بهترین مراکز تصویربرداری اصفهان:

بهترین مراکز سونوگرافی در اصفهان:
سونوگرافی استفاده از انرژی به شکل امواج صوتی است. حین انجام سونوگرافی یک مبدل، امواج صوتی را به داخل بدن می فرستد. امواج صوتی به بافت ها، مایعات بدن و استخوان ها برخورد می کند. امواج اولتراسوند توسط یک مبدل تولید می‌شوند که هم می‌تواند امواج اولتراسوند را ساطع کند و هم پژواک اولتراسوند منعکس‌شده را تشخیص دهد. در بیشتر موارد، عناصر فعال در مبدل‌های اولتراسوند از مواد کریستالی سرامیکی خاصی به نام پیزوالکتریک ساخته شده‌اند. زمانی که روی این مواد میدان الکتریکی اعمال می‌شود، می‌توانند امواج صوتی تولید کنند. نکته‌ی جالب این است که این مواد می‌توانند روند معکوسی را نیز طی کنند یعنی زمانی که موج صوتی به آن‌ها برخورد می‌کند، میدان الکتریکی تولید می‌شود. وقتی این مواد در یک اسکنر اولتراسوند استفاده می‌شود، مبدل، پرتویی از امواج صوتی را به بدن می‌فرستد. امواج صوتی توسط مرزهای بین بافت‌های در مسیر پرتو به مبدل منعکس می‌شوند. هنگامی که این اکوها به مبدل برخورد می‌کنند، سیگنال‌های الکتریکی تولید می‌کنند که به اسکنر اولتراسوند ارسال می‌شود. با استفاده از سرعت صوت و زمان بازگشت هر اکو، اسکنر فاصله مبدل تا مرز بافت را محاسبه می‌کند. سپس از این فاصله‌ها برای تولید تصاویر دو بعدی از بافت‌ها و اندام‌ها استفاده می‌شود. سونوگرافی میرداماد، سونوگرافی آرمان، موسسه سونوگرافی و تصویربردای تمام دیجیتال دکتر عزیزی و سونوگرافی پرتو اصفهان از بهترین مراکز سونوگرافی در اصفهان می باشند.

 

بهترین مراکز پزشکی هسته‌ای در اصفهان:

پزشکی هسته‌ای، روشی ایمن، بدون درد و کم هزینه برای تشخیص و درمان بسیاری از بیماری‌ها است. در استفاده تشخیصی مقدار کمی از رادیو داروی ویژه که با رادیو اکتیو نشان دار شده، به بافت یا ارگان آسیب دیده تزریق یا به بیمار خورانده می‌شود. این مواد در بدن جذب عضو آسیب دیده شده و در آن تجمع می‌کند، سپس با گاما کمرا که قابلیت ردگیری این مواد را دارد از عضو بیمار تصویربرداری می‌شود. ماده رادیواکتیو تزریق شده به بدن از خود اشعه گاما که نوعی اشعه رادیواکتیو است تابش میکند. مقدار اشعه ایکه در هر بار اسکن هسته‌ای به بدن میرسد به اندازه اشعه ایست که در ۲۰۰ بار رادیوگرافی عمولی به بدن وارد میشود. گرچه این مقدار زیاد است، ولی آسیبی به بدن بیمار وارد نمیکند. برای به حداقل رساندن آسیب اشعه رادیواکتیو سعی میشود حداقل میزان ماده رادیواکتیو بکار رود. پس غلظت ماده رادیواکتیو تزریقی به بیمار بسیار اندک بوده و در نتیجه میزان اشعه ساطع شده از بدن بیمار بسیار کم است. به همین نسبت تصویربرداری از این میران اندک اشعه مشکل میشود. برای بدست آوردن یک تصویر مناسب معمولا نیاز میشود تا بیمار حدود یک ساعت در مقابل دوربین دستگاه قرار گیرد تا میزان اشعه کافی به صفحه حساس دوربین وارد شود.

مرکز پزشکی هسته ای اصفهان، مرکز پزشکی هسته ای دی، مرکز پزشکی هسته‌ای شهید چمران و تصویر برداری پزشکی سرو از بهترین مراکز پزشکی هسته‌ای در اصفهان میباشد.

بهترین مراکز ام ار ای اصفهان:
تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) یک روش تصویربرداری غیرتهاجمی می‌باشد که می‌تواند تصاویر دقیقی از مغز بدهد. تصاویر بر روی مانیتور کامپیوتر نشان داده می‌شود و می‌توان آن را بر روی سی دی چاپ کرد تا مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد. در این روش تصویربرداری از میدان مغناطیسی قوی، امواج رادیویی و کامپیوتر برای تولید عکس از مغز و سایر قسمت‌های جمجمه استفاده می‌شود. به این روش ام آر آی مغز یا ام‌آرآی کرانیال نیز گفته می‌شود. برای این کار ماده حاجب (گادولینیوم) تزریق شده که احتمال واکنش‌های آلرژیک را کاهش می‌دهد. برای تشخیص بسیاری از بیماری‌ها مانند کیست‌ها، تومورها، خونریزی، تورم، ناهنجاری‌ها، عفونت‌ها، بیماری‌های التهابی و مشکلات مغزی دیگر می‌توانید از این آزمایش تصویربرداری استفاده کنید. این روش مخصوصاً برای تشخیص مشکلات غده هیپوفیز و ساقه مغز بسیار مؤثر و مفید می‌باشد. MRI تصاویر را با هم ترکیب و تصاویری ۳ بعدی از ساختارهای داخلی بدن ایجاد می‌کند. مرکز ام آر آی اصفهان، مرکز ام آر ای محتشم، مرکز تصویر برداری پزشکی سپاهان و مرکز ام آر آی جم از جمله بهترین مراکز ام ار ای اصفهان می باشند.

 

بهترین مراکز سی‌تی‌اسکن اصفهان:

سی تی (CT یا CAT) اسکن ها آزمون های ویژه ای با استفاده از اشعه X است که تصاویر مقطعی از بدن را با استفاده از اشعه X و یک کامپیوتر خلق می کند. سی تی اسکن ها توموگرافی کامپیوتری مقطعی نیز نامیده میشوند. همانگونه که فرد با بریدن تکه ای نان به داخل آن نگاه می کند تصاویر سی تی اسکن پزشک را قادر می سازد تا به داخل بدن نگاهی بیندازد. این نوع ویژه اشعه X ، به عبارتی، تصاویری از مقاطع بدن می گیرد تا پزشکان بتوانند مستقیماً به ناحیه مورد نظر نگاه کنند. سی تی اسکن ها به طور مکرر برای ارزیابی مغز، گردن، فقرات،سینه، شکم، لگن و سینوس ها به کار می رود. سی تی یک اقدام کثیرالمصرف است. اسکنرها نه تنها در بخش های رادیولوژی بیمارستان بلکه در مراکز تصویربرداری سرپایی نیز یافت می شود.سی تی انقلابی در پزشکی ایجاد کرده است زیرا به پزشکان اجازه می دهد تا بیماری هایی را ببینند که در گذشته اغلب تنها در حین جراحی یا کالبدگشایی می توانست دیده شود. سی تی غیر تهاجمی، ایمن و کاملاً قابل تحمل است. آن نگرشی بسیار دقیق را بر بسیاری از قسمت های متنوع بدن ممکن می سازد. مرکز تصویربرداری پزشکی جم، تصویر برداری پزشکی شبانه روزی بیمارستان میلاد، تصویر برداری پزشکی شبانه روزی بیمارستان سینا از جمله بهترین مراکز سی‌تی‌اسکن اصفهان می باشند.

بهترین مراکز رادیولوژی اصفهان:

رادیولوژی، که در واقع تصویربرداری تشخیصی نیز گفته می شود، شامل یک سری آزمایشات مختلف می باشد، که نیاز به عکس گرفتن از قسمت های مختلف بدن دارد. پزشکان برای آن که بتوانند مشکلات درون بدن را بهتر تشخیص دهند، و روش درمانی مناسب را برای آن در نظر بگیرند، از این روش تصویر برداری استفاده می کنند.

موارد تشخیص بیماری ها با استفاده از رادیولوژی کم خونی، بیماری آلزایمر و زوال عقل، آپاندیسیت، لخته شدن خون و بیماری شریان محیطی (PAD)، آرتروز و پوکی استخوان، تومورهای مغزی، ذات الریه و بیماری انسدادی مزمن ریوی (COPD)، انواع مختلفی از سرطان ها، سیروز کبدی، بیماری کبد چرب و فیبروز کبدی، سنگ کلیه و مثانه، بیماری کرون، سکته، نارسایی کلیه و کیست کلیه هستند.

بهترین مراکز رادیولوژی اصفهان عبارتند از:
• مرکز تصویربرداری سپاهان
• مرکز تصویربرداری میلاد
• مرکز تصویربرداری دکتر میرقادری
• مرکز تصویربرداری دکتر کرمانی

بهترین مراکز ماموگرافی در اصفهان:

ماموگرافی نوعی تست مبتنی بر دوز پایین اشعه ایکس می باشد که طی آن پستان بررسی می شود تا تغییرات غیر طبیعی مشخص شود. نتایج ماموگرافی روی فیلم اشعه ایکس ثبت شده و یا مستقیما وارد کامپیوتر می شود و متخصصی به نام رادیولوژیست آن را بررسی می کند. ماموگرافی به پزشک متخصص زنان امکان می دهد تا تغییرات بافت پستان که در طول معاینه مشخص نشده را ببیند.ماموگرافی هم برای خانم هایی استفاده می شود که عوارض و مشکلاتی در ارتباط با پستان ندارند و هم در مورد خانم هایی که علائمی مانند تغییر در شکل، اندازه، وجود ترشح از نوک پستان و درد را دارند. تغییرات پستان تقریبا در همه خانم ها اتفاق می افتد. نحوه انجام ماموگرافی به اینصورت است که شما رو به روی دستگاه مخصوص اشعه ایکس می ایستید. شخصی به نام تکنسین رادیولوژی، پستان را بین پلیت اشعه ایکس و پلیت پلاستیکی قرار می دهد، این پلیت ها به دستگاه اشعه ایکس متصل هستند و پستان ها را فشرده می کنند به نحوی که پستان ها صاف شود. به این ترتیب اشعه ایکس در بافت پستان منتشر می شود تا تصویری از پستان ایجاد شود.

بهترین مراکز ماموگرافی در اصفهان عبارتند از:

• مرکز تصویربرداری بیمارستان امین
• مرکز تصویربرداری بیمارستان سعدی
• مرکز تصویربرداری بیمارستان آیت اله کاشانی

 

بهترین مراکز تصویربرداری فک و صورت اصفهان:

رادیوگرافی دندان نوعی تصویر رادیولوژی است که با استفاده از پرتوهای اشعه ایکس با دوز کم تصاویری از داخل دهان دندان و لثه ها ارائه می دهد . دندانپزشکان از این تصاویر برای شناسایی مشکلات دندانی مانند پوسیدگی دندان ، حفره های دندانی و… استفاده می کنند یافتن مشکلات دهانی مانند پوسیدگی دندان ، ساختارهای دندانی پنهان (مانند دندان عقل) و آسیب به استخوان‌های که از دندان حمایت می‌کنند ، اشعه‌ ایکس دندانپزشکی اغلب برای یافتن مشکلات اولیه حتی قبل از بروز هرنوع علائمی بکار می‌روند، یافتن دندان‌هایی که در جای خود نیستند و یا به ‌درستی در طول لثه رشد نکردند و دندان‌های که نامرتب و شلوغ رشد کردند به دندان‌های نهفته معروف هستند. از طریق رادیوگرافی دندان‌ها، مشکلاتی چون کیست، تومور و آبسه تشخیص داده می‌شود. موقعیت دندان‌های دائمی در حال رشد در فک کودکانی که هنوز دندان‌های اولیه یا شیری آن‌ها نیفتاده و برای مواردی چون پوسیدگی‌های گسترده، جراحی عصب‌ کشی، ایمپلنت‌ دندانی و کشیدن دندان . بهترین مراکز تصویربرداری فک و صورت اصفهان عبارتند از:
• رادیولوژی تخصصی فک وصورت دکتر مهدیزاده
• رادیولوژی دهان فک و صورت دکتر جلالیان
• رادیولوژی تخصصی دهان ،فک و صورت دکتر بحرینیان

بهترین مراکز آنژیوگرافی در اصفهان:

آنژیوگرافی یک آزمایش پزشکی کم تهاجمی است که در آن از اشعه ایکس و یک ماده حاجب (کنتراست‌زا) حاوی ید برای تولید تصاویری از عروق خونی مغز استفاده می‌شود. در آنژیوگرافی مغز، لوله پلاستیکی نازکی به نام کاتتر از طریق یک برش کوچک ایجاد شده در پا یا بازو وارد یک شریان می‌شود. کاتتر با استفاده از هدایت اشعه ایکس به ناحیه مورد بررسی فرستاده می‌شود. پس از رسیدن کاتتر به محل مورد نظر، ماده حاجب در آن تزریق می‌شود و تصاویر با استفاده از تابش‌های یون‌ساز (اشعه ایکس) تهیه می‌شوند. آنژیوگرافی در آنوریسم ، تصلب شرایین، یا تنگی شریان‌ها ،واسکولیت، که باعث التهاب عروق خونی، تومور مغزی و لخته‌های خونی، سکته مغزی کاربرد دارد. بهترین مراکز آنژیوگرافی در اصفهان عبارتند از:

• بخش آنژیوگرافی بیمارستان شریعتی
• بیمارستان سینا اصفهان
• آنژيوگرافي بیمارستان عسکریه

شما در اسکن طب می توانید بسیاری از خدمات تصویربرداری پزشکی را بصورت رایگان در یافت کنید. اگر ساکن اصفهان هستید می توانید بسیاری از خدمات نوبت تصویربرداری پزشکی از جمله: نوبت سونوگرافی در اصفهان، نوبت ام ار ای در اصفهان، نوبت سی تی اسکن در اصفهان، نوبت پزشکی هسته ای در اصفهان، نوبت رادیولوژی در اصفهان، نوبت پت اسکن در اصفهان، نوبت ماموگرافی در اصفهانو نوبت رادیولوژی فک و صورت در اصفهان دریافت نمایید.

Comments

  • No comments yet.
  • Add a comment