بهترین مراکز ام ار ای گرگان + دریافت سریعترین نوبت ام ار ای

اگر می خواهید نوبت ام ار ای در شهر گرگان بگیرید پیشنهاد می کنیم تا ابتدا این مقاله را مطالعه کنید و بهترین  مراکز ام ار ای گان را بهتر بشناسید. همچنین روشی به شما ارائه می دهیم تا سریعترین نوبت ام ار ای در گرگان را دریافت کنید.

اما قبل از معرفی بهترین مراکز ام ار ای گرگان قدری در مورد اسکن MRI بیشتر صحبت کنیم.

بهترین مراکز ام ار ای گرگان

ام ار ای چیست؟

MRI یا همان ام آر آی یک روش تصویربرداری پزشکی است که از میدان مغناطیسی و امواج رادیویی کامپیوتری برای ایجاد تصاویر دقیق از اندام ها و بافت های بدن بیمار استفاده می کند. ام ار ای روش تصویربرداری پزشکی غیر تهاجمی و بی خطر است که برای بررسی دقیق اعضای بدن و استخوان‌ها و اسکلت مورد استفاده قرار می‌گیرد. ام‌آرآی تصاویر با وضوح بالایی از داخل بدن ایجاد می‌کند که می‌تواند برای تشخیص انواع مشکلات و بیماری‌ها به پزشک کمک کند.

بهترین مراکز ام ار ای گرگان

نحوه عملکرد دستگاه ام ار ای

وقتی بدن شما در داخل دستگاه MRI قرار می‌گیرد ، میدان مغناطیسی به طورموقت مولکول های آب را در بدن در یک ردیف و بصورت منظم جهت می دهد. سپس امواج رادیویی به قسمتی از بدن فرستاده می‌شود و این باعث می شوند که این اتم های تراز شده دوباره نامنظم شوند انرژی جذب کنند و از خود سیگنال های ضعیفی تولید کنند ، که برای ایجاد تصاویر ام آر آی بکار می‌روند .

MRI به طور گسترده در بیمارستان ها و کلینیک ها برای تشخیص پزشکی، مرحله بندی و پیگیری بیماری استفاده می شود. در مقایسه با سی تی اسکن، ام ار ای کنتراست بهتری را در تصاویر بافت های نرم فراهم می کند، به عنوان مثال در مغز یا شکم. با این حال، به دلیل اسکن های معمولا طولانی‌تر و بلندتر، ممکن است انجام ام ار ای قدری سخت تر و خسته کننده تر از سایر روش های تصویربرداری مانند رادیولوژی و سی تی اسکن باشد. پس برای انجام ام ار ای بایستی به دنبال یافتن یک مرکز ام ار ای خوب باشید تا بعدا پشیمان نشوید!!

ویژگی های یک مرکز ام ار ای خوب

بسیاری از افراد حداقل در زندگی یک بار ام ارای گرفته اند و بصورت کلی با آن آشنا هستند اما برای شناخت یک مرکز ام ار ای خوب این شناخت کم کافی نیست. برای یافتن یک مرکز ام ار ای خوب چه نکاتی را باید دانست؟

اسکن طب اما بصورت تخصصی به ارزیابی این مراکز در سطح کشور پرداخته و در هر شهر بهترین مراکز تصویربرداری را از نظر شاخص ها و معیارهای فنی و تخصصی ارزیابی می کند.

یک مرکز ام ار ای خوب باید از جهات زیر بررسی شود:

1- پرسنل و کادر پزشکی

2- کیفیت خدمات نوبت دهی و ارسال جواب

3-  مکان مرکز- محله، فضای داخلی و تاسیسات

4-  تجهیزات و لوازم

5-  ایمنی و امنیت

6- قیمت

لذا شما در اینجا می توانید با بهترین مراکز ام ار ای گرگان آشنا شوید. این مراکز می توانند بصورت خصوصی باشند و یا کلینیک های تصویربرداری بیمارستان های دولتی و خصوصی باشند.

بهترین مراکز ام ار ای گرگان

1- مرکز ام ار ای ایزدی گرگان

آدرس: گرگان- ضلع جنوبی میدان فخرالدّین اسعد گرگانی – مرکز جامع تصویربر داری پزشکی ایزدی گرگان

تلفن: 32233555-017

آدرس: گرگان، خیابان ولیعصر، عدالت 16، پلاک 71

بهترین مراکز ام ار ای گرگان

2- مرکز تصویربرداری ام ار ای کوثر گرگان

آدرس: گرگان، خیابان ولیعصر، عدالت 16، پلاک 71

تلفن: 32256551-017

3- مرکز تصویربرداری ام ار ای طبیب گلستان گرگان

آدرس: گرگان، خیابان ولیعصر، عدالت 29

تلفن: 32322150-017

4- مرکز تصویربرداری ام ار ای آراد گرگان

آدرس: گرگان، خیابان ولیعصر، عدالت 34، مجتمع آراد

تلفن: 01732323216

دریافت سریع ترین نوبت ام ار ای در گرگان

برای دریافت سریع ترین نوبت ام ار ای در گرگان ابتدا بایستی کمی راجع به چالش های آن اطلاع داشته باشید. نوبت دهی ام آر آی سال هاست که بصورت حضوری و صرف وقت زیاد (روش سنتی) در حال انجام است. در این روش شما برای اینکه نوبت ام آر آی برای خود یا اعضای خانواده خود بگیرید می بایستی بصورت حضوری یک بار به مرکز مربوطه مراجعه کنید و بعد از دریافت نوبت، در روز و ساعت مشخص مجددا برای انجام تصویربرداری ام آر آی مجددا مراجعه کنید. شاید برای اکثر افراد این روش تجربه خوش آیندی را به ارمغان نیاورد.

یکی از چالش‌های عمده‌ای که خدمات تصویربرداری پزشکی با آن مواجه است ناشی از تأخیر مرتبط با لیست‌های انتظار طولانی برای روش‌های تصویربرداری MRI است. چنین تاخیرهایی در روش های تشخیصی می تواند منجر به بروز آسیب های جدی و جبران ناپذیری به سلامت بیماران شود.

علاوه بر همه اینها، در بسیاری از موارد بیماران یا همراهان بیمار به دلیل اطلاعات اندک از روند دریافت نوبت ام ار ای و انجام اسکن ام آر آی (که کاملا طبیعی است) گاهی دچار سردرگمی می شوند. یعنی ممکن است با صرف هزینه و وقت، به یک مرکز مراجعه کنند و متوجه شوند که آن مرکز تصویربرداری ام ار ای به طور مثال قادر به انجام آن نوع خاص اسکن ام آر آی نمی باشد و یا ام آر آی سنگین وزن را انجام نمی دهد. پس نیاز است تا به مرکز دیگری مراجعه کنند و همین امر باعث می شود تا دردسرهای زیادی را متحمل شوند.

اما اسکن طب یک روش نوین برای راحتی هم میهنان عزیز در سراسر کشور ارائه داده است. در اسکن طب می توانید به راحتی نوبت ام آر آی در گرگان برای هر زمانی که راحت هستید رزرو کنید. این رزرو وقت ام آر آی به شما این امکان را می دهد تا با صرف کمترین هزینه و آسودگی خاطر زیاد مدیریت وقت خود را خودتان به دست بگیرید و در عین حال از بهترین مراکز ام ار ای گرگان نوبت بگیرید.

Comments

  • علیرضا واحدی نیا
    ژانویه 19, 2024 at 10:43 ب.ظ

    سلام بعلت پارگی آشیل پای چپ از چابهار مجبورم بیام گرگان پیش خانواده ام که ام‌ار ای و عمل کنم

Add a comment