میتوانید دستگاه و تجهیزاتی که دارید را با قیمت مناسب در اختیار تیم اسکن طب قرار داده تا تیم تخصصی ما نسبت به فروش آن اقدام نمایند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر میتوانید با بخش فروش اسکن طب در تماس باشید.

کدام آشکارساز در دوربین گاما استفاده می شود؟

قبل از اقدام به خرید و فروش دستگاه گاماکمرا لازم است اطلاعاتی فنی در مورد این دستگاه بدانید. در صفحه معرفی دستگاه گاماکمرا- اسپکت اجزاء مختلف این سیستم تصویرگر پزشکی را به صورت کامل مورد مطالعه قرار دادیم.

دوربین گاما از یک کریستال یدید سدیم استفاده می کند که در مقایسه با اکثر آشکارسازهای یدید سدیم دیگر که در پزشکی هسته ای استفاده می شود، نسبتاً نازکتر است: 6.4 تا 12.7 میلی متر در مقابل 2 تا 5 سانتی متر برای سیستم های شمارشگر، اسکنرها و غیره.

ضخامت و جنس کریستال و عمر کریستال دستگاه گاماکمرا یکی از مهمترین اجزاء جهت قیمت گذاری سیستم است که جهت بررسی این موضوع نیاز به تستهای 17 گانه انرژی اتمی یا تستهای NEMA روی سیستم میباشد. شما میتوانید جهت بررسی دستگاه و عملکرد سیستم مورد نظر این تستها را از اسکن طب درخواست کنید تا در اسرع وقت کارشناسان ما جهت بازدید دستگاه با شما تماس حاصل نمایند.

قیمت دستگاه گاماکمرا-اسپکت چقدر است؟

قیمت دستگاه گاماکمرا-اسپکت یا یک دوربین گاما اسکنر SPECT بستگی به تعداد دتکتور ، سال ساخت ، برند و مدل دستگاه و تکنولوژی دستگاه از 80.000 دلار تا 600.000 دلار قیمت دارد، در حالی که یک دستگاه اسپکت-سی تی از 400.000 دلار تا 1.200.000 دلار تغییر خواهد کرد.
قیمت دستگاه پت-سی تی نیزتا حدود 2 میلیون دلار قیمت دارد.

نکاتی برای خرید دوربین گاما

قبل از تصمیم گیری در مورد مشخصات فنی سیستم دوربین گاماکمرا (که همچنین به عنوان دوربین سوسوزن شناخته می شود)، بایستی تعداد اسکنهای پزشکی هسته ای را که مرکز قصد انجام آن را دارد مشخص کنید.
کاربردهای بالینی که سیستم جدید برای آنها استفاده می شود را در نظر بگیرید و مشخص کنید. در این مرحله، ابعاد و وزن سیستم، رطوبت و دما مورد نیاز نیز باید در نظر گرفته شود.

دوربین های گامای تمام بدن یا Whole-body معمولا برای مطالعات اندام های بزرگ و کوچک استفاده می شوند. آنها دستگاههای اسکن همه منظوره یا جنرال هستند که معمولاً از دتکتورها یا آشکارسازهایی با میدان دید نسبتاً بزرگ استفاده می کنند. برخی دارای قابلیت های SPECT، FDG-SPECT و تصویربرداری تصادفی هستند.

دستگاههای گاماکمرای تخصصی برای مطالعات خاصی از جمله اسپکت یا پت اسکن مغز، بخش‌های کوچک قلبی و کاربردهای عصبی طراحی شده‌اند، دتکتورهای این سیستمها عموماً با میدان دید کوچک هستند.

دوربین‌های گامای متحرک یا پرتابل معمولاً از آشکارسازهای کوچک‌تری نسبت به دوربین‌های گامای ثابت با میدان دید کمتر استفاده می‌کنند و عمدتاً برای مطالعات اندام‌های کوچک از جمله تیروئید و قلب استفاده می‌شوند.

مراکزی که قصد خرید یک سیستم دوربین گامای پرتابل یا گاماکمرای ثابت را دارند باید ویژگی های اختیاری را با دقت انتخاب کنند. نوع و تعداد اینها تا حد زیادی بر قیمت نهایی تاثیر می گذارد.

هزینه یک اسپکت-گاماکمرای دو دتکتور (دو هد) یا سه دتکتور (سه هد) بسیار بالاتر از گاماکمرا یا اسپکت تک دتکتور است، اما سیستم های چند هد زمان اسکنی سریعتر و وضوح تصویر بهتر را نسبت به تک هد امکان پذیر می کنند. این موضوع لزوما منجر به توان عملیاتی بیشتر نمی شود، زیرا عوامل دیگر، مانند زمان آماده سازی بیمار، برای مثال، بدون تغییر باقی می مانند.

دوربین گامای دو سر یا دو دتکتور برای اسکن استخوان کل بدن و SPECT عمومی ایده آل است. با این حال، برای SPECT قلبی، یک دوربین گاماکمرای دو سر با دتکتورهای روبروی هم مزیت کمی نسبت به دوربین سوسوزن تک سر دارد، زیرا داده‌های SPECT در یک قوس 180 درجه به دست می‌آیند و بیشتر داده‌ها توسط یک دتکتور به دست می‌آیند و مفید هست و دیگری در این حالت مناسب نیست.

اگر مرکز مد نظر شما برای انجام طیف وسیعی از مطالعات و اسکنها برنامه ریزی می شود، دستگاه دو دتکتور با زاویه متغیر انتخاب بهتری برای مرکز شما خواهد بود. زیرا به دتکتورها اجازه می دهد تا در 90 درجه، 101-102 درجه یا 180 درجه نسبت به یکدیگر قرار گیرند.

در دستگاه دو دتکتور اسکن قلب و برخی اسکن های دیگر را می توان با دتکتورهایی که در 90 درجه یا 101 درجه قرار داده اند انجام داد، در حالی که اسکن استخوان کل بدن و مطالعات عمومی SPECT را می توان با آشکارسازهایی- دتکتورهایی که در 180 درجه قرار دارند انجام داد.

Siemens MultiSPECT 3 (MS3) Triple Head Gamma Camera Scanteb

برای SPECT مغز و قلب، دوربین های گاما سه سر بیشتر استفاده می شود. دستگاههای گاماکمرای سه دتکتور می توانند تمام داده های تصویری را برای اسکن قلب در حدود یک سوم زمان یک دوربین تک سر جمع آوری کنند و برای بخش های پزشکی هسته ای که بسیاری از مطالعات تالیوم استرس یا قلب را انجام می دهند، مناسب هستند.

بیشتر دوربین های گاما دارای میدان دید بزرگ مستطیلی 51 × 38 سانتی متر (20 × 15 اینچ) (LFOV) هستند و برخی از آنها میدان دید بسیار بزرگ 61 × 38 سانتی متر (24 × 15 اینچ) را ارائه می دهند.

دوربین‌های LFOV نواحی بزرگ‌تری از بدن را پوشش می‌دهند و در زمان کمتری مطالعه کاملی را به دست می‌آورند و در نتیجه کارایی را افزایش می‌دهند.

مراکز تصویربرداری پزشکی که بیش از یک دوربین گاما می‌خرند یا به دوربین‌های گاما موجود اضافه می‌کنند، باید رابط بین سیستم‌های قدیمی و جدید را به دقت در نظر بگیرند و انتخاب کنند، اسکن طب در مورد این موضوع میتواند به شما کمک کند. در صورتی که خریداران چندین سیستم را از یک تامین کننده خریداری کنند از چند وجهه میتواند خوب باشد. این موضوع آموزش آسان‌تر، خدمات و خرید قطعات ساده‌تر و اهرم چانه‌زنی بیشتر را هنگام مذاکره برای خرید تجهیزات جدید یا هزینه‌های قرارداد خدمات تضمین می‌کند.

خرید و فروش دستگاه گاماکمرا

جمع بندی:

امیدواریم این مقاله از اسکن طب با موضوع خرید و فروش دستگاه گاماکمرا برای شما که قصد خرید دستگاه گاماکمرای-اسپکت دارید مناسب بوده باشد. در صورتی که قصد خرید و فروش تجهیزات تصویربرداری پزشکی مانند گاماکمرا، سی تی اسکن، رادیولوژی، سونوگرافی، ام ار آی، تراکم استخوان و غیره دارید از تماس با اسکن طب و تیم فنی ما مضایقه نفرمایید. امیدواریم بتوانیم بهترین مشاوره خرید و فروش و طراحی و اجرا تا زمان بهره برداری را در اختیار شما قرار دهیم.

Comments

  • No comments yet.
  • Add a comment